MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Defragmentering.
Fra : Frank Larsen

Dato : 30-03-04 00:11

Kan det virkeligt være rigtigt at dette fænomen skal tage over 12 timer på
en harddisk med 80 gb og kun ca 30 gb i brug..
Og eller findes der ikke en nemmere metode, idet jeg ikke efter at have
foretaget denne diskdefragmentering kan mærke forskel i hurtighed eller
andet, det var windows der "selv" anbefalede at funktionen burde ske.
Windows XP pro fra 2003 er systemet.
hilsen
Frank Larsen
Håber det er den korrekte gruppe?? jeg tilsender spørgsmålet da jeg er
blevet henvist fra dk. edb. sysadmin.

--
Kræftens Bekæmpelse, Aalborg
v/ kampagneleder

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-03-04 05:20

Frank Larsen mumbled his insignificant opinion in:
4068ace3$0$11576$ba624c82@nntp02.dk.telia.net

> [...]
> hurtighed eller andet, det var windows der "selv" anbefalede at
> funktionen burde ske. Windows XP pro fra 2003 er systemet.

Hvis disken er extremt fragmenteret, og du bruger windows indbyggede
værktøj, og du har programmer kørende som skriver til disken så den skal
starte forfra, så kan det nemt passe.

Jeg er tilfreds bruger af OO's værktøj som kan hentes i en 30 dages
prøveudgave her:
http://www.oo-software.com/en/download/index.shtml

Den er ret hurtig og effektiv, og kan også defragmentere før windows
starter, således at man også får systemfiler som pagefile og andre med. Den
er dog ikke gratis efter de 30 dage, men der findes også gratis
alternativer.

> Håber det er den korrekte gruppe?? jeg tilsender spørgsmålet da jeg er
> blevet henvist fra dk. edb. sysadmin.

Ja det er den rigtige gruppe.

>Husk Landsindsamlingen den 28. marts
ups..

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 10:03

In article <4068f55b$0$158$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, speg-
fjern@mail.dk says...

> Jeg er tilfreds bruger af OO's værktøj som kan hentes i en 30 dages
> prøveudgave her:

Jeg bruger den gamle gratis-udgave. Virker fint
http://yesterday.cdpa.nsysu.edu.tw/disktool/oodfre_V3.5.562_english.exe
http://www.ntware.com/workstation/disk_utils_3.html

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : emj

Dato : 30-03-04 05:54

On Tue, 30 Mar 2004 01:10:33 +0200, "Frank Larsen"
<frank_larsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Kan det virkeligt være rigtigt at dette fænomen skal tage over 12 timer på
>en harddisk med 80 gb og kun ca 30 gb i brug..

Du skal deaktivere dit virusprogram og hvad du ellers har kørende af
programmer, før du defragmenterer. Så går det noget hurtigere )

Hilsen emj

Fra : Claus Tersgov

Dato : 30-03-04 07:09

Uheldigvis faldt Frank Larsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> Kan det virkeligt være rigtigt at dette fænomen skal tage over 12
> timer på en harddisk med 80 gb og kun ca 30 gb i brug..

Ja, og stop alle unødvendige kørende programmer.

Blive i øvrigt med at gentage diskfragtmentering indtil den kun er få
minutter om at gøre det.

Claus

Fra : kk

Dato : 31-03-04 08:16

"Frank Larsen" <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> hilsen
> Frank Larsen
> Håber det er den korrekte gruppe?? jeg tilsender spørgsmålet da jeg er

Hej,
Prøv evt. Diskeeper, www.diskeeper.com
Den ordner det på få minutter og har derudover en "set and forget" funktion,
således at du ikke fremover behøver at bekymre dig in det. Den er ikke
gratis, men heller ikke dyr. Kan købes på nettet og vistnok prøves først.
Har haft den i flere år og er godt tilfreds med kvalitet og service.
mvh
kk

Fra : hcma

Dato : 31-03-04 10:24

"Frank Larsen" <frank_larsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hilsen
> Frank Larsen
> Håber det er den korrekte gruppe?? jeg tilsender spørgsmålet da jeg er

Eller tag den i fejlsikret tilstand.
m v h
hc