Skærme
Fijala 3554
Attn Dr. Ralph
Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-03-04 14:38

Nu så jeg lige i markedsgruppen at du har solgt din gamle skærm. Hvad endte
dit valg så med at falde på til at afløse den?

Samsung 213T, Viewsonic VP201 eller noget helt andet?

Næsten uanset hvad valget faldt på vil jeg da gerne høre et lille review
fra en "fagmand" . Det kunne jo være man gik hen og blev fristet over
evne

Mvh.
Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-04-04 00:15

On Sun, 28 Mar 2004 13:38:07 +0000 (UTC), Flemming Joensson wrote:

> [...]
>
> Næsten uanset hvad valget faldt på vil jeg da gerne høre et lille review
> fra en "fagmand" . Det kunne jo være man gik hen og blev fristet over

Mit valg faldt på 2 stk. Dell 2001FP af flere grunde.

Dels ved jeg dell har god returpolitik og pixel politik, dels fik jeg en
god rabat - men ikke billigere end jeg kunnet have købt 2 stk. Viewsonic
Vp201s for det samme.
Men Dell forhandles kun èt sted, og bliver derfor ikke dumpet i pris som
andre skærme gør - og derfor vil jeg nok kunne få en rimelig god brugt pris
for dem, når jeg sælger dem igen om 1,5-2 år igen.
Jeg ved flere har hørt om problemer med kvaliteten af Dell 2001FP, og jeg
vil da også give mine 2 et grundigt gennemtjek, når jeg modtager dem.
De, der har modtaget Dell 2001FP i god stand har kun lutter ros til overs
for denne skærm - så det blev derfor mit valg faldt på den.

Jeg fik 2 stk. for samlet 16.000 kr - incl. levering og forsendelse.
Får dem i slutningen af denne måned.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik Ax

Dato : 06-04-04 13:29

"Dr.Ralph" wrote in message
> Mit valg faldt på 2 stk. Dell 2001FP af flere grunde.
> Jeg fik 2 stk. for samlet 16.000 kr - incl. levering og forsendelse.

Må man ha' lov at spørge hvilken model af 2001FP du har bestilt?
På Dell's danske side findes der to forskellige modeller:
- Dell UltraSharp 2001FP HAS Midnight Grey (858-10005)
- Dell UltraSharp 2001FP HAS Dual Tone Grey (858-10010)
Der er kun produktbillede på 10005'eren og den er ikke for køn med
højttalere(?) siddende i bunden af skærmen.
Jeg har lige fået pengene tilbage for en VP201s med 25ms panel og overvejer
hvad jeg nu skal gøre.
(det var desværre ikke muligt at ombytte til den nye VP201s model).

Standard prisen for en 2001FP er 10.600 kr, så din pris på 16.000 lyder
meget fornuftig.
Jeg har bemærket at hvis man bestiller en pc _uden_ skærm, er merprisen for
en 2001FP kun 8.488 kr.
Gad vide hvad Dell vil sige til hvis man bestiller en pc + 2001FP og dernæst
returnerer pc'en?

/Henrik

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-04-04 15:50

> [...]
> - Dell UltraSharp 2001FP HAS Midnight Grey (858-10005)
> - Dell UltraSharp 2001FP HAS Dual Tone Grey (858-10010)

Disse højttalere er ikke standard - den kommer uden dem - gud ske lov :)

Jeg har bestilt den midnats grå - den i dual tone er virkelig monster grim.
Du kan se lidt bedre billeder af den her:

http://www.firstadopter.com/fa/archives/000004.html

Det er lidt mærkeligt med visse ting - men nogle tager sig bedre ud på
nettet end i virkeligheden og omvendt.

F.eks anså jeg Samsung 213T for at være SINDSSYG flot, da den lige kom frem
og jeg så de første profuktbilleder på nettet af den, men i virkeligheden
er den lidt en skuffelse - den sølvgrå plastik ser i virkeligheden meget
mere mat og kedelig ud - nærmest beige grå kedelig plastik.

Dell 2001FP har jeg det lige omvendt med. Den ser efter min mening ikke
helt så heldig ud på web billeders, men nu har jeg set den i virkeligheden,
og her tager den sig klart flottere ud end Samsung 213T.

Hvis du vil se et dual setup med 2 stk. Dell 2001FP i, så kig lidt nede på
siden på dette link, der kommer først 2 stk. i closeup, længere nde igen
kommer der 2 stk., hvor de er sat sammen, så de sidder på samme fod - det
ser ret fedt ud - tjek det ud - sådan ser mit setup ud om 3 uger :)

http://www.hardforum.com/showthread.php?s=a059857be718d619a6e6156cfc337511&threadid=747828

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-04 21:20

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in

> [...]
> længere nde igen kommer der 2 stk., hvor de er sat sammen, så de
> sidder på samme fod - det ser ret fedt ud - tjek det ud - sådan ser

Nice :)
og tillykke med det - det ser bestemt lækkert ud. Var den fod de to skærme
sidder på med i de 16kkr, eller er det noget du har købt ved siden af?

Mvh.
Flemming

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 10:33

> Nice :)
> og tillykke med det - det ser bestemt lækkert ud. Var den fod de to skærme
> sidder på med i de 16kkr, eller er det noget du har købt ved siden af?

