/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
OT - Motorsavsproblem.
Fra : //zlgge


Dato : 27-03-04 22:38

Hej.

Jeg er fuldt ud klar over at det her er nyhedsgruppen for biler...
Alligevel tillader jeg mig at skrive her da jeg ikke kunne forestille mig at
i ville bukke under for en encylindret totakter

Jeg købte for et par år siden en lille bitte orange McCulloch sav meget
billigt fordi den ikke virkede, jeg panglede lidt med den og opgav den så
delvist og satte den ind på hylden.

Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke mere
gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men efter
lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så op
og balladen starter forfra...
Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
intet at se når man skiller den ad.

Der er en fin lille sav, perfekt til at tage lidt småtræer og afkvistning
selv om den larmer som en gal og der ikke er hverken kædebremse eller
vibrationsdæmpning på den.

Er der nogen der har en ide om hvad der er galt?

Mvh
//zigge



 
 
Ukendt (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 28-03-04 00:20



> Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
> tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
mere
> gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
efter
> lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så
op
> og balladen starter forfra...
> Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> intet at se når man skiller den ad.

Køb alligevel en ny "kaburator" det vil sige den her gummimembran. Det kan
købes som rep. sæt og det plejer altid at være det som bare med tiden ældes.
Har også en McCulloch der måtte have ny membran.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK



Leo Jensen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Leo Jensen


Dato : 28-03-04 16:16


"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:40660bd0$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> > Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med
fuld
> > tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
> mere
> > gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
> efter
> > lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så
> op
> > og balladen starter forfra...
> > Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> > Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> > intet at se når man skiller den ad.
>
> Køb alligevel en ny "kaburator" det vil sige den her gummimembran. Det kan
> købes som rep. sæt og det plejer altid at være det som bare med tiden
ældes.
> Har også en McCulloch der måtte have ny membran.
>
> --
> Tom

Enig. Jeg har tidligere arbejdet med 100cc kart, og deres karburator er af
samme konstruktion. Membranerne holder op med at virke ordentligt efter et
stykke tid. Som nye er de flade og uden deformationer. En anden fejlkilde
kan være nåleventilen, der både kan lække og åbne ved et forkert tryk,
ligesom armen kan være bøjet op eller ned ved en tidligere adskillelse.

Leo



//zigge (29-03-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 29-03-04 01:36


"Leo Jensen" <maigaard-jensen.slet@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:4066ec61$0$28846$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> "Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:40660bd0$0$178$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Enig. Jeg har tidligere arbejdet med 100cc kart, og deres karburator er af
> samme konstruktion. Membranerne holder op med at virke ordentligt efter et
> stykke tid. Som nye er de flade og uden deformationer. En anden fejlkilde
> kan være nåleventilen, der både kan lække og åbne ved et forkert tryk,
> ligesom armen kan være bøjet op eller ned ved en tidligere adskillelse.

Tak for svarene begge to, jeg vil prøve at sætte en ny membran og nåleventil
i, det kan ikke koste mange kroner at forsøge.

Mvh
//zigge



Jørgen M. Rasmussen (28-03-2004)
Kommentar
Fra : Jørgen M. Rasmussen


Dato : 28-03-04 16:58


"//zlgge" <ziggeFORMEGET@privat.dk> skrev i en meddelelse

> tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
mere
> gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
efter
> lidt justering kan den så bruge resten af benzinen.

Selv fra ny kan,skal den dårligt kunne startes på <½tank, og hvis man køre
den tør, er det en KUNST at få liv i den igen, been there :o/. Så jeg holder
øje med hvor meget fuel der er på.



Per Michael Peen (29-03-2004)
Kommentar
Fra : Per Michael Peen


Dato : 29-03-04 00:13

> Problemet er at man godt kan justere den så den går helt perfekt med fuld
> tank, når man så har brugt lidt over halvdelen af benzinen vil den ikke
mere
> gå i tomgang og sætter ud. Den er så ikke til at drive igang igen, men
efter
> lidt justering kan den så bruge resten af benzinen. Nu fylder man den så
op
> og balladen starter forfra...
> Der er fin tænding på den, og motoren virker ikke slidt.
> Jeg har tænkt på om det er pakningen/pumpen der er istykker, men der er
> intet at se når man skiller den ad.


Har fået oplyst af en aut. reperetør at hvis det er en model i 3xx serien
er det ikke til at reparere fordi det er for billigt og dårligt udfort
materiel.


Michael



//zigge (29-03-2004)
Kommentar
Fra : //zigge


Dato : 29-03-04 01:38


"Per Michael Peen" <ppeen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:40675b3e$0$512$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> Har fået oplyst af en aut. reperetør at hvis det er en model i 3xx serien
> er det ikke til at reparere fordi det er for billigt og dårligt udfort
> materiel.

Jeg har ikke lige check på hvilken model det er, men den er ret gammel.
Løsningen kunne måske være at finde en brugt kaburator fra en defekt
buskrydder istedet. Selve motoren fejler ikke noget. Jeg er sikker på at
problemet udelukkende er i kaburatoren.

Mvh
//zigge



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177523
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408678
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste