Skærme
Fijala 3554
Iiyama ProLite E481S - et godt køb?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 29-03-04 17:00

Hejsa,

Jeg har snuset lidt rundt i denne gruppe et stykke tid, da jeg leder
efter en god 18-19" TFT skærm til 5-6000 kr. DVI er et must.

Der er megen snak om de forskellige paneltyper, men det virker dælme
lidt uoverskueligt, da man åbenbart ikke kan regne med at der er samme
panteltype i samme model. Derfor må jeg vel bare tage chancen?

Jeg har set Iiyama ProLite E481S anbefalet som et godt køb, og jeg
søger bare en bekræftelse på det. Jeg har også kig på LG Flatron
L1910B, som jo har et S-IPS panel. Prisen er stort set ens, 5000 kr.
for Iiyama og 5300 for LG.

Den skal bruges til alm. kontorbrug, en smule spil (men sjældent) og
noget af det vigtigste er gode farver, da jeg gerne vil kunne lave en
smule billedbehandling. Der skal derfor være en jævn belysning over
hele skærmen og betragtningsvinklen skal være ok, men det regner jeg
også med at moderne skærme har. Jeg ønsker heller ikke at se slør efter min
mus

Er jeg helt på afveje med de to ovennævnte skærme, eller vil begge
være et godt køb?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Jonas

Dato : 30-03-04 10:33

Jeg er meget tilfreds med iiyama'en, havde før en viewsonic vp181.

Fra : JSB

Dato : 30-03-04 15:33

"Jonas" <jkm@SLETready.dk> wrote in message
> Jeg er meget tilfreds med iiyama'en, havde før en viewsonic vp181.

Att. specielt Jonas.

Du skriver, at du er meget tilfreds med din Ilyama E481S-skærm.
I den forbindelse er jeg er interesseret i at høre, om man også på denne
IPS-skærm, som ved Viewsonic VP181S, kan ane en krystalagtig baggrund på
skærmen, speciel tydelig ved lyse ensartede farver/skærmvisninger?

Baggrunden for mit spørgsmål er:
Jeg har selv tidligere overvejet Viewsonic VP181S til privat brug. Efter at
have købt en VP181S-skærm til arbejdet og dér set den i brug med et
DVI-grafikkort, blev jeg i tvivl om, hvorvidt jeg også selv skulle købe
denne skærm. Skærmbilledet og farverne er langt hen ad vejen rigtig gode på
Viewsonic'en, men set tæt på, har den krystalagtige baggrund generet mig.
Samtidig har meldingerne om de mange problemer med DVI-indgangen bekymret
mig. Summa summarum kigger jeg derfor nu efter alternativer til VP181S.

Fra : Peter Loumann

Dato : 30-03-04 22:44

"JSB" <suntum@hotmail.com> skrev:

> [...]

Ditto! Men den er ikke med i den test af 11 fladskærme i den størrelse
og det prisleje som det netop udkomne aprilnummer af danske PC WORLD
bringer. Skuffende!

http://pedalo.dk/thailand/