Køb af importet bil
Fra : Jesper Laursen

Dato : 29-03-04 18:13

Hej

Jeg står foran et skifte af bil. Jeg er i øjeblikket den lykkelige ejer af
en Vectra 1,8 16v comfort st.car fra 12/2000. En bil som jeg har været meget
glad for i de 1½ år, jeg har haft den.

Nu har jeg fået nyt job, som indebærer et væsentlig større kørselsbehov. Jeg
har sådan set brændt mig varm på en Vectra igen, som så skal være en DTI.
Selvfølgelig gerne stationcar men ikke nødvendigvis.

Jeg vil gerne have undersøgt mulighederne for at hente en i Tyskland. Er der
nogle der kender nogle links til nogle forhandlere, og kan det i det hele
taget svare sig at hente sådan en hjem. Jeg var ude at prøve en importeret.
Den havde væsentlig mere udstyr end normalt. (Edition 100 model).

Hvis nogle har nogle gode råd, hører jeg gerne..

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:04

> [...]
> Den havde væsentlig mere udstyr end normalt. (Edition 100 model).
>
> Hvis nogle har nogle gode råd, hører jeg gerne..

Tja hvis man læser "Motor", så forstår man ikke at folk kan finde på at
vælge Vectra. Det er da ganske uhyggeligt at følge med i hvordan Opel
fralægger sig ethvert ansvar for knækkede tandremme og at de STADIG ikke har
formået at løse problemerne selv om det har stået på i årevis.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 19:27

On Mon, 29 Mar 2004 20:04:21 +0200, "Tom"
<t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> [...]
>fralægger sig ethvert ansvar for knækkede tandremme og at de STADIG ikke har
>formået at løse problemerne selv om det har stået på i årevis.

I princippet kan du have ret - men sådan kan du jo finde noget på alle
biler. En svaghed af den ene eller anden karakter. At enkelte modeller
har problemer betyder jo ikke nødvendigvis, at alle andre er ringe.
Min har eksempelvis kæde...............

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:46

> [...]
> biler. En svaghed af den ene eller anden karakter. At enkelte modeller
> har problemer betyder jo ikke nødvendigvis, at alle andre er ringe.

Det er jo heller ikke Opel der har lavet motoren i din omega
.....rigtigt at alle bilmærker har deres svagheder, men kan ikke li' at en
tandrem uden varsel kan finde på at springe efter en 30-40.000 Km og at Opel
ikke kan finde ud af at konstruere en rem der kan holde længere. Det har jo
været galt siden starten af 90'erne.

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 19:51

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Det er jo heller ikke Opel der har lavet motoren i din omega

Hvem fanden har så ? (pardon_my_french)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:55

> Hvem fanden har så ? (pardon_my_french)

Ok troede lige et kort øjeblik at det var en Lotus motor i, men det var det
så ikke

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 20:05

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Ok troede lige et kort øjeblik at det var en Lotus motor i, men det var det
>så ikke

*så* havde du garanteret hørt om det ;)

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 20:20

> *så* havde du garanteret hørt om det ;)

Ja ok, det er vel som at sammenligne en Sierra 2.0 DOHC med en Sierra 2.0
DOHC Cosworth

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 20:25

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev :

>Ja ok, det er vel som at sammenligne en Sierra 2.0 DOHC med en Sierra 2.0
>DOHC Cosworth

Jep - MK's maskine, er i den henseende ret ordinær

<grinning, ducking, and running very very fast ....>

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 20:28

On Mon, 29 Mar 2004 21:25:07 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Jep - MK's maskine, er i den henseende ret ordinær
><grinning, ducking, and running very very fast ....>

Det er vel egentligt blot en Monza 3.0 E med lidt nyt "udstyr..." :)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 20:34

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Det er vel egentligt blot en Monza 3.0 E med lidt nyt "udstyr..." :)

der er vist mere end blot en dual_ram, og en knast ekstra : mig
bekendt er både blok og top ændret

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 20:37

On Mon, 29 Mar 2004 21:34:05 +0200, jan@stevns.net wrote:

>der er vist mere end blot en dual_ram, og en knast ekstra : mig
>bekendt er både blok og top ændret

Min har 24V

/Mogens

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 29-03-04 20:52

> Min har 24V

Øv - jeg har kun 8V i den gamle, 12V i den lidt yngre og 20V i den nyeste.
Måske næste gang ) Ikke engang konens arbejdshest kan klare mere en 8V.

MVH Klaus

Fra : jan@stevns.net

Dato : 29-03-04 21:00

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Min har 24V

Jaja da - der er så boret 12 ekstra huller i lortet ;)

Du ved jo hvad jeg mener for dælen

Jeg kan nøjes med 16 ventiler, nogle (og flere) noget større propper

Fra : Brian

Dato : 29-03-04 19:51

Hejsa

Tom skrev:

> [...]
> Km og at Opel ikke kan finde ud af at konstruere en rem der kan holde
> længere. Det har jo været galt siden starten af 90'erne.

Lå fejlen ikke ved at de havde sagt 120.000 Km, hvilket er blevet rettet til
60.000 Km istedet ?

En gammel historie som den, er ikke noget der kan afskrække mig fra
at købe en Opel.... igen

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:59

> Lå fejlen ikke ved at de havde sagt 120.000 Km, hvilket er blevet rettet
til
> 60.000 Km istedet ?

Nope, de springer stadig og det endda før de har kørt 60.000 Km

> En gammel historie som den, er ikke noget der kan afskrække mig fra
> at købe en Opel.... igen

Desværre er sagen ganske ny. Det stod i sidste nummer af Motor at FDM slæber
Opel i retten.

Fra : Brian

Dato : 29-03-04 20:04

Hejsa

Tom skrev:

> Desværre er sagen ganske ny. Det stod i sidste nummer af Motor at FDM
> slæber Opel i retten.

Hmm... jeg må hellere få læst bladet så.

Nu kommer jeg fra en "Opel familie" hvor der ialt er 7 Opel'er, ingen
ældre end fra 1993. Der har aldrig været problemer med motoren (7-9-13)
men 7 biler er selvfølgelig heller ikke et representativt udsnit

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 20:23

:

> [...]
> ældre end fra 1993. Der har aldrig været problemer med motoren (7-9-13)
> men 7 biler er selvfølgelig heller ikke et representativt udsnit

FDM formoder jeg, har et større grundlag for at vurdere om der er tale om
systematiske fejl.
Der er alligevel en del camping-bilejere som er medlem af klubben

Fra : Jesper Laursen

Dato : 30-03-04 20:21

"Jesper Laursen" <jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
> Den havde væsentlig mere udstyr end normalt. (Edition 100 model).
>
> Hvis nogle har nogle gode råd, hører jeg gerne..

Jamen tak for alle de brugbare svar vedrørende mit spørgsmål. :)

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-03-04 20:46

On Tue, 30 Mar 2004 21:20:49 +0200, "Jesper Laursen"
<jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> wrote:

>Jamen tak for alle de brugbare svar vedrørende mit spørgsmål. :)

Ifølge www.usenet.dk og netiketten, er det en god ide at kigge i de
indlæg, der er sendt indenfor de sidste 14 dage inden man selv spørger.
Hvis du gør det, finder du et link til www.tkrath.dk eller noget i den
stil, hvor det skulle være ret godt beskrevet.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 30-03-04 21:19

On Tue, 30 Mar 2004 21:46:09 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Hvis du gør det, finder du et link til www.tkrath.dk eller noget i den
>stil, hvor det skulle være ret godt beskrevet.

http://bilimport.tkrath.dk

/Mogens

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-03-04 22:15

Tosk!

Den skulle han jo selv finde!

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 31-03-04 09:18

"Fly Christensen" <x_nospam_x@gmx.net> wrote in message

> [...]
> Hvis du gør det, finder du et link til www.tkrath.dk eller noget i den
> stil, hvor det skulle være ret godt beskrevet.

Ifølge netetikken er der vel også noget med kun at svare på det, der bliver
spurgt om. Den ovenstående diskussion har reelt meget lidt med mit spørgsmål
at gøre.
Men tak for linket. Det kan hjælpe mig lidt på vej.

Venlig hilsen
Jesper Laursen

Fra : Fly Christensen

Dato : 31-03-04 11:20

On Wed, 31 Mar 2004 10:18:27 +0200, "Jesper Laursen"
<jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> wrote:

[snip]
>Ifølge netetikken er der vel også noget med kun at svare på det, der bliver
>spurgt om. Den ovenstående diskussion har reelt meget lidt med mit spørgsmål
>at gøre.

Hvorledes? Dit spørgsmål var:

"Er der nogle der kender nogle links til nogle forhandlere, og kan det i
det hele taget svare sig at hente sådan en [Opel Vectra red.] hjem."

Samt:

"Hvis nogle har nogle gode råd, hører jeg gerne."

Det er så kommet en diskussion ud af, om det er så smart at vælge en
Opel Vectra til import. Det er altså indenfor det, du har spurgt om.

>Men tak for linket. Det kan hjælpe mig lidt på vej.

Det var så lidt.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Jesper Laursen

Dato : 31-03-04 12:16

> [...]
>
> Det er så kommet en diskussion ud af, om det er så smart at vælge en
> Opel Vectra til import. Det er altså indenfor det, du har spurgt om.

Jo det har du ret i, men hvis nu du læser tråden, vil du se, at samtalen
pludselig drejer over på et helt andet spor.

Fra : John Sahl

Dato : 31-03-04 12:21

Jesper Laursen wrote:
> Jo det har du ret i, men hvis nu du læser tråden, vil du se, at
> samtalen pludselig drejer over på et helt andet spor.

Velkommen til usenet! ,-)

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : jan@stevns.net

Dato : 31-03-04 13:50

"Jesper Laursen" <jesperlaursenfjern@tdcspace.dk> skrev :

>Jo det har du ret i, men hvis nu du læser tråden, vil du se, at samtalen
>pludselig drejer over på et helt andet spor.

Velkommen til usenettet, og i særdeleshed dk.fritid.bil ;)