MS Windows
briani 27239
Kan ikke pinge min maskine
Fra : lskdjf

Dato : 27-03-04 02:00

Hej, jeg vil meget gerne bruge remote desktop der følger med xp, og har
virket fint for mig, men efter at have købt ny computer og onboard
netstik, så virker det ikke.

Routeren er helt åben, og jeg har ingen firewall på den computer jeg vil
connecte til. Og jeg kan se den er online gennem irc, men jeg kan ikke
pinge den :\ Jeg har også prøvet at få nogle andre til at pinge den, men
de får heller ikke noget svar.

Mit nye netkort er som sagt noget onboard 3com, er der nogle settings
der som skal ændres, eller ligger problemet måske et andet sted ?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 10:31

On Sat, 27 Mar 2004 01:59:41 +0100, lskdjf <ksd@kd.ei> wrote:

> [...]

>connecte til. Og jeg kan se den er online gennem irc, men jeg kan ikke
>pinge den :\ Jeg har også prøvet at få nogle andre til at pinge den, men

Hvad mener du med at routeren er helt åben - Har du aktiveret DMZ ??

I så fald skal du gi' computeren en fast ip-adresse og lade DMZ pege
på denne ip-adresse...

Men DMZ er tvivlsom og efterlader din maskine helt ubeskyttet mod
angreb fra nettet. Den funktion bør kun bruges hvis der ikke er andre
muligheder.

Jeg vil anbefale du i stedet opretter en virtuel server i routeren der
sender indkommende trafik til port 3389 (Windows Fjernskrivebord)
videre til rigtige computer.

<mlr>

Fra : Lampen

Dato : 27-03-04 15:22

> Hvad mener du med at routeren er helt åben - Har du aktiveret DMZ ??

Hvad er DMZ ?

Lad mig omformulere det, den maskine jeg skal have adgang er den samme,
pånær motherboardet der er skiftet ud, routeren har aldrig været et problem.

Jeg tænkte at det måske var nogle settings for netværk kortet der gjorde
at min makine ligepludselig ikke giver svar når jeg pinger. Men jeg har
desværre ikke meget forstand på alle de underlige settings for net kortet :)

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 27-03-04 15:50

On Sat, 27 Mar 2004 15:21:46 +0100, Lampen <.@.> wrote:

> [...]
>desværre ikke meget forstand på alle de underlige settings for net kortet :)

Forstår jeg dig ret, vil du ude fra internettet bruge fjernskrivebord
på din maskine på lokalnettet ??

Gætter på din maskine har fået ny ip-adresse med det nye bundkort.

Og din router sender fortsat fjernskrivebordstrafikken til den gamle
ip-adresse....

Så enten skal den nye maskine ha' samme ip-adresse som den gamle,
eller også skal du ind og rode i routerens opsætning....

<mlr>