Dreamweaver MX, PHP connection til mysql (~
Fra : Jesper Westendahl

Dato : 28-03-04 01:28

Hej

Er der én som her erfaring med lave en MySQL connection fra Dreamweaver MX ?

Jeg har forsøgt at sætte en forbindelse på til databasen fra
Application->Databases->MySQL connection
hvor jeg skal indtaste flg;

---------MySQL connection------------
1. Connection name:
2. MySQL server:
3. User name:
4. Password:
5. Database:

Det er dog ikke lykkedes mig at få den til at connecte til min databse hos
B-one.

Hvad ville den korrekte opsætning være for "MySQL connection", hvis mine
information var følgende:

MySQL:
Host: localhost
Database: jokum
Brugernavn (User): jokum
Kodeord (Password): 123456789

PhpMyAdmin:
PhpMyAdmin: http://phpmyadmin.forever-aloevera.dk
Brugernavn (User): jokum
Kodeord (Password): 123456789

Mvh
Jesper

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-03-04 12:02

"Jesper Westendahl" <Jesper@westendahl.dk> wrote in message

> Hvad ville den korrekte opsætning være for "MySQL connection", hvis mine
> [...]

Jeg har ikke Dreamweaver men det burde vel være:

> ---------MySQL connection------------
> 1. Connection name: - Er vel bare et navn. Kunne være
'forever-aloevera.dk'
> 2. MySQL server: - skal være 'localhost'
> 3. User name: - dit brugernavn
> 4. Password: - dit kodeord (husk det er case sensitive)
> 5. Database: - skal være 'jokum'

Du husker vel at uploade din php fil til dit webhotel før du prøver at
afvikle den, ikke?

mvh
Stig Sørensen

Fra : Jesper Westendahl

Dato : 28-03-04 19:07

Hej Stig

Meningen med denne setup af "MySQL connection" er at jeg skal kunne
konfigurere databasen fra Dreamweaver.
Derfor skal jeg sætte en forbindelse op fra min hjemme pc til min database
hos B-one ?

Er det overhovedet muligt hos B-one ??

/Jesper

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-03-04 19:43

"Jesper Westendahl" <J@W.dk> wrote in message
> [...]
> konfigurere databasen fra Dreamweaver.
> Derfor skal jeg sætte en forbindelse op fra min hjemme pc til min database

Jeg forstår ikke hvad du mener med, at konfigurer databasen?
Du har phpMyAdmin som er den nemmeste browserbaseret løsning der findes til
dette.

Prøv at komme med et forslag til hvad du egenligt vil.

mvh
Stig Sørensen

Fra : Jesper Westendahl

Dato : 28-03-04 20:17

I Dremaweaver MX kan man designe/oprette sin database, når blot man kan få
forbindelse til sin MySQL database på sit web-hotel.

Dvs man slipper for at bruge phpMyAdmin samtidigt med at man kan designe en
sin databasestyret web, uden at skrive en eneste linie kode.

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-03-04 20:24

> [...]
en
> sin databasestyret web, uden at skrive en eneste linie kode.

Aha.

Så ligger fejlen jo ved localhost. Den søger bare på din egen pc eller
nærmere 127.0.0.1
Jeg har ikke leget med sådan noget før, men du kunne jo prøve at indtaste
din hjemmesides adresse istedetfor localhost.

Mvh
Stig Sørensen

Fra : Jesper Westendahl

Dato : 28-03-04 20:33

Jeg har prøvet alt ... selv www.forever-aloevera.dk som server-navn ..men
intet virker

Det skal siges at alt virker fint når jeg konnekter fra serveren feks fra en
php-fil ...

Fra : Stig Sørensen

Dato : 28-03-04 22:22

> [...]
> intet virker
>
> Det skal siges at alt virker fint når jeg konnekter fra serveren feks fra

Nu ved jeg ikke om Dreamweaver har en sådan funktion men hvis den har burde
du kunne gøre det.
Nemlig at uploade dine php filer til dit webhotel og redigere dem derfra
istedetfor fra din computer.

Altså ligesom ved en ftp-klient hvor du redigere i filerne direkte på
webhotellet.
Så skal du selvfølgelig bruge localhost.

Ellers skal du nok søge hjælp i database gruppen.

mvh
Stig Sørensen

Fra : JMo.

Dato : 28-03-04 22:26

Jesper Westendahl wrote:

> Det er dog ikke lykkedes mig at få den til at connecte til min databse
> hos B-one.

Så vidt jeg husker, tillader b-one kun at deres egne webservere connecter
til MySQL'en. Dvs. al adgang til DB'en, skal gå igennem webserveren.

Fra : Jesper Westendahl

Dato : 31-03-04 02:00

Ja .. Du har ret .
Jeg har lige fået bekræftet det af deres support ..desværre