Hjælp: Jeg bliver smidt af trådløst net ef~
Fra : kb

Dato : 27-03-04 19:37

Hej alle
Jeg har brug for hjælp...
Jeg har bekendt der har en Linksys accespoint der er koblet på en router
(speedstream 5100)
Hun har to bærbare Dell pc'ere.
Accespointen er vha. den browserbaserede setup sat op med DHCP, og jeg har
disablet MAC-filteret

Problemet er at hun konstant bliver smidt af.

I går var det præcist hver gang der var gået 3 minutter og 6 sekunder - i
dag har det vaæret 12, 6 og 20 minutter....

NB1: Jeg kan sagtens gå på nettet hvis jeg bruger et LAN-kabel fra PCerne
via accespointen (og altså også pinge routeren uden problemer

NB2: Adsl-forbindelsen er tdc 512/256 - og TDC mener ikke at det kan være
noget med forbindelsen der er problemet - de siger at den burde virke som
den er......

NB3: Jeg har prøvet at google problemet, men det eneste jeg finder er
løsninger på problemer med at blive på nettet hvis man bruger PPPo-et eller
andet ... (og ikke DHCP) (så skal man pille lidt ved "keep alive"-tiden) -
men dette er slet ikke en mulighed når man bruger DHCP.

Er der nogen der har en løsning?

VH Kaspar Brandt

Fra : Jabbe\(4k\)

Dato : 27-03-04 20:39

> [...]
> Hun har to bærbare Dell pc'ere.
> Accespointen er vha. den browserbaserede setup sat op med DHCP, og jeg har

Hvis der er XP på de maskiner der mioster forbindelsen er det fordi XP
slukker for forbindelsen....
Det kan slås fra.... kan ikke huske hvor.....

Og så aktiver lige MAC-filtert igen så der ikke kommer nogen ind og leecher
din forbindelse...

--
Alle flammer er født med lige ret og lige værdighed.
Enhver flamme vidrefører erindringen om at overleve, vidrefører og

Fra : kb

Dato : 27-03-04 21:04

> Hvis der er XP på de maskiner der mioster forbindelsen er det fordi XP
> slukker for forbindelsen....
> Det kan slås fra.... kan ikke huske hvor.....

Hej Jabbe
Jeg har slået XPs firewall fra hvis det er det du mener...
(mht. MACfilteret bor hun i en villa, så der ikke lige er adgang fra nogen
naboer - min erfaring er i øvrigt at man lige skal have lortet til at virke
før man sætter MAC-filteret op - så er det lidt lettere
at ordne fejlfindingen...)
/Kaspar

Fra : Hans

Dato : 27-03-04 23:12

"Jabbe(4k)" <jabbeSLET@gDETTEet2net.dk?subject=nyhedsgruppe> skrev i en
meddelelse news:6Ok9c.900$zx1.169@news.get2net.dk...

> Hvis der er XP på de maskiner der mioster forbindelsen er det fordi XP
> slukker for forbindelsen....
> Det kan slås fra.... kan ikke huske hvor.....

Under indstillinger for netkortet i de bærbare fjernes markering under
"windows styre netkortet" el. lign - jeg sidder ikke lige ved en XP så jeg
kan ikke huske den præcise formulering

Mvh.
hans

Fra : kb

Dato : 28-03-04 00:58

> Under indstillinger for netkortet i de bærbare fjernes markering under
> "windows styre netkortet" el. lign - jeg sidder ikke lige ved en XP så jeg
> [...]

Er der nogen der sidder med XP der ved hvor dette er? Jeg har kigget alt
omkring kortet igennem i kontrolpanelet, og kan ikke finde noget der bare
minder om det...
/Kaspar

Fra : Hans

Dato : 28-03-04 09:13

"kb" <raXpXsakX@XtiscaliX.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> omkring kortet igennem i kontrolpanelet, og kan ikke finde noget der bare

Højreklik netværk på proceslinien > vis tilgængelige trådløse forbindelser >
avanceret > lad windows styre forbindelsen (fjern markering).

Mvh.
Hans

Fra : kb

Dato : 28-03-04 15:59

> Højreklik netværk på proceslinien > vis tilgængelige trådløse forbindelser
>
> avanceret > lad windows styre forbindelsen (fjern markering).
>
> Mvh.
> Hans

1000 tak for hjælpen - den var markeret! Vi har fjernet markeringen nu og
krydser fingre for at det virker!
VH Kaspar

Fra : kb

Dato : 30-03-04 10:58

> 1000 tak for hjælpen - den var markeret! Vi har fjernet markeringen nu og
> krydser fingre for at det virker!
> VH Kaspar

Jeg nu prøvet dette - og det hjalp desværre ikke...
Jeg prøver at skifte kanal (fra 11 til 6) på det trådløse net...
/KB

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-03-04 00:15

On Sat, 27 Mar 2004 19:37:22 +0100, "kb" <raXpXsakX@XtiscaliX.dk>
wrote:

> Problemet er at hun konstant bliver smidt af.

