AP og WAP11 opsætning?
Fra : IzNoGoUd

Dato : 28-03-04 18:54

Når man vil bruge statiske/faste adresser på AP og WAP11 skal man så
ikke også angive Gateway?

Hvis ja har jeg så ret i at AP som sidder efter routeren skal have
routerens IP adresse som Gateway?

Men hvad så med WAP11 som peger på AP hvilken Gateway skal den så
have? routeren eller AP??

best regards IzNoGoUd a.k.a. Claes Nielsen, DK-5700 Svendborg, Denmark.
*
"All your base are belong to us"

Fra : Msp

Dato : 28-03-04 19:06

> Når man vil bruge statiske/faste adresser på AP og WAP11 skal man så
> ikke også angive Gateway?
Det er ikke nødvendigt

> Hvis ja har jeg så ret i at AP som sidder efter routeren skal have
> routerens IP adresse som Gateway?
Hvis du alligevel angiver gateway, så er det rigtigt

> Men hvad så med WAP11 som peger på AP hvilken Gateway skal den så
> have? routeren eller AP??
Hvis du angiver gateway, så er det stadig routeren, da den er din "port" ud
til internettet.

Mogens

Fra : Jan Bachman

Dato : 28-03-04 21:26

>Når man vil bruge statiske/faste adresser på AP og WAP11 skal man så
>ikke også angive Gateway?

En sidebemærkning:
IP på WAP11 er underordnet for dens funktion.
Det benyttes kun til opsætning.

Du kan f.eks. have:

Router: 192.168.0.1
WAP11: 10.0.0.1
Trådløs klient: 192.168.0.2, gateway: 192.168.0.1

Det vil fungere fint, men det giver nu mest mening at tildele AP'et en
IP i samme subnet som resten af netværket.

/Jan