Leder efter en Sci-fi-komedie fra sidst i ~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-03-04 22:06

Det drejer sig om en film, der handler om tre drenges eventyr.
Hovedpersonen er en lidt spinkel dreng på 11 -12 år, der bliver mobbet af en
større dreng og hans gruppe.
Drengen (vistnok Kevin) har en ven i en lige så spinkel dreng (Vistnok
Wolfgang) af tysk afstamning med far som er raketforsker og en mor som også
er videnskabsmand. Han har vist det, man kalder genigener.
"Kevin" drømmer en mærkelig drøm om et elektronisk kredsløb og tegner det op
og giver det til "Wolfgang" der lykkedes at fremstille kredsløbet.
I mellemtiden reddes "Kevin" fra et lag tæsk af en stærkere dreng, som
ellers er enspænder. Han hedder vistnok "Keith"
De 3 drenge finder sammen om det her kredsløb, der tilsluttet en computer
kan generere en kraftfelt, der kan bevæges lynhurtigt.
Det sker i en kælder (Flubber har nærmest tyvstjålet scenen fra denne film)
hvor køleskabet og husets fundament gennemhulles, osv.
De flytter deres eksperiment udendørs, gør feltet større, og ved et uheld
indesluttes "Wolfgang" i kraftfeltet og får en ufrivillig tur. Her oplever
han fænomenet Trählosigkeit eller fravær af accellerationskræfter.
"Keith's" far, som er en sur drukkenbolt, ejer en skrotplads, og ud af en
gammel karruselvogn og farens gas & ilt apperat bygger de et rumskib.

Testflyvningen involverer et dramatisk styrt mod jorden, fordi "Kevin" i
panik over, at de er ved at flyve bort fra jorden, hiver strømmen fra
computeren. Det lykkes selvfølgelig at stoppe crachet i sidste øjeblik.

Testflyvningen vækker selvfølgelig opsigt og en lokal politimand giver sig
til at lede efter rumskibet. Han finder det netop, som drengene tager afsted
og bliver klar over, at det er drenge, der tager afsted.

Drengene flyver op imod himlen og hurtigt overtages styringen af en fremmed
kraft. De opsluges af et rumskib, og her møder de først ingen. De går ud på
opdagelse og lynhurtigt forsvinder "Wolfgang" fra de andre gennem en
faldlem. De to andre bliver pludseligt forfulgt af en stor metaledderkop og
jagtes ind i en blindgyde. Her visiterer edderkoppen dem, finder et billede
af "Kevins" sweetheart og fløjter anerkendende. Derefter forsvinder den. De
går videre og kan pludseligt se en spøjs skikkelse. " Kevin" siger til
"Keith" "Jeg har altid drømt om at sige disse ord: We Come in peace" Det
besvares med "EEEEEHHH WHAT'S UP DOC?" (Snurre Snup stemme). De støder
hurtigt til "Wolfgang", der har fundet sammen med en kvindelig alien, og de
klikker ret godt sammen.
Bedst som det går, kommer et endnu større rumskib og opsluger rumskibet. En
kæmpestor alien kommer frem og skælder ud på de 2 mindre. "Keith" regner ud,
at de er teenager-aliens, der har hugget fars rumskib.
De bliver sendt retur, men Kevin får et rødt krystal. Historen slutter med
at Krystallen begynder at lyse fordi alienungerne igen begynder at sende
deres signal.

Med hele denne beskrivelse håber jeg, nogen kan huske filmen og fortælle mig
navnet på den.
Jeg har kun set den på VHS tilbage i 1985/86 men en del gange dengang.
Er der nogen, der kan fortælle mig, om den findes på DVD?
Jeg har ledt som en gal i us.imdb.com databasen uden at finde den.
Kan I vise folk hjælpe?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 28-03-04 23:04

Frodo Nifinger skrev i en meddelelse...

> [...]
> Er der nogen, der kan fortælle mig, om den findes på DVD?
> Jeg har ledt som en gal i us.imdb.com databasen uden at finde den.

Det er Explorers - med en ret ung River Phoenix.
Her er et link:
http://www.imdb.com/title/tt0089114/

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner snart i Randers

Fra : bb

Dato : 28-03-04 23:05

> [...]
>Er der nogen, der kan fortælle mig, om den findes på DVD?
>Jeg har ledt som en gal i us.imdb.com databasen uden at finde den.

Jeg tror du tænker på "Explorers" fra 1985.
http://www.imdb.com/title/tt0089114/

Fra : J

Dato : 28-03-04 23:47

> [...]
> Er der nogen, der kan fortælle mig, om den findes på DVD?
> Jeg har ledt som en gal i us.imdb.com databasen uden at finde den.

Som andre allerede har sagt: "Explorers" fra 1985.
En af mine egne favoritfilm, og en af de eneste grunde til at jeg stadig har
VHS. Den er netop et godt eksempel på at selv den helt unge River Phoenix
var god. Og så er det jo Ethan Hawke i hovedrollen! Så vidt jeg husker var
Spielberg exec. producer. Den er i hvert fald i familie med f.eks. E.T.
Man bør derudover især lægge mærke til Robert Picardo forklædt til
ukendelighed som Wak. Og sikke dog en dialog!

Phoenix blev endnu bedre i "Stand By Me", men det er vist en anden
historie...

Jonas

Fra : Tina Susanne Johanss~

Dato : 29-03-04 00:21

Jonas skrev i en meddelelse...

> Phoenix blev endnu bedre i "Stand By Me", men det er vist en anden
> historie...

Jamen den vil jeg da gerne snakke med om. Ja, han var fantastisk i "Stand By
Me" og så vil jeg da også gerne rose hans præstation i en af mine
yndlingsfilm "The Mosquito Coast" - hver gang jeg har læst bogen siden da,
kan jeg ikke se andre som Charlie end River Phoenix.

Mvh Tina
--
www.1001kat.dk
- åbner snart i Randers

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 29-03-04 07:52

"J" <albuerum@hotmailminusspam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> ukendelighed som Wak. Og sikke dog en dialog!
>
> Phoenix blev endnu bedre i "Stand By Me", men det er vist en anden

Whhheeeee, hvor I kan

Tusind tak alle sammen

Jeg må vist have et gensyn med "Stand By me"
Lige et OT tillægsspørgsmål til Jonas!

du skulle vel aldrig være Jonas Gårde, arkitekt af guds nåde?
I så fald har vi set filmen sammen adskillige gange i Tønder på Vestergade
48 2. v 2 tilbage i 1986

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : J

Dato : 29-03-04 19:12

> [...]
>
> du skulle vel aldrig være Jonas Gårde, arkitekt af guds nåde?
> I så fald har vi set filmen sammen adskillige gange i Tønder på Vestergade

Pokkers - jeg er afsløret!

Hej Nabo!
Jo, jeg er ganske rigtigt mig - Jonas Gaarde, arkitekt og industriel
designer MDD.

Jeg tror min lasede VHS-kopi fra dengang rent faktisk er det samme eksemplar
som vi så til døde for 18 år siden. Det er i hvert fald en tidligere
lejefilm.

Jonas