MS Windows
briani 27239
System Resourser
Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 28-03-04 20:18

Hey.

Jeg har et problem med mit Windows Xp Professionel Dansk. Det sker ofte når
jeg bare er på skrivebordet at mit system køre med fuld load! Dvs at der er
ingen ledige system resourser. Så når jeg høre nusik i winamp hakker det,
eller når jeg ser film hakker det. Systemet bliver ustabilt. Jeg har været
ude for problemet før og efter en formatering var problemet der ikke. Dvs at
det ikke er en hardware fejl.
Min computer er koblet op på et netværk på min efterskole. Jeg har Norton
Antivirus og har kørt Ad-aware uden hjæp.
Jeg vil nødig til at formatere min computer igen, så ville høre om der er
nogen der har en løsning til mit problem. Som sagt er min computer på et
netværk som nogle gange også er koblet op på nettet. Måske har jeg fået
noget snavs ind fra de andres computer? En virus eller et spyprogram af en
art?

Er der nogen der har en løsning på mit problem, som efterhånden er temmelig
træls.
Et program som kunne fjerne mit problem eller evt en anden løsning.

Alt hjælp er velkommen.

Ps. Mit system
1,7 Ghz
512 DDR ram
80 Gb hardisk
Gf 4 440 Mx 128 DDR
--
Bjørn E. Thorup
http://www.thabear.dk

Fra : Simon

Dato : 28-03-04 23:58

"Bjørn E. Thorup" wrote ...

> [...]
> "This is not Nam, This is bowling. There are rules"
> "Nobody calls me Lebowski. You got the wrong guy. I'm the Dude, man"

Når du "bare" er på skrivebordet, betyder det at du ikke selv har startet
nogle programmer ?
Hvis den bruger alle systemressourcer, tyder det på at der er et eller andet
program der kører i baggrunden. Ved du hvad der automatisk startes når
windows starter ?
Du har Norton Anitvirus, starter den selv med at skanne i baggrunden ?
Jeg har selv noget Cancer Research fra United Devices kørende i baggrunden,
den bruger det "overskydende" processor-kraft, men den har altid laveste
prioritet. Hvis du har et lignende program kørende der ikke har laveste
(idle) prioritet kan det sløve andre ting.

Hvis du har delt et drev og du har noget liggende som andre, på din skoles
netværk, henter kan det også sløve din computer.

Du burde kunne afspille musik og video uden problemer.

Jeg havde engang problemer med at mit system var blevet ustabilt, fordi
køleren på min cpu var løbet fuld af støv og den derfor ikke kølede nok.

Der er _rigtig_ mange muligheder for at det kan gå galt. Det er næsten lige
før man skal være glad bare det kører :D

/Simon

Fra : Bjørn E. Thorup

Dato : 29-03-04 12:30

"Simon" <SendIkkeMailsDirekteTilMig@SendTilNyhedsgruppen.dk> skrev i en
meddelelse news:40675863$0$279$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Når du "bare" er på skrivebordet, betyder det at du ikke selv har startet
> nogle programmer ?

Ikke udover de programmer som kører ibagruden. Problemet er der også når jeg
spiller eller køre andre programmer.

> Hvis den bruger alle systemressourcer, tyder det på at der er et eller
andet
> program der kører i baggrunden. Ved du hvad der automatisk startes når
> windows starter ?

Ved godt hvad der starter, har også prøvet at lukke alle bagrundsprogrammer
uden at problemet blev løst.

> Du har Norton Anitvirus, starter den selv med at skanne i baggrunden ?

Norton starter med Windows. men kun med autoprotect. Alså den starter ikke
med at køre en scan.

> [...]
> prioritet. Hvis du har et lignende program kørende der ikke har laveste
> (idle) prioritet kan det sløve andre ting.

Det har jeg ikke.

> Hvis du har delt et drev og du har noget liggende som andre, på din skoles
> netværk, henter kan det også sløve din computer.

Har prøvet at tage stikket ud uden at problemet blev løst-

> Jeg havde engang problemer med at mit system var blevet ustabilt, fordi
> køleren på min cpu var løbet fuld af støv og den derfor ikke kølede nok.

Har jeg tjekket. CPU temperaturen er fin, og blæseren er ren for støv.

> Der er _rigtig_ mange muligheder for at det kan gå galt. Det er næsten
lige
> før man skal være glad bare det kører :D

Det er selvfølgelig rigtigt. Men det må godt køre ordentlig nu når det
kører.

Fra : jv

Dato : 29-03-04 13:11

Har du prøvet at slå "autoprotect fra"

Fra : Simon

Dato : 30-03-04 06:13

"Bjørn E. Thorup" wrote...

> Det er selvfølgelig rigtigt. Men det må godt køre ordentlig nu når det
> kører.

Og det burde det også, men ...
En anden foreslog at du tjekker joblisten, det er en god ide.
Men jeg har flere forslag til hvad der måske kan være galt.
(Jeg kan ikke huske precist hvad det hedder i winXP på dansk)
Prøv at tjekke om der er afsat plads nok virtuelhukommelse (pagefile).

Håber du finder en løsning.

/Simon