Det kan være, AP'et bruger en kanal, der (delvist) overlapper med
et andet trådløst netværk i nærheden. Prøv en anden kanal. 11 er
vist default, så prøv i første omgang 1 eller 6.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Kim Malchau

Dato : 28-03-04 12:07

On Sun, 28 Mar 2004 00:15:20 +0100, Asbjorn Hojmark
<Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

:>On Sat, 27 Mar 2004 19:37:22 +0100, "kb" <raXpXsakX@XtiscaliX.dk>
:>wrote:
:>
[...]

Men det kan også være noget andet (bøvler selv med det og har ikke
fundet en løsning).

Jeg bliver smidt af med jævne mellemrum når jeg krypterer
dataforbindelsen. Ikke når den er ukrypteret - og der er to andre i
nærheden, der også har trådløst netværk.

Med venlig hilsen

Kim Malchau

--
Nyhedsgrupper på Internet
http://ng.malchau.dk/

Fra : Jan

Dato : 28-03-04 13:04

Hej,

Speedstream 5100 er ikke en router, men et ADSL modem.

Jan

Fra : kb

Dato : 28-03-04 16:02

> Speedstream 5100 er ikke en router, men et ADSL modem.

ok - så forstår jeg også bedre alt det halløj TDC siger om "Modemmer"... og
at LAN-ledingen fra Speedstream 5100'eren over i Linksysen sidder i
linksysens "internet" stik (og ikke i en af de 4 lan-tilslutninger)

Men altså - der er ingen problemer med at oinge modemmet - og det lader til
at Hans har givet mig løsningen (XP skaber problemet)

1000 tak til alle
/KB

Fra : KsNa

Dato : 28-03-04 18:35

> [...]
til
> at Hans har givet mig løsningen (XP skaber problemet)

Nej, det du pinger er LinksysRouteren.

Mvh
Kim

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 29-03-04 21:48

kb wrote:
> Jeg har bekendt der har en Linksys accespoint
> der er koblet på en speedstream 5100
>
> Problemet er at hun konstant bliver smidt af.

Jeg har nøjagtig samme problem, engang imellem
(med varierende tidsrum) mister jeg forbindelsen
til det trådløse punkt.

Jeg har en DLink DI-514 router og et DWL-520+
netkort, som jeg har købt i en bundle.

Det fungerer perfekt med alm. kabel imellem, men
ikke altid trådløst.

Jeg har ingen firewall aktiveret og jeg har slået dette fra:
"Brug Windows til at konfigurere indstillingerne for
det trådløse netværk".
Jeg har også prøvet med flere forskellige kanaler, jeg
har engang set et andet trådløst netværk i nærheden,
men det er snart lang tid siden - måske på en anden
kanal.

Jeg har stødt på det samme problem med en anden
DLink router og 2 SMC routere, samt prøvet et andet
DLink netkort og 2 SMC netkort - stadig samme
resultat. Kan det virkelig være stedet jeg bor der er
problemet eller opsætningen?

Jeg har også prøvet at formatere og installere Windows
på en tom disk, det hjalp heller ikke noget.

Jeg har også flyttet routeren så tæt på netkortet som
1-2 meter uden væg eller noget imellem - stadig det
samme resultat.

Jeg prøver at lege lidt videre, men det er da irriterende,
at det ikke virker. Håber nogen har et gyldent forslag.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Morten Davidsen

Dato : 29-03-04 23:08

"Mikael Nørrelund Andersen" <nospam@mikael-noerrelund.dk> skrev i en
meddelelse news:40688b63$0$28865$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Jeg har en DLink DI-514 router og et DWL-520+
> netkort, som jeg har købt i en bundle.

Jeg har også en D-Link DI-514 og et DWL-610 og et Topcom Skyracer 3011.

Jeg havde først kun D-Link produkterne da jeg troede man kunne forvente at
de produkter ville spille sammen. Jeg har installeret driveren til netkortet
fra deres hjemmeside og fjernet flueben i at lade windows styre strøm eller
sådan på netkortet. Har desuden fjernet powersave i indstillingerne for
kortet (såvidt jeg husker - det står bare og samler støv). Jeg har desværre
oplevet bl.a. på min skole at D-Link kortet ikke er kompatibelt og er derfor
glad for at jeg har købt et Topcom Skyrader 3011 til 199,- i Bilka :)

Det virker ganske udemærket på min skole og andre steder, men herhjemme
hopper den altså af en gang i mellem. Dog ikke så tit som mit D-Link kort.

