MS Windows
briani 27239
Ændre OpenDialog's "quickmenu"...
Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-03-04 12:35

Hej

Når jeg i f.eks. Word eller mange andre programmer vælger "åben" så kommer
der en standard dialogboks frem. I venstre side er der følgende "genveje":
- Oversigt
- My Documents
- Skrivebord
- Fortrukne
- My Network Places

Er det muligt at ændre i disse? Jeg bruger aldrig de nuværende genveje men
til gengæld går jeg 9 ud af 10 gange en i en af ca. fem mapper på min
computer som jeg bruger utrolig meget...

Nogen ideer? Havde overvejet at ændre stien til My Documents til at pege på
en af mapperne jeg ofte bruger, men det ville være smartere hvis jeg bare
kunne ændre de nuværende genveje...

MVH
Thomas

Fra : Leony

Dato : 27-03-04 17:09

In news:GFd9c.763$kr4.585@news.get2net.dk,
Thomas Eg Jørgensen typed:

> Når jeg i f.eks. Word eller mange andre programmer vælger "åben" så
> kommer der en standard dialogboks frem. I venstre side er der
> [...]

Download TweakUI:
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
Under "Common Dialogs" vælger du undermenuen "Places Bar".
Så kan du ændre dem til hvad du vil.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-03-04 17:48

"Leony" <leonyremovethis@tiscali.dk> wrote in message

> Download TweakUI:
> http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp
> Under "Common Dialogs" vælger du undermenuen "Places Bar".
> Så kan du ændre dem til hvad du vil.

Beklager, jeg burde naturligvis have skrevet hvilken version af windows jeg
bruger: Windows 2000. Så ovenstående virker desværre ikke...

Andre ideer?

MVH
Thomas

Fra : Leony

Dato : 28-03-04 18:46

In news:QkD9c.904$OK4.488@news.get2net.dk,
Thomas Eg Jørgensen typed:

> Beklager, jeg burde naturligvis have skrevet hvilken version af
> windows jeg bruger: Windows 2000. Så ovenstående virker desværre
> ikke...

Så bruger du bare Win2000 versionen af TweakUI:
http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 28-03-04 19:30

> Så bruger du bare Win2000 versionen af TweakUI:
> http://www.annoyances.org/exec/show/tweakui

Top nais! Det spiller max!

MVH
Thomas

Fra : Leony

Dato : 29-03-04 13:24

In news:1RE9c.1073$0m.146@news.get2net.dk,
Thomas Eg Jørgensen typed:

> Top nais! Det spiller max!

Velbekomme.
TweakUI har nogle andre smarte funktioner, men det finder du jo nok ud
af.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 28-03-04 01:24

"Thomas Eg Jørgensen" <tejo03@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse news:GFd9c.763$kr4.585@news.get2net.dk...
> [...]
> til gengæld går jeg 9 ud af 10 gange en i en af ca. fem mapper på min
> computer som jeg bruger utrolig meget...

Marker mappen du vil have på listen, tryk Funktioner -> Føj til Mine adresser.

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/