MS Windows
briani 27239
flytte mit systempartition fra gammel til ~
Fra : _paul

Dato : 29-03-04 21:48

Min gamle PC skal skrottes . den fryser og crasher hver eneste dag, så nu har jeg købt
en ny tower, som også er PIII men bruger en anden chipset.
Jer har DriveImage2002. Så jeg mente det skulle være muligt at kopiere mit XPsystem fra
den gamle til den nye.
Kopiering foregår planmæssigt, men såsnart jeg prøver at boote får jeg en blå skærm om
at XP bliver lukket ned for at undgå beskadigelse af computeren.

Hvad kan jeg stille op?
Vil nødig installere XP fra bar bund og miste alle de finesser som jeg i løbet af 2 år
har indbygget i det gamle system....

Fra : Sune Storgaard

Dato : 29-03-04 21:59

_paul mumbled his insignificant opinion in:
_1%9c.1497$BL4.340@news.get2net.dk

> [...]
> Vil nødig installere XP fra bar bund og miste alle de finesser som
> jeg i løbet af 2 år har indbygget i det gamle system....

Lav en repair installation, så starter du ikke helt fra bunden, du kommer
til at skulle hente nogle windows opdateringer igen. Men dine programmer,
dokumenter, indstillinger osv. bevarer du[1].

Det burde du øvrigt have gjort som det allerførste, inden du forsøgte at
boote på det.

[1] Indsæt selv omfattende ansvarsfraskrivelse.

Fra : _paul

Dato : 30-03-04 13:29

Tak for tippet.
Nu kan jeg se at min XPpro´s install CD først foreslår 'systemgenoprettelse'. Men det er
en
blind vej hos mig.
Man skal nok videre i retning af regulær install.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-03-04 12:34

_paul mumbled his insignificant opinion in:
GPcac.71$r75.59@news.get2net.dk

> Tak for tippet.
> Nu kan jeg se at min XPpro´s install CD først foreslår
> 'systemgenoprettelse'. Men det er en
> blind vej hos mig.
> Man skal nok videre i retning af regulær install.

Lad som om du vil installere på frisk (dog uden at formatere), og når du så
vælger dit C drev (eller whatever), så undersøger den om der allerede findes
en installation. Så får du 2 muligheder, en frisk install som sletter alt,
eller om du vil repare den eksisterende, det er sidstnævnte du har brug for.

Installationscd'en fabler noget om en repairconsole helt i starten, den skal
du ikke bruge, ej heller ASR -automatic system recovery .