Hvilket bundkort til Barton 2500 Mhz
Fra : KO

Dato : 26-03-04 23:04

Har pt. et Asus A7v600 bundkort. Kører noget ustabilt. Mit Abit NF7-S som
jeg selv tog livet af, kørte meget bedre. Efter en genindstalering kører
PC'en stadig meget ustabilt, og det tillægger jeg derfor bundkortet.

Hvilket bundkort vil i anbefale til en AMD Barton 2500 Mhz CPU?
Første krav er stabilitet.
Derefter Pris.
Raid er underordnet.
Gerne med noget onboard lyd og netkort.

Fra : Brian Lund

Dato : 27-03-04 00:01

> Har pt. et Asus A7v600 bundkort. Kører noget ustabilt. Mit Abit NF7-S som
> jeg selv tog livet af, kørte meget bedre. Efter en genindstalering kører
> PC'en stadig meget ustabilt, og det tillægger jeg derfor bundkortet.

Har du installeret driverne til bundkortet? - Jeg tror VIA's "4in1" driver
skal til netop det bundkort...

Brian

Fra : KO

Dato : 27-03-04 00:45

> Har du installeret driverne til bundkortet? - Jeg tror VIA's "4in1" driver
> skal til netop det bundkort...

Ja, det har jeg. Samt alt hvad Windows Update kan smide efter mig
Og det er ikke strømforsygningen. Den er på 400w, og den gamle på 300 kunne
sagtens følge med....

Havde blastervirus'en, men den er jeg blevet fri af. Den den have skabt
nogle problemer?

Fra : Anders Ecklon

Dato : 27-03-04 01:56

Kan kun sige at mit A7V600 er klippestabilt :)
Er faktisk lige så stabilt som mit gamle A7V rev 1.02 fra 2000.

Så tror der er et eller andet grumt i vejen.

Mvh Anders

Fra : Jakob M

Dato : 27-03-04 12:53

KO wrote:
> [...]
> jeg derfor bundkortet.
>
> Hvilket bundkort vil i anbefale til en AMD Barton 2500 Mhz CPU?

Hvorfor ikke tage et Abit NF7-S igen. Jeg er vældigt godt tilfreds med mit.

Mvh
Jakob

Fra : farmand

Dato : 27-03-04 17:59

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXX> wrote in message

> Hvorfor ikke tage et Abit NF7-S igen. Jeg er vældigt godt tilfreds med
mit.

Køleren på dette korts co.processor er aktiv, så det larmer vel lidt mere
end asus' passive, men abits' skulle kunne tilpasse temperaturen. Gør den
det? dvs. slukker hvis man ikke belaster kortet så meget eller hvad?

Mvh Morits

Fra : Jakob M

Dato : 28-03-04 11:04

> [...]
> mere end asus' passive, men abits' skulle kunne tilpasse
> temperaturen. Gør den det? dvs. slukker hvis man ikke belaster kortet

Nej, det gør den ikke, den kører fuld skrue hele tiden. Jeg har skiftet min
ud med en Zalman passiv, og jeg kan alligevel nå op på 220Mhz FSB.
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM251&Fane=

Mvh
Jakob