MS Windows
briani 27239
Bios
Fra : Klaus Maass

Dato : 29-03-04 19:43

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg opdaterer min bios, er det i
det hele taget nødvendigt ?

Mvh.-Klaus

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 29-03-04 20:37

"Klaus Maass" <maass@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg opdaterer min bios, er det i
> det hele taget nødvendigt ?
>
> Mvh.-Klaus

Hvad har du af problemer? Ingen? Så er det ikke nødvendigt!
Derudover skal man vide, hvilket motherboard og versionsnr. du har, før man
kan fortælle mere, da det ikke er ens for alle.

Kurt

Fra : Erik Kirkeby Rasmuss~

Dato : 29-03-04 20:46

"Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg opdaterer min bios, er det i
det hele taget nødvendigt ?
Mvh.-Klaus"

Hvis det ikke er nødvendigt, så lad vær!! - Det kan gå rigtig galt.
Jeg har opdateret BIOS uden at der skete ulykker, MEN efterfølgende er jeg
blevet gjort bekendt med, at man så mister muligheden for at systemgendanne
i Windows og at bruge genindlæsnings-CD´en (førstehjælpen). - Og det er bare
for ærgerligt, for det kan man måske få brug for.

Mvh
Erik

---

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 29-03-04 20:53

Hej Klaus
Ja og nej
Hvordan du gør lige præcis med dit bundkort kan du nok se inde på
producentens hjemmeside hvor du også skal downloade din biosopgradering.
Her kan du også læse om hvad der er forskellen på den/de nye opgraderinger i
forhold til din version. Du må så selv vurdere om disse ændringer er en
forbedring i forhold til det du har nu.
Biosopgraderingerne kan indeholde en vifte af forbedringer som hele
computeren kan have glæde af, og det strækker sig lige fra grafikkort over
lydkortet til USBstikket. Jeg kan fortælle dig at for mit eget vedkommende
betød en biosopgradering at min PC pludselig kunne håndtere en AMD xp
2800Mhz, hvor den med den gamle biosversion kun kunne håndtere en 1600Mhz.
Som du kan se kan der være mange overordentlig gode grunde til at opgradere,
men der er også visse faremomenter som man er nødt til at tage med i
betragtning. En af dem er blandt andet at hvis der går kagemand i
opgraderingen så risikerer du at hele computeren ikke kan genstarte og i
værste tilfælde at denne fejl ikke kan rettes og du dermed er nødt til at
købe et nyt bundkort.
Jeg har selv opgraderet de første 50 bundkort og det er altid gået godt men
dom sagt der er en risiko selv om den ikke er ret stor.
mvh
Kurt