Skærme
Fijala 3554
Kan i anbefale en 19" fladskærm til spil ?
Fra : Peter Parker

Dato : 29-03-04 10:19

Skal helst være sort eller sølv, skal passe sammen med et logitech cordless
desktop tastatur og mus i sort/sølv.
Behøves ikke koste ret meget

/Poul

Fra : JK

Dato : 29-03-04 11:56

On Mon, 29 Mar 2004 11:19:02 +0200, "Peter Parker" <spider@web.com>
wrote:

>Skal helst være sort eller sølv, skal passe sammen med et logitech cordless
>desktop tastatur og mus i sort/sølv.
>Behøves ikke koste ret meget

Mja, næh.

Der er ved at komme 19" fladskærme på markedet med 20 msec respons,
men ellers er den for 19" TFT generelt 25 msec.

Du kan få en 17" med respons på 16 msec.

Sonys i dette review er nok noget af det bedre til spil:
HS73P

http://www.tomshardware.com/display/20040326/index.html
spritny artikel.

Jeg har en 15" Eizo TFT med 25 msec respons, og det er altså ikke det
bedste at se tennis på. For eksempel. Ellers kanon skærm.

mvh

John

Fra : E. Jensen

Dato : 29-03-04 14:33

"> Skal helst være sort eller sølv, skal passe sammen med et logitech
cordless
> desktop tastatur og mus i sort/sølv.
> Behøves ikke koste ret meget

Kig, eller søg, længere nede i gruppen efter en iiyama på 19". Det skulle
være den bedste pt.

mvh Ebbe

Fra : Peter Parker

Dato : 29-03-04 20:41

Iiyama ser umiddelbart indbydende ud ihvertfald E481S-B, men kan en
opdateringsfrekvens på 25m/s gå an i spil som CS, Battlefield 1942, NFS osv.
?
Jeg troede det var 16m/s der var grænsen, men det er måske for 17" skærme?
Hvad siger i 19" ejere, er det noget i har erfaring med?

"E. Jensen" <FjernMigebbehoegjensenFjernMig@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40682581$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Fra : AJ

Dato : 31-03-04 20:37

Jeg oplever en del skygge effekter på min Samsun Syncmaster 193T :(

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-04-04 12:22

"Peter Parker" <spider@web.com> wrote in message news:<rZ_9c.1494$ay4.617@news.get2net.dk>...
> [...]
> Jeg troede det var 16m/s der var grænsen, men det er måske for 17" skærme?
> Hvad siger i 19" ejere, er det noget i har erfaring med?

Det er ikke kun de 16ms respons der har betydning. Panelet har også
rigtig meget at sige.

Jeg var ude hos SHG.dk i går og hente et TV-kort. I deres
indgangsparti står der en reol med en masse forskellige TFT-skærme.
Iiyama E481 var der også. Jeg må sige at jeg var ret imponeret over
både farver og at der ingen slør var i valsen på E481. De kørte en
eller anden demo med en dansende 3D mand og discokugler og hvad ved
jeg - det havde den ingen problemer med at vise - lige neden under
E481 stod en Iiyama 454Pro (CRT skærm). Der var en lille smule mere
liv i farverne på CRT'en og så var der ingen tearing på den. Der var
en lille smule tearing på E481 (jeg stod og glanede i 5 minutter mens
jeg stod i kø og opdagede kun tearing én gang)

Hvis du søger her i gruppen efter kommentarer om netop E481. Så kan du
finde frem til at der er indtil flere der har udtalt sig positivt om
at bruge den til spil - ingen trailing osv.

En CRT er stadig det bedste til at spille på - men derfor kan man nu
stadig uden problemer bruge en skærm som E481 til formålet - med
mindre man er hardcore gamer.

Hvis du kan læse tysk, så er der mange brugerkommentarer i
www.prad.de's forum om E481.

Som et alternativ med en meget lav responstid kunne du overveje en
Samsung 172X - den har 12ms responstid.

De første reviews der kom af 172x var meget dårlige. Det var der dog
en forklaring på. Efterfølgende har nogle testsites nemlig prøvet at
teste skærmen igen og fundet ud af at panelerne i de skærme de havde
modtaget til test var 25ms paneler - de paneler der sidder i skærmene
der rent faktisk sælges i butikkerne er 12ms paneler. Og det gjorde at
skærmen var langt bedre til spil og filmvisning end de havde målt sig
frem til i deres første test.

17", 18" og 19" kører iøvrigt alle med samme max. opløsning. Så med
mindre det er for at have en større font-størrelse så giver en 17"
lige så meget desktopplads som en 18" og en 19". Der er kun størrelsen
af de enkelte pixels der vil være forskel på (og dermed størrelsen på
skriften og vinduer etc.) - der er ikke forskel på antallet af pixels
på de 3 skærmstørrelser.

Held og lykke med dit valg
Flemming