Ford Mondeo - blæsermotor
Fra : Hugo

Dato : 27-03-04 11:59

Pludselig vil min blæser motor kun køre på trin 4. Og det er ligemeget om
det er indblæsning eller recirkulering.

Hvor ligger fejlen, er der en sikring eller kan det være knappen, eller er
motoren defekt sådan lige pludselig eller.........

Jeg er ikke en ørn til teknik..

Hi' Hugo

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 27-03-04 12:06

On Sat, 27 Mar 2004 11:58:32 +0100, "Hugo"
<hugoFJERNDETTE@privat.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvor ligger fejlen, er der en sikring eller kan det være knappen, eller er
>motoren defekt sådan lige pludselig eller.........

Det er såmænd bare din formodstand der er smuttet. Den hedder også
noget andet som jeg ikke kan huske.

Når du ikke er en ørn til teknik kommer det til at koste dig +- 1000
penge.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 27-03-04 12:11

"Hugo" skrev

> Hvor ligger fejlen, er der en sikring eller kan det være knappen, eller er
> motoren defekt sådan lige pludselig eller

Det er formodstanden, den sidder i bunden af varmeapparatet, der stikker 4
ledninger ud af den, de ser nok noget smeltede ud.
Det er en lille nem opgave for en begynder i gør det selv.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-04 14:32

> [...]
>
> Hvor ligger fejlen, er der en sikring eller kan det være knappen, eller er
> motoren defekt sådan lige pludselig eller.........

Det mest sansynlige er at det er stikket til formodstandende. Ford har lavet
en konstruktionsfejl ved dette og derfor skal det skiftes på næsten
halvdelen af alle mondeo'er af en bestemt årgang.
Det koster 170,- at købe et reparationssæt hos Ford og kræver at du kan
bruge en loddekolbe. Ellers tager det nok en lille times tid at skifte hos
Ford.

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark