MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
*.rar ?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-03-04 14:20

Hvad er en fil med efternavnet "rar"?

Eksempelvis denne: http://www.zkm.szczecin.pl/schematy/schemat.rar

Der er ikke noget program på min pc der umiddelbart vil åbne den.

Claus

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-03-04 14:28

On Sat, 27 Mar 2004 14:20:04 +0100, Claus E Beyer wrote:

> Hvad er en fil med efternavnet "rar"?
> Der er ikke noget program på min pc der umiddelbart vil åbne den.

En pakket fil. (lig'som zip)
http://www.google.com/search?q=rar

--
Mvh. Lars

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 27-03-04 18:00

On Sat, 27 Mar 2004 14:27:35 +0100, Lars Jørgensen
<fake@email.invalid> wrote:

>En pakket fil. (lig'som zip)
>http://www.google.com/search?q=rar

jeg kunne anbefale at anskaffe winzip,- det kan klare de allerfleste
typer af pakke-metoder.

Vagn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-03-04 19:02

In article <1ncb60dprphl3tfh5e450regdp2uj674v8@4ax.com>,
kosak@mail.xxxx.dk says...

> jeg kunne anbefale at anskaffe winzip,- det kan klare de allerfleste
> typer af pakke-metoder.

Du mener winrar, ikk'?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Vagn K. Poulsen

Dato : 27-03-04 19:58

Næh, jeg mente hvad jeg skrev.

hilsen,
Vagn

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 27-03-04 22:11

In article <7ljb605vvsrhvdu5n6e6dl9d7e8pafkq16@4ax.com>,
kosak@mail.xxxx.dk says...

> Næh, jeg mente hvad jeg skrev.

Winrar er klasser bedre end Winzip.

Fra : Henrik Dissing

Dato : 28-03-04 00:32

On Sat, 27 Mar 2004 22:11:07 +0100, Jesper G. Poulsen wrote:

>In article <7ljb605vvsrhvdu5n6e6dl9d7e8pafkq16@4ax.com>,
>kosak@mail.xxxx.dk says...

>Winrar er klasser bedre end Winzip.

Det kan muligvis diskuteres, men vigtigst i denne sammenhæng er at Winrar, i
modsætning til Winzip, faktisk kan pakke en .rar fil ud.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 10:14

In article <353c60do0rvidvh5kbig1igoecpveuhsb2@4ax.com>,
sorry@drowned.in.spam.invalid says...

> Det kan muligvis diskuteres, men vigtigst i denne sammenhæng er at Winrar, i
> modsætning til Winzip, faktisk kan pakke en .rar fil ud.

Plus at den kan håndtere ZIP-filer tilligemed.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-03-04 19:14

On Sat, 27 Mar 2004 18:00:25 +0100, Vagn K. Poulsen wrote:

> jeg kunne anbefale at anskaffe winzip,- det kan klare de allerfleste
> typer af pakke-metoder.

Den kan da kun pakke dem ud ikk'? (Og selvfølgelig lave zipfiler)

Der er også en del andre gratis programmer, der kan stortset det samme som
WinZip. http://ftp.sunet.se/nonags/ziputil.html

Jeg "nøjes" med TotalCommander. Den kan pakke mindst ligeså mange formater
ud (og lave zip) og er endda et fantastisk filhåndteringsprogram. Der får
man en del mere for pengene.

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-04 21:00

Lars Jørgensen <fake@email.invalid> skrev:

>Jeg "nøjes" med TotalCommander. Den kan pakke mindst ligeså mange formater
>ud (og lave zip)

Også jeg, men "nøjes" giver ikke mening, ikke engang i gåseøjne
Det smerter mig at erkende det, men netop på pakkefronten har den en
begrænsning: Den kan ikke knække *.sit - så vidt jeg kan se heller
ikke med noget plugin.

http://pedalo.dk/thailand/

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 27-03-04 21:43

On Sat, 27 Mar 2004 21:00:28 +0100, Peter Loumann wrote:

> Også jeg, men "nøjes" giver ikke mening, ikke engang i gåseøjne

Hehe... ja, det kan godt være du har ret. Der er jo trods alt tale om et
program man ikke kan leve uden

> Det smerter mig at erkende det, men netop på pakkefronten har den en
> begrænsning: Den kan ikke knække *.sit - så vidt jeg kan se heller
> ikke med noget plugin.

Og det er der desværre en grund til
http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=1229

--
Mvh. Lars

Fra : Peter Loumann

Dato : 27-03-04 23:25

>Der er jo trods alt tale om et program man ikke kan leve uden

Mjarh - jeg ku' ikke klare mig uden. Men nogle siger de bruger noget
der hedder Windows Stifinder. Den kender jeg ikke. Men en sidegevinst
ved Total Commander er altså også at den kan lave kaffe.

>Og det er der desværre en grund til
>http://ghisler.ch/board/viewtopic.php?t=1229

Ja, tænkte jeg det ikke nok! MS er ikke ikke alene om det lukkede og
proprietære. Men tak for linket, jeg har aldrig før lagt mærke til det
forum.

http://pedalo.dk/thailand/