MS Windows
briani 27239
resize images i XP
Fra : Peter Holm

Dato : 29-03-04 10:53

Hejsa
Jeg har en feature ved rigtig click på et billede i stifinder der giver
mulighed for at resize billeder.
Den er vist på denne side, og påstås at følge med XP - altså ikke et
separat program.
http://www.steve.maurer.net/tutorials/XP_tutorials/xp_resize_pics.htm
Jeg har ikke altid haft denne mulighed, men husker ikke hvordan jeg fik den
oprettet.
Nu vil jeg lave det samme for en kammerat, men husker altså ikke hvordan-.

Kan du hjælpe?

Mvh
Peter

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-03-04 11:21

Peter Holm skrev i sit indlæg på usenet:
> Hejsa
> Jeg har en feature ved rigtig click på et billede i stifinder der
> giver mulighed for at resize billeder.

Har du installeret Powertoys der kan hentes fra MS's hjemmeside ?

Den indeholder udover f.x. Tweakui også en Image Resizer.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 29-03-04 17:04

Jan Vestergaard wrote:

> Har du installeret Powertoys der kan hentes fra MS's hjemmeside ?
>
> Den indeholder udover f.x. Tweakui også en Image Resizer.

Selvfølgelig - thx!
Mvh
Peter

Fra : emj

Dato : 29-03-04 15:06

On Mon, 29 Mar 2004 11:53:11 +0200, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>Jeg har en feature ved rigtig click på et billede i stifinder der giver
>mulighed for at resize billeder.

Det hedder right click

>Den er vist på denne side, og påstås at følge med XP - altså ikke et
>separat program.
>http://www.steve.maurer.net/tutorials/XP_tutorials/xp_resize_pics.htm

Det er IKKE indbygget i Win XP Home, men er en Powertoys, som kan
hentes her

http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

I høre side af billedet ligger der forskellige powertoysfiler og den
du søger hedder
"image resizer.exe"
Hilsen emj

Fra : Peter Holm

Dato : 29-03-04 17:03

emj wrote:

> Det hedder right click

LOL - lækker tastefejl jeg fik lavet der

Peter