Du har misforstået - det er ikke mit setup på billedet, men en fyr i USA -
men jeg har købt de to samme skærme.

Den fod han har brugt for at sætte dem sammen på er købt separat - tror han
fik foden for 100$ i USA.
Den kan købes over nettet.

Jeg agter ikke at sætte dem sammen på èn fod, da jeg syntes den sølvgrå fod
til hver skærm er pænere, og så kan man lidt lettere flytte rundt på dem,
når man støver af på bordet :)

Jeg ville iøvrigt aldrig anvende et så grimt baggrunds billede på mine
skærme :)

Det ligner jo noget fra Alien filmene - jeg er mere til klare blå/sorte
nuancer - ikke til det helt dystre - jeg bliver nærmest deprimeret af at
kigge på hans ATI Radeon Alien baggrund :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd

Dato : 07-04-04 11:30

Dr.Ralph wrote:

Hey Ralph

> Det ligner jo noget fra Alien filmene - jeg er mere til klare blå/sorte
> nuancer - ikke til det helt dystre - jeg bliver nærmest deprimeret af at
> kigge på hans ATI Radeon Alien baggrund :)

Det er hans screen saver, så han ser nok ikke på den hele tiden. ATI har
lavet et 3D ur i gotisk/Giger-stil og når man ser det live så er det ret
flot, men dystert.

Ham US fyren burde forøvrigt gøre noget ved hans ledninger, det virker
nærmest komisk at han tilsyneladende er så hooked på at alt skal være
sort og checket når ledningerne flyder

Mvh

Bruno

--
To mail me write to iddqdATworldonline.dk (U know what 2 do)

More of these http://www.westocykler.dk would mean less cars and less
polution.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 11:57

> Det er hans screen saver, så han ser nok ikke på den hele tiden. ATI har
> lavet et 3D ur i gotisk/Giger-stil og når man ser det live så er det ret
> flot, men dystert.

Du kan se start menuen nederst på venstre skærm, så tror ikke det er en
screenaver.

> Ham US fyren burde forøvrigt gøre noget ved hans ledninger, det virker
> nærmest komisk at han tilsyneladende er så hooked på at alt skal være
> sort og checket når ledningerne flyder

Ja, det har du ret i :)

Prøv iøvigt at kigge til venstre nederst i billedet - under skrivebordet
helt ude til venstre, der står en kasse på gulvet med et sort/gråt klæde
over - dette er hans gamle Dell 2000FP skærm, der står der - magen til min
gamle skærm, som jeg solgte i sidste uge :)

Vi købte begge Dell 2000FP nogenlunde samtidigt dengang - men nu har han
haft sine 2 Dell 2001FP i flere måneder - jeg er bagud :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : iddqd

Dato : 07-04-04 12:57

Dr.Ralph wrote:
> Du kan se start menuen nederst på venstre skærm, så tror ikke det er en
> screenaver.

Hov det havde jeg overset, ved nærmere kig så har han jo også fjernet
viserne. Den mand er jo helt galt på den

> Vi købte begge Dell 2000FP nogenlunde samtidigt dengang - men nu har han
> haft sine 2 Dell 2001FP i flere måneder - jeg er bagud :)

Hehe, jeg føler mig bekvemt uden for "kapløbet" med min F520. Hvis man
er til 4:3 CRT så er der vist ingen risiko for at jeg får brug for at
opgradere nogensinde (hvilket er både godt og skidt), jeg har sågar
leget med tanken om at anskaffe en mere!

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-04-04 22:45

> Du har misforstået - det er ikke mit setup på billedet, men en fyr i
> USA - men jeg har købt de to samme skærme.

He he, jeg havde godt forstået at det ikke var dit setup man kunne se, men
jeg læste bare dette:
[...]

Og tolkede den sidste del af sætningen som om at du købte foden også, så du
fik samme setup som ham med to skærme på én fod. Iøvrigt lækkert at se at
jeg ikke er den eneste der bruger dejligt lange sætninger :).

Held og lykke med dem, ser frem til dit review.

Mvh.
Flemming

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-04-04 11:42

Dr.Ralph skrev:

> Jeg ville iøvrigt aldrig anvende et så grimt baggrunds billede
> på mine skærme :)

He-he. Det var også min første tanke, da jeg så billederne. :)

> - jeg er mere til klare blå/sorte nuancer

Me2. I en lang periode kørte jeg med en mørkeblå baggrund, som
var skruet langt ned i farvemætning, men i det sidste års tid,
har jeg kørt med en neutral grå.

PS. Håber du bliver tilfreds med købet, men det tror jeg nu du
gør. Du kommer vel med en "bette" anmeldelse til den tid, ikke?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 11:59

> PS. Håber du bliver tilfreds med købet, men det tror jeg nu du
> gør. Du kommer vel med en "bette" anmeldelse til den tid, ikke?

Selvfølgelig gøt jeg det, Madsen - skal også nok smide et par pics af min
opstilling ud på min webbie også :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 07-04-04 12:04

Dr.Ralph skrev:

> Selvfølgelig gøt jeg det, Madsen - skal også nok smide et par
> pics af min opstilling ud på min webbie også :)

Lækkert. Det vil jeg se frem til. :)

--
Hilsen
Madsen