DR netradio OSX
Fra : thomas t

Dato : 26-03-04 22:10

Under 9.2 kører Windows media Player fint, når jeg klikker p1, p2, p3 osv
fra DR's forside.

Under X trækker WMP Explorer ned, når jeg forsøger det samme. Men kun fra
forsiden: på

http://www.dr.dk/netradio/netradiohelp_direkte.shtml

kan jeg vælge hele striben

Kanal Kvalitet
P1 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P2 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P3 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Bornholms Radio 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Radio Fyn 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Københavns Radio 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Radio Midt & Vest 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Nordjyllands Radio 0Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Regionalen 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Radio Syd 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Kanal 94 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
P4 Østjyllands Radio 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Jazz 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Rock 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Soft 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
DR Klassisk 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Boogie - Hitradio 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps
Electric - Alternativ Rock , 32Kbps, 64Kbps
Ghetto - R&B/Hip Hop 20Kbps, 32Kbps, 64Kbps

- når jeg klikker på fx 64 Kbps, starter afspilleren op og kører fejlfrit.

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-03-04 08:25

thomas t skrev:
> [...]
>
> kan jeg vælge hele striben

> - når jeg klikker på fx 64 Kbps, starter afspilleren op og kører fejlfrit.

Ja du kan spille alle direkte i Windows Media Player du kan også vælge
at afspille på alternative afspillere som f.eks Mplayer
http://mplayerosx.sourceforge.net/ så skal du i stedet anvende denne liste.
http://www.dr.dk/netradio/alternativ/
Hvis du anvender Safari så kan du i øvrigt anvende dr's egen afspiller
som dog har et par små kosmetiske fejl, neb den virker.

Det man hører er man selv P3
--
See yea.....
Henry Lerche Madsen

Grønlands Radio - Det man hører er en sæl

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 27-03-04 08:34

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> [...]
> Hvis du anvender Safari så kan du i øvrigt anvende dr's egen afspiller
> som dog har et par små kosmetiske fejl, neb den virker.

I Safari kan jeg ikke få den til at virke, mens det går fint i
Mozilla/Firefox.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 27-03-04 08:50

Kaj Christiansen skrev:

> I Safari kan jeg ikke få den til at virke, mens det går fint i
> Mozilla/Firefox.
>
> mvh.
> Kaj.

Indrømmet det er lidt bøvlet i Safari, gå til dr.dk i øvre venstre
hjørne kan man vælge hvilken kanal man vil køre >P3 Afspilleren åbner
med en besked om at Plug-in blev ikke fundet >OK Du kan nu vælge kanal i
tabellerne i afspilleren.

Selv anbefaler jeg at i anvender direkte afspilning i WMP og tilføjer
det i hører i foretrukne.

Fra : thomas t

Dato : 05-04-04 15:21

thomas t at spam.tomcat@pc.dk:

> [...]
> osv

> - når jeg klikker på fx 64 Kbps, starter afspilleren op og kører fejlfrit.

Øv: der er tilsyneladende en bug, som gør, at jeg kun modtager i 20 Kbps,
uanset, jeg vælger 64.

(Lyder som to konservesdåser om ørene; skod-skod)

Jeg har kontaktet DR, der indtil videre ikke kan komme med brugbare svar.

Der skulle vel ikke være nogen, der har en løsning?