Gode råd om ny bilradio
Fra : Torben Abilgaard

Dato : 28-03-04 21:34

Desværre har jeg ikke abonnement på Tænk+Test, men måske har vi én her i
gruppen, der kan uddybe nedenstående. Jeg er på udkig efter en ny bilradio,
og savner et sted på nettet, hvor pris og kvalitet sammenlignes.
CD-afspilleren i min gamle sony er begyndt at hakke nederdrægtigt.

saxet fra
http://www.taenk.dk/test/alle/bilradio/

Musik på landevejen

Resume
5. november 2002
ICRT har testet 18 nye bilradioer med cd-afspiller, og otte af dem har også
MP3-afspiller, så du kan høre op til ti timers musik uden at skulle
koncentrere dig om at skifte cd.

Bilradioerne med MP3-afspiller er nye på markedet, og prisen er generelt
højere end for radioer med almindelig cd-spiller.

Med MP3 kan man på en computer komprimere almindelige musiknumre til at
fylde meget mindre. Du kan brænde 10 timer af din yndlingsmusik over på en
enkelt MP3-cd-skive.

Testen viser, at den bedste radio med MP3 koster det samme som den bedste
model med kun almindelig cd-spiller, og de to radioer er stort set lige gode
til alle de andre funktioner. Så det er værd at overveje, om ikke den nye
bilradio skal være med MP3.

--
vh ¸.·´¯)

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 21:44

Torben Abilgaard wrote:
> [...]
> ny bilradio, og savner et sted på nettet, hvor pris og kvalitet
> sammenlignes. CD-afspilleren i min gamle sony er begyndt at hakke

Hvis jeg var dig ville jeg kigge lidt på www.bilstereoforum.dk og
eventuelt stille et lidt mere specifikt spørgsmål i gruppen

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk