Opdatering af Nokia 3310
Fra : ..::RaZoR::..

Dato : 27-04-01 15:28

Hejsa!!!

Nu har jeg snart set mange skrive om opdateringer af mobiltelefoner, så nu
vil jeg gerne have svar på et par spørgsmål.
- Hvad koster det at få den opdateret?
- Kan man bare gå ind i hvilken som helst butik som handler med
mobiltelefoner og få den opdateret?
- Hvad er enlig fordelene ved at få den opdateret?

Jeg har fået at vide, at hvis jeg skriver *#0000# på min Nokia 3310 så
kommer versions nummeret frem.
På min står der:
V 04.02
05-10-00
NHM-5
Er der kommet nyere opdateringer siden den?

Mvh RaZoR

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 27-04-01 16:19

RaZoR> Jeg har fået at vide, at hvis jeg skriver *#0000# på min Nokia 3310 så
RaZoR> kommer versions nummeret frem.
RaZoR> På min står der:
RaZoR> V 04.02
RaZoR> 05-10-00
RaZoR> NHM-5
RaZoR> Er der kommet nyere opdateringer siden den?

Ja min skriver:

V 04.18
18-12-00

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>

Fra : MR

Dato : 27-04-01 18:40

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@diku.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> --
> Niels Elgaard Larsen
> Department of Computer Science, University of Copenhagen, Denmark
min er
v4.23

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 16:46

...::RaZoR::.. skrev:

>- Hvad koster det at få den opdateret?

Nogle siger det er gratis, men andre har vist måtte betale for det.
Dog er der vist nogle kendte problemer med 3310 (ved ikke om de er
rettet i din udgave), men ellers er det ret sikkert gratis.

>- Kan man bare gå ind i hvilken som helst butik som handler med
>mobiltelefoner og få den opdateret?

Du skal nok henvende dig hvor du købte den, eller i et Nokia
Servicecenter.

>- Hvad er enlig fordelene ved at få den opdateret?

Fejlrettelser bl.a. Men hvis du ikke har problemer med din telefon, så
er der vist ingen grund til at gøre det.

>Er der kommet nyere opdateringer siden den?

4.35 er nyeste version til 3310.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Møgelmose

Dato : 28-04-01 15:53

>Nogle siger det er gratis, men andre har vist måtte betale for det.
>Dog er der vist nogle kendte problemer med 3310 (ved ikke om de er
>rettet i din udgave), men ellers er det ret sikkert gratis.

De skal opdatere den gratis hvis den ikke er låst og garantien ikke er
udløbet!
Hvis den er låst skal du slippe et mindre beløb for det.....
Teledanmark butikken sagde til en af mine kammerater at de ville have 350 kr
for det men det må de ikke tage da der stadig var garanti på den...

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 01:20

Møgelmose skrev:

>De skal opdatere den gratis hvis den ikke er låst og garantien ikke er
>udløbet!

Hvor står det?

>Hvis den er låst skal du slippe et mindre beløb for det.....

Jeg undrer mig over, hvis vilkårene er forskellige får SIM-låste og
ikke-SIM-låste-telefoner... Hvor står det?

>Teledanmark butikken sagde til en af mine kammerater at de ville have 350 kr
>for det men det må de ikke tage da der stadig var garanti på den...

Kan du henvise til hvor det står beskrevet?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Møgelmose

Dato : 29-04-01 09:55

>Hvor står det?

Min storebror arbejder med at gøre dette hele tiden!!!

>Jeg undrer mig over, hvis vilkårene er forskellige får SIM-låste og
>ikke-SIM-låste-telefoner... Hvor står det?

Det er fordi at de skal bøvle med at oprette låse koden så den bliver ved
med at være låst.....

>Kan du henvise til hvor det står beskrevet?

De tager op til 250 kr. bare for at sende den ind og kigge på den... Men det
kommer åbenbart an på det humør de er i jeg kender mange der er blevet
tilbudt alt fra 0 ,- til at de ikke ville gøre det og det måtte de klare
selv på det nærmeste telcom center (det er der de fleste teledanmarks
butikker sender dem hen...)

MVH.
Hans-Jacob
www.xr2.subnet.dk/348141.htm
www.logomanager.subnet.dk

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-04-01 11:50

Møgelmose skrev:

>Min storebror arbejder med at gøre dette hele tiden!

Ja, men hvor står der de SKAL? Nogle mennesker har åbenbart måtte
skulle betale for det - så det kan jo være forskelligt fra sted til
sted.

>Det er fordi at de skal bøvle med at oprette låse koden så den bliver ved
>med at være låst.....

Ikke forstået?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Benjamin Jensen

Dato : 29-04-01 11:55

Ved en opdatering bliver den nye software IKKE skrevet over SIM-lås
informationerne, de ligger nemlig i et helt andet område. Jeg har daglig
kontakt til et firma der beskæftiger sig med den slags, de tager 50,- kr for
en opdatering hvis garatien er udløbet, ellers er det gratis.. Og de låser
IKKE telefoner op for at opdatere.. Faktisk låser de slet ikke telefoner op
overhovedet..

Fra : Søren Poulsen

Dato : 28-04-01 23:06

"..::RaZoR::.." <razor@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa!!!
>
> Nu har jeg snart set mange skrive om opdateringer af mobiltelefoner, så nu
> vil jeg gerne have svar på et par spørgsmål.
> - Hvad koster det at få den opdateret?
hejsa
Bluetel i Herning har et stort skilt i vinduet hvor der står at de opdatere
nokia telefoner GRATIS hvis der er garanti på den endnu

--
Mvh. søren poulsen
smeden31@poulsen.mail.dk