Nye hastighedsskilte på motorvejen
Fra : Anders Larsen

Dato : 29-03-04 08:23

Jeg undre mig virkelig meget over at alle de nyopsatte skilte langs motorvejene
har plastikposer på? Jeg forstå selvfølgelig godt dem hvor der står 130km/t på,
men alle dem der står 110km/t på, behøver man da ikke dække til, for derefter
snart at afdække dem igen. Det kalder jeg ressource spild der vil noget.

Tværtimod tror jeg nu det vil have en god effekt at vi får en masse skilte hvor
der kommer til at stå 110km/t, da det vil minde folk om hvor stærkt de egentlig må
køre her, i forhold til tidligere, hvor der aldrig har stået noget.

Men ellers en fin start på endelig at få lidt differcieret hastighed i Danmark.

Mvh Anders

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.162.192.11)

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 29-03-04 08:39

"Anders Larsen" <anderz@post1.tele.dk> writes:

> [...]
> man da ikke dække til, for derefter snart at afdække dem igen. Det
> kalder jeg ressource spild der vil noget.

Ja og nej, hvis du afdækker dem der står 110 på, så vil folk tro at
den generelle hastighedsgrænse er 130, for hvis jeg husker ret, så er
det vist det der skiltes med, dvs. at der di feleste steder står 110
for nedsat grænse eller 110 med gråt og streg over for at fortælle at
grænsen nu er 130. Jeg er ikke sikker på om der står 130 på nogen af
dem, mener at have set dem dog.

> [...]
> skilte hvor der kommer til at stå 110km/t, da det vil minde folk om
> hvor stærkt de egentlig må køre her, i forhold til tidligere, hvor

Tjaa, nu kan det vist ikke svarer sig at ændre på det, der er jo kun
en måned til det bliver ændret, og så tager de forhåbentlig alle
plastikposerne på een gang

> Men ellers en fin start på endelig at få lidt differcieret hastighed
> i Danmark.

Enig.

/Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : jacob

Dato : 29-03-04 09:00

Læste at der var 1300 af disse 110 skilte i DK, og posen ville blive pillet
ned inden kl 24.00

Fra : Roberto Saldo

Dato : 29-03-04 09:13

jacob wrote:
> Læste at der var 1300 af disse 110 skilte i DK, og posen ville blive pillet
> ned inden kl 24.00

De fleste tror jeg står på motorring 3 :)
Der er stort set et par for hver km.

--
Roberto Saldo

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 29-03-04 18:50

On Mon, 29 Mar 2004 10:13:15 +0200, Roberto Saldo <rs@yahoo.dk> wrote:

>De fleste tror jeg står på motorring 3

m/110?

/Mogens

Fra : Casper Bang

Dato : 29-03-04 13:21

> Tjaa, nu kan det vist ikke svarer sig at ændre på det, der er jo kun
> en måned til det bliver ændret, og så tager de forhåbentlig alle
> plastikposerne på een gang

Hvornår helt præcist er det grænsen hæves? Første maj?

Fra : Lars Frandsen

Dato : 29-03-04 13:30

"Casper Bang" <webmaster@secretsofwar_fjerndette_.net> skrev i en meddelelse

> Hvornår helt præcist er det grænsen hæves? Første maj?

Tæt på - 30/4
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : kim ell

Dato : 29-03-04 14:53

der står 110 KM på alle de nye skilte og den generelle hastighed bliver så
130KM

Fra : Thomas H.

Dato : 29-03-04 14:36

"Anders Larsen" <anderz@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men ellers en fin start på endelig at få lidt differcieret hastighed i
Danmark.

*LOL* Den var sgu go' ! - ka' næsten ikke få luft.
Det bliver godt nok svært at tage seriøst, at man om aftenen kører rundt på
tomme, og fuldt oplyste 3-sporet motorveje med 110, og når man så kommer syd
for Køge, det bliver kulsort, og den snævrer ind til 2 spor, må man køre
130.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-03-04 15:08

"Thomas H." <mailto:thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse
"Re: Nye hastighedsskilte på motorvejen"

> Det bliver godt nok svært at tage seriøst, at man om aftenen kører rundt på
> tomme, og fuldt oplyste 3-sporet motorveje med 110,

Jeg går ud fra at du tænker på Køge Bugtmotorvejen. Tjaeh, nu er det jo langt fra
hele døgnet at trafikmængden er så lav som du beskriver

> og når man så kommer syd
> for Køge, det bliver kulsort, og den snævrer ind til 2 spor, må man køre
> 130.

...hvis forholdene iøvrigt tillader det. Mener du at det er forsvarligt at køre
130 på en bælgmørk to-sporet motorvej?

Ebbe

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-03-04 15:23

On Mon, 29 Mar 2004 16:08:23 +0200, "Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk>
wrote:

[snip]

>..hvis forholdene iøvrigt tillader det. Mener du at det er forsvarligt at køre
>130 på en bælgmørk to-sporet motorvej?

Det gør Thomas nok ikke, sårn som jeg kender ham, så han vil sikkert
sørge for at komme væk fra denne mørke motorvej så hurtigt som muligt.

Fly

--
Kender du èn der har brug for en cand.merc.int? Send mig en mail.

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 29-03-04 15:34

"Fly Christensen" <mailto:x_nospam_x@gmx.net> skrev i en meddelelse
"Re: Nye hastighedsskilte på motorvejen"

> Det gør Thomas nok ikke, sårn som jeg kender ham, så han vil sikkert
> sørge for at komme væk fra denne mørke motorvej så hurtigt som muligt.

<hørbart smil.avi>

Fra : Thomas H.

Dato : 29-03-04 17:05

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

langt fra
> hele døgnet at trafikmængden er så lav som du beskriver

Nej, men regulerer det så ikke sig selv ?
Jeg har mange gange sent om aftenen, kørt fra Folehaven til Albertslund med
pedalen i bund hele vejen, uden at møde én eneste anden bilist, en Escort
kan lige når 216 der.

> ..hvis forholdene iøvrigt tillader det. Mener du at det er forsvarligt at
køre
> 130 på en bælgmørk to-sporet motorvej?

Ja.

Fra : Mikael L

Dato : 29-03-04 17:44

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev i en meddelelse

> ..hvis forholdene iøvrigt tillader det. Mener du at det er forsvarligt at
køre
> 130 på en bælgmørk to-sporet motorvej?

Det er vel sjældent der er helt mørkt. Alle biler skal jo have lys på, og
der er heldigvis mange som opfylder mere end lovens minimumskrav til lygter.

Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 29-03-04 19:36

> ..hvis forholdene iøvrigt tillader det. Mener du at det er forsvarligt at
køre
> 130 på en bælgmørk to-sporet motorvej?

Ja hvis man kører med Bi-Xenon og ikke blænder ned slev om det kører
modkørende i den anden retning

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark