Diameter tegn på mac?
Fra : UK

Dato : 28-03-04 12:54

Hej

Er der nogen, der ved hvordan jeg får et Ø (diametertegn) frem i
QuarkXpress. Jeg har en symbol tegnoversigt, der fortæller, at det burde
ligge på alt K, men det er ikke det tegn, der dukker op, når jeg prøver.

Hilsen Ulla

Fra : Morten Lind

Dato : 28-03-04 16:31

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:

> [...]
> QuarkXpress. Jeg har en symbol tegnoversigt, der fortæller, at det burde
> ligge på alt K, men det er ikke det tegn, der dukker op, når jeg prøver.

Tegnpalet>Matematik>diametertegn>marker>indsæt
(men det er UniCode - ved ikke om Quark kan klare det?)
M.

Fra : Morten Lind

Dato : 28-03-04 16:35

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Tegnpalet>Matematik>diametertegn>marker>indsæt
> (men det er UniCode - ved ikke om Quark kan klare det?)
> M.

Hmmmm....kan den vist ikke - heller ikke med klippe/klistre?
M.

Fra : UK

Dato : 28-03-04 20:13

"Morten Lind" <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> skrev i en
meddelelse

> Hmmmm....kan den vist ikke - heller ikke med klippe/klistre?

Nej, det havde jeg faktisk prøvet. Jeg ledte efter hjælpeprogrammet tastatur
igår, da jeg stødte i mit problem, men fandt så tegnpaletten og forsøgte,
men uden held.

Det kan være du ved, hvor det lille hjælpeprogram tastatur er blevet af i
Panther. Det er det, hvor man kan vælge forskellige skrifter og så se, hvad
der ligger på de forskellige taster både alm. unshift, i shift, med
alt-tasten nede osv.?

Så ville jeg prøve at lede den vej - men jeg kan nu stadig ikke forstå at
min tegnoversigt for symbol ikke virker længere ...

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-03-04 21:30

UK <ulla-johnny@slet-mig.mail.dk> wrote:
> Det kan være du ved, hvor det lille hjælpeprogram tastatur er blevet af i
> Panther.

Systemindstillinger/International/Tasteturmenu

Sæt selv nødvendige krydser.

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : UK

Dato : 28-03-04 21:13

"Preben Bødker Nielsen" <spam@events.dk> skrev i en meddelelse

> Systemindstillinger/International/Tasteturmenu
>
> Sæt selv nødvendige krydser.

Jeg tror ikke det er det rigtige.
Det er ligesom et program man åbner, hvor du kan se hele tastaturet, du kan
så i rullegardinerne vælge en skrift, den skrift ser du så på tastaturet,
hvis du holder shift nede ser du, hvilke tegn, der ligger på shift og så de
forskellige taster. Det samme hvis du holder alt-tasten nede. Hvis du
forestiller dig, at du har valgt Zapf Dingbats, så kan du se, hvor på
tastaturet de forskellige symboler ligger og når du holder shift eller alt,
eller shift + alt nede, hvilke symboler der så ligger på de forskellige
taster.

Ulla

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 28-03-04 22:44

> [...]

> eller shift + alt nede, hvilke symboler der så ligger på de forskellige

Jamen jeg kender skam godt programmet.
Sæt nu kryds i Tasteturfremviser, luk Systemindstillinger.
Klik på dit lille Dannebrogsflag ved siden af uret i øverste højre
hjørne og vælg "Vis tasteturfremviser".
Fortæl mig så, at det ikke er den

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg

Fra : UK

Dato : 29-03-04 07:26

> [...]
> Sæt nu kryds i Tasteturfremviser, luk Systemindstillinger.
> Klik på dit lille Dannebrogsflag ved siden af uret i øverste højre

Du har ret, tak skal du have. Jeg kan se, at diametertegnet ligger på alt k,
som min oversigt fortæller. Jeg har lige prøvet at sætte det ind i Indesign
og det virker fint. Så jeg må nok konstatere at jeg har problem i
QuarkXpress (hvilket ikke er det første og nok heller ikke det sidste ...)
Ærgerligt for jeg kan rigtig godt lide at bruge programmet.

Men tak for hjælpen endnu en gang.

Hilsen Ulla