MS Windows
briani 27239
Multimedia "hakker"
Fra : Bo Tuborg Jensen

Dato : 27-03-04 12:20

Hej. Jeg har et teknisk problem med min pc. Lige så snart jeg skal afspille
film (avi, divx o.s.v.) eller audio (mp3), så hakker min pc... det vil sige
at f.eks. når jeg afspiller film, så er det lige som om at noget af filmen
pluselig skal indhentes... så afspiller den lige 200 billeder på et sekund
(filmen går hurtig). Problemet er opstået for et par mdr. siden, og jeg kan
bare ikke finde fejlen. Jeg har kørt ADAWARE og defragmenteret mine HD (Uden
det har hjulpet). Er der nogle af jer der har prøvet noget ligende, og har i
evt. en løsning... så plz send den til mig. På forhånd tak!

System : 1800Mhz Athlon, 512Mb DDRRAM (PC2700), Geforce 4 Ti4200 GFX
Opr.: Windows XP (full update)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 12:58

On Sat, 27 Mar 2004 12:20:09 +0100, "Bo Tuborg Jensen"
<casa@jensen.mail.dk> wrote:

>Hej. Jeg har et teknisk problem med min pc. Lige så snart jeg skal afspille
>film (avi, divx o.s.v.) eller audio (mp3), så hakker min pc...

...cut

>System : 1800Mhz Athlon, 512Mb DDRRAM (PC2700), Geforce 4 Ti4200 GFX
>Opr.: Windows XP (full update)

Har flere gange oplevet lignende problemer - Og de kan være meget
vanskelige at løse...

Check i 'Enhedshåndtering' at dine IDE-controllere kører i UDMA-mode
og ikke i PIO-mode. Specielt VIA baserede maskiner kan ha' problemer
der tvinger IDE-controlleren i PIO-mode. Og så bliver Windows virkelig
bovlam...

Ellers vi jeg anbefale dig at opdatere windows og alle drivere hvor
det er muligt.

Du bør også gennemgå kørende tjenester med en 'lup' og de-aktivere alt
unødvendigt.

<mlr>

Fra : Frede Sørensen

Dato : 28-03-04 13:03

--
Mere sandsynligt med konfliktende, eller manglende codecs.

Med venlig hilsen

Frede

frede-plesnerFJERN@mail.sonofon.dk