Skærme
Fijala 3554
Hvilket TFT panel anvender Apple? S-IPS, M~
Fra : MA

Dato : 27-03-04 15:23

Hvilket TFT panel anvender Apple? S-IPS, MVA eller?
Fx i denne 20" Apple Cinema Display http://www.apple.com/dk/displays/acd20/

Venligst
- MA

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 15:41

MA skrev:

> Hvilket TFT panel anvender Apple? S-IPS, MVA eller?

Ud fra dens specifikationer, er det temmelig sikkert IPS eller
S-IPS. (170° vandret; 170° lodret, 230 cd/m2, 350:1).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-03-04 15:47

Thomas G. Madsen skrev:

> Ud fra dens specifikationer, er det temmelig sikkert IPS eller
> S-IPS. (170° vandret; 170° lodret, 230 cd/m2, 350:1).

Kom lige i tanke om dette indlæg:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=1bywk5doauevr$.hezck93789yf$.dlg@40tude.net

....die IPS-Fraktion besteht aus Apple Cinema Display 20" und 23"...

--
Hilsen
Madsen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-03-04 00:14

In article <c447l4.3ak.1@tgm.dyndns.dk>, Thomas G. Madsen wrote:

> Kom lige i tanke om dette indlæg:
> http://www.google.com/groups?&as_umsgid=1bywk5doauevr$.hezck93789yf$.dlg@40tude.net
>
> ...die IPS-Fraktion besteht aus Apple Cinema Display 20" und 23"...

Men de får nok alle grade AAA skærme, og de andre kan så få
grade AA og Grade A. Mener Apple var med til at bygge Samsungs fabrik
da de stoppede med CRT skærme.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-04 03:37

Povl H. Pedersen skrev:

> Men de får nok alle grade AAA skærme, og de andre kan så få
> grade AA og Grade A. Mener Apple var med til at bygge Samsungs
> fabrik da de stoppede med CRT skærme.

Det er muligt. Så godt er jeg langt fra inde i markedet, men ingen
tvivl om at Apple-skærmene er i en klasse for sig. (Min søster har
<http://www.apple.com/dk/displays/acd23/> og det er virkelig kræs,
må jeg sige).

--
Hilsen
Madsen

Fra : JoOngle

Dato : 28-03-04 17:12

Ingen tvivl om at det er top-notch.

Jeg har selv en Powerbook G4 - med 17" skærm i laptoppen
og den står altså bedre end mine 2 andre 17 og 19"'s tft skærme.
betragtningsvinkelen på min Medion 19" skærm er langt bedre
men der er lidt "trails" på den...men på Laptoppens TFT (widescreen)
er der NADA trails...det kører bare heftig.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-03-04 21:11

In article <4066eb3f$1@news.wineasy.se>, JoOngle wrote:
> [...]
> men der er lidt "trails" på den...men på Laptoppens TFT (widescreen)
> er der NADA trails...det kører bare heftig.

Meget sjovt med alle de folk der mener Apple bare er design.
De tænker ikke over hvor meget ordet kan dække. Eksempelvis
at de kan designe andre paneler eller stille krav til hvordan
de vil have paneler.

iPod er også bare design, men ikke destro mindre er designet
endnu ikke overgået i plads, størrelse, features, og kvalitet.

Apple burde overveje at sælge PC'ere, og sikre sig, at der altid
var opdaterede drivere tgil at hardware i Windows update. Lave
dem med ECC RAM, og ellers være high-end maskiner. Kunne muligvis
hjælpe dem selv en del.

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-03-04 22:04

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> skrev:

>Apple burde overveje at sælge PC'ere, og sikre sig, at der altid
>var opdaterede drivere tgil at hardware i Windows update.

Kan Apple-skærme bruges til pc?

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 28-03-04 22:17

Peter Loumann skrev:

> Kan Apple-skærme bruges til pc?

I de fleste tilfælde ja, medmindre du sidder med et Matrox-kort,
men det kræver en speciel adapter.

<http://www.computer-darkroom.com/acd/acd.htm>

--
Hilsen
Madsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 30-03-04 20:30

Jeg har også haft en Apple skærm. En 17" widescreen, og den var virkelig
god...

/Hans