Resurcer i NT4.0 net.
Fra : Hans

Dato : 27-03-04 23:06

Jeg skal logge en bærbar på et NT 4.0 net der både har filserver og
printserver.

Når jeg logger på (med WinME på den bærbare) med godkendt brugernavn/
adgangskode kan jeg godt komme på filserver men ikke printserver.
Den bliver slet ikke vist under netværksresurcer.
Jeg troede da at alla resurcer i workgroup ville blive vist.

Ka' nogen fortælle hvad jeg gør forkert/ hvorfor jeg ikke ser printserver ?

Mvh.
Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 27-03-04 23:30

On Sat, 27 Mar 2004 23:05:30 +0100, "Hans"
<godsfjerndette@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>Jeg troede da at alla resurcer i workgroup ville blive vist.
>
>Ka' nogen fortælle hvad jeg gør forkert/ hvorfor jeg ikke ser printserver ?
Hvis du med "NT 4.0 net" mener "NT 4.0 domain" ja så skal din PC
tilmeldes til domainet før du kan opnå adgang til de recurser der
stilles til rådighed på domainet.

/Hans

Fra : Hans

Dato : 28-03-04 00:03

> Hvis du med "NT 4.0 net" mener "NT 4.0 domain" ja så skal din PC
> tilmeldes til domainet før du kan opnå adgang til de recurser der
> stilles til rådighed på domainet.
>
> /Hans

Den er tilmeldt og logger også fint på filserver.
Hvorfor vises de øvrige resurcer på workgroup så ikke ?
Kan der være 2 domainer med samme navn i nettet ? - og den så ikke er
tilmeldt printservers domaine ? (er det volapyk ?)

Mvh.
Hans

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 28-03-04 00:32

On Sun, 28 Mar 2004 00:02:49 +0100, "Hans"
<godsfjerndette@post.cybercity.dk> wrote:

>"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse

>Den er tilmeldt og logger også fint på filserver.
I et domain logger du på domainet. "Domainserveren" eller "Domain
backupserveren(e)" kan godt være det du kalder filserver, men kan også
være en helt anden fysisk server.

>Hvorfor vises de øvrige resurcer på workgroup så ikke ?
Du skal lige finde ud af om du køre i "workgroup" eller i "domain" Det
er ret afgørende.

>Kan der være 2 domainer med samme navn i nettet ?
Nej, men der kan være et domaine og en workgroup med samme navn, dette
kan dog ikke anbefales, der gør kuk i alt for mange ting og begreber.

> - og den så ikke er tilmeldt printservers domaine ? (er det volapyk ?)
Printerne (printserverne) kan saktens være i et andet domaine, der
skal så være trust mellem domainerne.
Med den brugerkonto du har fået tildelt, har du da fået rettigheder
til at printe ?

/Hans

Fra : Hans

Dato : 28-03-04 07:49

> [...]
> skal så være trust mellem domainerne.
> Med den brugerkonto du har fået tildelt, har du da fået rettigheder

Tak for svaret - jeg checker ovenstående mandag på arb.

Mvh.
Hans

Fra : Hans

Dato : 29-03-04 17:20