Skal/Skal ikke være "utro"
Fra : Den Forvirrede

Dato : 28-03-04 01:55

Hej NG

Jeg har fulgt med fra sidelinien i mange år, og fundet denne gruppe meget
interresant, med mange spørgsmål og svar, og nu er jeg selv kommet lidt i
vildrede, som jeg evt. håber at nogen andre måske kan give mig deres
synspunkt på.

Jeg har en kæreste som jeg er glad for, men vores sex liv er gået lidt i
stampe. Når vi har sex er det de samme 3 forskellige stillinger og det er
altid samme produre (lidt ligesom 90 års fødselsdagen).

Og nu forleden fik jeg en snak med en veninde jeg har kendt i mange år, som
sagde direkte til mig at hun havde lyst til sex med mig, og kun en gang, for
det har altid været hendes drøm. Jeg har da også igennem årene haft de
tanker om hende, men vi begge har holdt det for os selv, indtil forleden
hvor hun fortalte det til mig.

Inderst inde har jeg både lyst til at gøre det, og alligevel ikke.
Jeg har lyst til det, fordi jeg mangler den gejst og tilfredsstilledes
"hjemme"(jeg har talt med min kæreste om det, men hun kan ikke se at det er
et problem).
Men jeg er også bange for at ødelægge min kærestes og mit forhold pga det.

Nogen der evt har nogen tanker eller ideér til hvad jeg skal gøre.

MVH

Den Forvirrede

Fra : steen

Dato : 28-03-04 07:07

gå om bord i veninden og hold så din mund med det til "konen"

Fra : Frontier

Dato : 02-04-04 08:28

On Sun, 28 Mar 2004 08:07:25 +0200, "steen" <steen@37.com> wrote:

>gå om bord i veninden og hold så din mund med det til "konen"

Og...jeg håber seriøst aldrig at nogen jeg kender ender i et forhold
til dig. Du har tilsyneladende ikke forstået hvad et af de vigtigste
elementer i et forhold er: tillid.

Vi har alle forskellige værdier her i livet. Nogle har noget lidt
anderledes værdier, og kan "tændes" gennem det farlige etc. ved
utroskab. De der har gjort det før, gør det som oftest igen.

Husk at utroskaben nogle gange ikke er det værste. Det værste er hvis
den utro har løjet om det eller nægter at anderkende den smerte som
han/hun har skabt i forholdet (klassisk eksempel fra misbrugere).

Det er i livet som så meget andet: hvs man vælger at være utro nu,
følger det én resten af livet. Man har været utro. Det kan aldrig
tages væk. Og hvis en fremtidig partner er bange, er det ikke den
fremtidige partners skyld - men din egen. Så prisen for utroskab er
ikke bare at man mister partneren - man giver også afkald på tillid i
fremtidige forhold.

Er det virkelig det værd?

Mvh:
Klaus Jakobsen

Fra : pepss

Dato : 28-03-04 09:33

"Den Forvirrede" skrev

> [...]
> Men jeg er også bange for at ødelægge min kærestes og mit forhold pga det.
>
> Nogen der evt har nogen tanker eller ideér til hvad jeg skal gøre.

jeg sys ikke man kan være utroskab bekendt! har du ikke nok i din kæreste må
du gøre det forbi med hende.
jeg ville da prøve at få noget mere "gang i den" der hjemme!

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : MicJen

Dato : 28-03-04 11:44

Hej!

Ja, jeg sidder selv i en situation hvor min kæreste har været mig utro. Det
er mindre end en uge siden jeg fandt ud af det (ved en tilfældighed), og jeg
må sige at jeg aldrig har følt mig så forrådt, vred, rasende og ked af det
på samme tid...

Det værste var næsten at det ikke bare var en 1-night stand, det kunne
_måske_ undskyldes/tilgives, men der er tale om en decideret affære.
Vi har været sammen i næsten 9 år...

Så jeg synes du skal se på det på denne måde...
Hvordan ville du selv have det, hvis du var den som blev snydt???