> Det fungerer perfekt med alm. kabel imellem, men
> ikke altid trådløst.
>
> Jeg har ingen firewall aktiveret og jeg har slået dette fra:
Har jeg heller ikke

> "Brug Windows til at konfigurere indstillingerne for
> det trådløse netværk".
Har prøvet både med Windows og D-Links egen klient.

> Jeg har også prøvet med flere forskellige kanaler, jeg
> har engang set et andet trådløst netværk i nærheden,
> men det er snart lang tid siden - måske på en anden
> kanal.
Har jeg også prøvet!

> Jeg har også prøvet at formatere og installere Windows
> på en tom disk, det hjalp heller ikke noget.
Har jeg også!

> Jeg har også flyttet routeren så tæt på netkortet som
> 1-2 meter uden væg eller noget imellem - stadig det
> samme resultat.
Har jeg også!

/MD

Fra : kb

Dato : 30-03-04 11:00

> [...]
> Har jeg heller ikke

> Har prøvet både med Windows og D-Links egen klient.

Følger spændt med - hvis der kommer en løsning er vi vist flere der bliver
glade
/KB

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 30-03-04 20:47

kb wrote:
> Følger spændt med
> - hvis der kommer en løsning er vi vist flere der bliver glade

Jepsen, jeg glemte helt at sige, at jeg også bruger nyeste
driver og firmware.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Hans

Dato : 30-03-04 21:53

> Følger spændt med - hvis der kommer en løsning er vi vist flere der bliver
> glade
> /KB

Kan dette hjælpe ? (klippet fra anden tråd):

>Jeg har fået løst problemet

Der er en key i registry der hedder
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Wireless\Policy\Cache
\[Navn på netværk]

Den blev slettet, og så fungerede det igen.<

Mvh.

Fra : ME

Dato : 30-03-04 23:21

Har haft det samme problem - blev smidt af for hver time. Jeg havde fast
IP-adresse, som jeg nu har fået ændret til dynamisk IP, og siden har der
ikke været problemer. Måske kan dette hjælpe.

Mvh Maren

Fra : kb

Dato : 31-03-04 09:53

> [...]
> IP-adresse, som jeg nu har fået ændret til dynamisk IP, og siden har der
> ikke været problemer. Måske kan dette hjælpe.

Dynamisk IP - er det ved at afhakke i "obtain an IP adress automaticly" (i
den engelske version)
- for det har jeg... og det virker stadigt ikke
/Kaspar

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-03-04 13:54

ME wrote:
> Har haft det samme problem - blev smidt af for hver time.
> Jeg havde fast IP-adresse, som jeg nu har fået ændret til
> dynamisk IP, og siden har der ikke været problemer.
> Måske kan dette hjælpe.

Jeg har dynamisk IP-adresse hos Stofanet og får en IP
tildelt lokalt af min router, så det kan heller ikke være det.
Pt. opfører det sig dog mærkeligt på en positiv måde,
det ser nemlig ud som om den trådløse forbindelse er
afbrudt eller ikke eksisterende, men jeg kan sagtens
bruge Internettet - fx til at skrive dette indlæg.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-03-04 13:27

Hans wrote:
> [...]
ache
> \[Navn på netværk]
>
> Den blev slettet, og så fungerede det igen.

Jeg har godt læst den tråd (og mange andre), men Lars'
problem var ikke gentagen mistet forbindelse, men:
"Jeg har i min liste over Wireless Networks 2 netværk
jeg kan connecte til. Det ene bruges slet ikke, men det
står stadigt over det andet (mit hjemmenetværk) på
prioriteringslisten."

Jeg forsøger dog alligevel.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-03-04 13:52

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft
> \Windows\Wireless\Policy\Cache\[Navn på netværk]

Jeg mangler hele mappen 'Wireless', så det kan ikke være
det.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-04 16:16

Mikael Nørrelund Andersen wrote:
> Jeg mangler hele mappen 'Wireless', så det kan ikke være
> det.

Det lader til at min router genstarter jævnligt, hvad
kan det skyldes?
- Og når den genstartes glemmer den de fleste indstillinger,
fx port indstillinger til bestemte programmer og så
enabler den DMZ!
Jeg er på helt bar bund efterhånden...

--
Mvh.