is_dir() og is_file()
Fra : // Overby

Dato : 27-03-04 10:14

Virker is_dir() og is_file() ikke på windows systemer?

Mine gør i hvert fald ikke.

Systemet kører apache 2 med php 4.3.3 på win xp pro.

$dir = "./upload";
$folders = array();
$files = array();
$dirhandle=opendir($dir);
while(($file = readdir($dirhandle)) !== false) {
if(is_dir($file))
$folders[] = $file;
if(is_file($file))
$files[] = $file;
}

print_r($folders);
print_r($files);

I $folders ligger der '.' og '..' ikke noget i files og jeg ved der ligger
masser af filer og mapper.

-Daniel

Fra : Christian Joergensen

Dato : 27-03-04 20:41

On Sat, 27 Mar 2004 10:14:06 +0100, // Overby wrote:

> $dir = "./upload";

[...]

> I $folders ligger der '.' og '..' ikke noget i files og jeg ved der
> ligger masser af filer og mapper.

Nu kender jeg ikke særlig meget til PHP på Windows, men jeg tvivler på
../upload er en korrekt angivet sti på Windows-notation.

--
Christian Jørgensen | It's always a long day
http://www.razor.dk | - 86400 doesn't fit into a short.

Fra : // Overby

Dato : 28-03-04 08:50

> Nu kender jeg ikke særlig meget til PHP på Windows, men jeg tvivler på
> ./upload er en korrekt angivet sti på Windows-notation.

Det er det! Hvis jeg bare ukritisk udskriver alle filnavne, så kommer der en
masse frem.

-Daniel