Snak med din kæreste om jeres sexliv. Giv udtryk for at du gerne vil prøve
noget andet eller mere, men gør det på en ordentlig måde, ikke noget med at
kræve...

Altså jeg kan ikke anbefale dig at være utro, jeg ville ikke kunne leve med
det... det hedder vidst samvittighed...Det er selvfølgelig op til dig, men
tænk dig rigtig godt om... og vær klar til at tage konsekvenserne...

Mvh
Michael

Fra : nusle

Dato : 28-03-04 14:04

> [...]

> stampe. Når vi har sex er det de samme 3 forskellige stillinger og det er
> altid samme produre (lidt ligesom 90 års fødselsdagen).

Du skriver, at jeres sexliv står i stampe, og så skriver du
indirekte (i resten af dit indlæg), at du får lyst til at prøve
lidt forbuden frugt, ikk'?

Hvem har ansvaret for at dit sexliv med din nuværende
partner står i stampe?

Er det din partners ansvar?

Skal initiativer til nye ting komme fra hende (dog godt
nok på din opfordring)?

Kunne du ikke selv påtage dig ansvaret for "at få tingene
til at ske"?

Hvad er det der evt. gør, at du hellere vil være utilfreds
med status quo, og hellere vil overlade ansvaret for sex-
livet til hende, fremfor at gøre noget ved det selv?

Måske tænker du, at det jo alligevel ender i de samme
tre stillinger - men så kunne du jo stille dig midt i sengen
og onanere mens hun ser på - det kræver jo sådan set
ikke noget fra hende

Get my point?

Mht. utroskab - hvorfor spørger du? Du er alligevel den
eneste der sidder med svaret. Kan du gøre det og have
det godt med det, eller føler du det er forkert - ville du
have det lige så fint med det, hvis det var omvendt, for
din partner har jo alle de samme argumenter som du.

Set med mine øjne ligger problemerne ikke i at noget
bliver ensformigt, men i at man mister lysten til at gøre
noget ved det (f.eks. fordi partneren ikke "griber bolden"
og følger med, eller simpelthen bare udviser ligegyldighed
med sine handlinger, eller rettere med manglen på handling).

Hvis du har mistet lysten til at gøre noget ved situationen
i dit forhold - så er du måske ret beset alligevel på vej
ud af det - og hvorfor så komplicere bruddet med utro-
skab. Du kan jo lige vente et par dage/uger, så er du
sikkert single igen, hvis det er den vej du er ved at gå.

mange hilsner
nusle

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-03-04 16:28

[Den Forvirrede | Sun, 28 Mar 2004 03:54:59 +0200]

>Nogen der evt har nogen tanker eller ideér til hvad jeg skal gøre.

Ja, men det er ikke nogen stor hjælp:

Hvis du elsker din kæreste, skal du ikke være din vedkommende utro.

I stedet burde I (begge) lærer at snakke åbent om sex og blive bedre til
at forstå hinandens behov, eller manglen på samme.

Spil ud med hvad jeres fantasier er, og få på den måde mere liv i jeres
sexlege - måske I begge sidder med lysten til at prøve noget særligt,
men ikke før har haft modet til at fortælle den anden om det?

Jeg kan sagtens forstå din frustration, for et varieret, aktivt og
eksperimenterende sexliv mener jeg er en meget vigtig del af et
parforhold, så hvis kun den ene af jer har dette behov, har I et
problem...

Jeg håber at I begge kan være hinanden 100% ærlige og snakke om det som
voksne mennesker, så I kan finde en løsning der virker!

Men utroskab, tror jeg næppe der kommer noget godt ud af.

René
www.rene.hjorth.com
& www.lowcarb.dk

Fra : BRIAN ANDERSEN

Dato : 29-03-04 21:07

hvis det er var mig vil jeg gør det. bare det er en enkelt gang synes jeg
ikke at det forkert.jeg har det samme problem selv næsten.

mh brian

Fra : vadmand

Dato : 29-03-04 22:04

"BRIAN ANDERSEN" <belgierfyr29@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> hvis det er var mig vil jeg gør det. bare det er en enkelt gang synes jeg
> ikke at det forkert.jeg har det samme problem selv næsten.

Jeg siger lad være, Hvis dit parforhold er godt, er det det ikke værd. Det
er sådan lidt ligesom at tro, man bare kan nøjes med at prøve et enkelt skud
heroin...

Per V.

Fra : Big dane

Dato : 31-03-04 00:51

Snip om utroskab.

Uha der kan være masse komplikationer forbundet med dette. Er det en fælles
veninde? Tror du at I kan se hinanden i øjnene bagefter? osv.

Det kan også blive en ubehagelig glidebane, hvor et knal bliver til flere og
veninden og du får følelser for hinanden osv.
Men som en anden her i gruppen lidt hårdt skriver, der er jo kun dig til at
beslutte om det er rigtigt eller forkert, det du har gang i.

Hvis nogen ved noget om utroskab, så er det dæleme mig! Og desværre
meste fra den forkerte side af den moralske skranke.
Og min klare melding er følgende:

Knep til den bliver gul og blå, men hold styr på følelserne. Problemet er
bare, at det kan de fleste kvinder ikke gøre på samme måde og så kan det gå
skæbnesvangert galt i både dit og din kærestes liv! Men hvis hende derhjemme
ikke giver dig nok tilfredsstillelse, så snak med hende om det og ellers
hold dine små udflugter for dig selv. Et godt knal har endnu ikke skadet
nogen! Men Se nu alligevel at få gang i noget konstruktivt med hende
derhjemme!

BD

Fra : Michael-7500

Dato : 29-03-04 22:14

"Den Forvirrede" <klyde69@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nogen der evt har nogen tanker eller ideér til hvad jeg skal gøre.

Hej "Den Forvirrede"

Mht. subj. er der ikke noget at være forvirret over. Utroskab kan under
_ingen_ omstændigheder accepteres! Det er noget af det mest usle og svinske
man kan udsætte sin partner for. I mine øjne bygger et parforhold bla. på
æresbegreber som ærlighed og trofasthed.

Hvis dig og veninden skal have udlevet jeres drøm, er der kun to muligheder.
Slå op med din kæreste, eller få hendes velsignelse til at gå i kødet på din
veninde.... )

Men utroskab, nul makker....

Mvh
Michael

Fra : Peter

Dato : 11-04-04 14:12

> Men jeg er også bange for at ødelægge min kærestes og mit forhold pga det.
>
> Nogen der evt har nogen tanker eller ideér til hvad jeg skal gøre.

Det er både og en svær en ... du er bange for at ødelægge dit og
kærestens forhold skriver du. Du skal stille dig selv spørgsmålet om
forholdet er så ideelt at det er værd at beskytte. Sex er en vigtig
del af alles liv (måske lige bortset fra nonner og munke .. og dog
....!) og hvis den del af et parforhold ikke virker vil du opleve en
evig frustration som til syvende og sidst vil betyde én af to ting (i
værste fald begge): (1) du bliver mere og mere irriteret på din
kæreste fordi hun er kedelig i sengen og irritationen fortsætter ud
over sengekanten og forpester jeres øvrige samliv og (2) du falder for
fristelsen med en anden kvinde til syvende og sidst. Du lyder som om
du har en sund appetit på sex og den kan du ikke tøjle i det uendelige
.... og det er ligesom heller ikke meningen med det hele!

Jeg har det med denne problemstilling som jeg har det med de par der
efter adskillige års problemer beslutter at gå i parterapi: spar
pengene. Hvis man er nået dertil kan man ligeså godt erkende at det
nok ikke er det ideelle forhold man er i og så finde på noget andet.

Du fortjener en kæreste der ikke kan holde fingrene fra dig og som har
lyst til dig på lige fod med den lyst du føler for hende.

