MS Windows
briani 27239
windows finder ikke USB drev
Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-03-04 23:44

Hej

Jeg har et eksternt cd-rom drev sat i et USB 2.0 kabinet, men windows
(w2k) kan ikke finde drevet, når det er tændt ved opstart. Først når
jeg slukker det og tænder det igen, kan winbøws registrere drevet.

Ellers virker det upåklageligt, og alle mine andre USB enheder virker
perfekt.

Drevet sidder på et USB 2.0 PCI kort, hvor der også er skanner og en
printer.

Alle mine andre ting, sidder på bundkortets egen USB 1,1 (mus,
kortlæser Digitizer)

Sætter jeg drevet over på denne hub, så er der ingen problemer.

USB 2.0 kortet er et NEC og jeg bruger windows egne drivere...

Nogen der har en ide?

Claus

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 31-03-04 09:27

> USB 2.0 kortet er et NEC og jeg bruger windows egne drivere...

Kunne det være fordi kortet ikke er "aktivt" før Windows indlæser driverne?
Håber du forstår hvad jeg mener. Ikke at jeg har en løsning udover at
aktivere "Legacy USB" i BIOS, men det er jo ikke sikkert dette gælder for et
indstikskort.

--
Mvh. Kim Fritze Sillasen, Aalborg
Forget 911, I dial .357

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-03-04 20:40

Uheldigvis faldt Kim Fritze Sillasen [9000] over tastaturet og skrev
derved følgende:

> [...]
løsning
> udover at aktivere "Legacy USB" i BIOS, men det er jo ikke sikkert

Jo, man så skulle den vel også finde drevet, når driverne er indlæst?

Det fungerer jo med de andre enheder, altså skanner og printer....

Legasy er sat til i BIOS.

Det underlige er også, at hvis jeg softbooter winbøvs, så kan den godt
finde drevet uden problemer.

Claus