Held og lykke

Peter

Fra : vadmand

Dato : 11-04-04 14:22

"Peter" <peter_frederiksberg@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> pengene. Hvis man er nået dertil kan man ligeså godt erkende at det
> nok ikke er det ideelle forhold man er i og så finde på noget andet.

Du er med andre ord med på brug-og-smid-væk-kulturen, også når det gælder
mennesker. Jeg kender masser af par, der har fået et bedre liv gennem
parterapi - ikke nødvendigvis sammen. I nogle tilfælde har terapien hjulpet
dem til at skilles som voksne mennesker i stedet for som uartige børn, der
bruger resten af deres liv på at bekrige hinanden. (Prøv at se de mange
eksempler på det sidste i fk.familie.barn).

Det er en fin idé at søge professionel hjælp, hvis man har problemer.

> Du fortjener en kæreste der ikke kan holde fingrene fra dig og som har
> lyst til dig på lige fod med den lyst du føler for hende.

Der er ingen her i livet, der "fortjener" noget som helst.

Per V.

Fra : Peter

Dato : 11-04-04 19:58

> Du er med andre ord med på brug-og-smid-væk-kulturen, også når det gælder
> mennesker.

Ja - du har ret. Mit liv er sgu for kort til at sidde og høre på en
eller anden tilfældig terapeut som skal få mig og en eks til at
"skilles som voksne mennesker". Hvis det er slut er det slut - og så
er det med at komme videre. Jeg har set alt for mange mennesker bruge
alt for meget tid på at holde liv i parforhold under henvisning til
alle mulige undskyldninger. Og i enden - når de har indset at der
altså ikke var noget at stille op - sidder de så der og flæber over de
år der er brugt på ingenting.

> [...]
> bruger resten af deres liv på at bekrige hinanden. (Prøv at se de mange
> eksempler på det sidste i fk.familie.barn).

Ja - folk der efterfølgende bruger deres energi på den slags pis burde
nok have opsøgt noget terapi. Personligt tror jeg det er vigtigt at
stoppe et forhold før man når derud hvor det ender i den slags
Strindbergh'ske dramaer. Og så er vi tilbage ved den der med at
afkorte forløbet.

> Det er en fin idé at søge professionel hjælp, hvis man har problemer.

> Der er ingen her i livet, der "fortjener" noget som helst.

.... ynkelig holdning. Naturligvis er der det ... mennesker som gør en
indsats (i det her tilfælde har dialog været forsøgt) har fortjent at
nå deres mål.

Fra : vadmand

Dato : 11-04-04 22:27

> [...]
> alle mulige undskyldninger. Og i enden - når de har indset at der
> altså ikke var noget at stille op - sidder de så der og flæber over de

Du lyder helt ærligt som noget af en arrogant skiderik, eller rettere som
en, der sætter sit eget rigeligt store jeg i centrum og er bedøvende
ligeglad med andre mennesker.

Du skal nok komme lagt her i livet med den indstilling.

Må jeg gætte på, at du er midt i tyverne?

> ... ynkelig holdning. Naturligvis er der det ... mennesker som gør en
> indsats (i det her tilfælde har dialog været forsøgt) har fortjent at
> nå deres mål.

Du står til en stor stillimg i Fogh-egoisternes næste regering.

Per V.

Fra : Mikkel@-non-icedk.dk

Dato : 08-07-04 20:50

On Sun, 11 Apr 2004 23:26:44 +0200, "vadmand"
<perve@(fjerndette)post.tele.dk> wrote:

> [...]
>ligeglad med andre mennesker.
>
>Du skal nok komme lagt her i livet med den indstilling.
>
>Må jeg gætte på, at du er midt i tyverne?

Der er vel også flere sider til sagen her, ikke blot om det er det
"værd" eller ej.

Ja, et par i starten af tyverne vil da nok få meget lidt ud af par
terapi i forhold til et modent par, med fælles økonomi og børn sammen.
Der er jo en dramatisk forskel på hvordan man skilles og hvorvidt man
er mere eller mindre tvunget til at snakke sammen fremover.