Hvordan forbindes en Hub & en Router?
Fra : Morten

Dato : 26-03-04 17:18

Hejsa

Jeg har TDC Erhver's ADSL (det der før hed Zillion) - der er en switch med,
med indbygget router - men man kan kun koble 4 enhedder til, og jeg har brug
for 5 - så jeg tænkte om man ikke kunne koble den sammen med min gamle 5
ports Hub og den vej sætte flere enhedder til? Jeg har prøvet at koble dem
sammen men kan ikke få det til at virke, nogle der ved om det kan lade sig
gøre, og i givet fald hvordan?

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-04 17:43

On Fri, 26 Mar 2004 17:17:48 +0100, "Morten"
<NOSPAM_post@simonsen.mail.dk> wrote:

> [...]
>sammen men kan ikke få det til at virke, nogle der ved om det kan lade sig

Du skal formentlig bruge et krydset kabel mellem router og hub.

Men hub'en er en nødløsning som vil gøre dit netværk langsomt. Køb i
stedet en 8-ports switch, de koster ikke alverden.

<mlr>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 26-03-04 18:41

Michael Rasmussen skrev i sit indlæg på usenet:

> Du skal formentlig bruge et krydset kabel mellem router og hub.

Ja - eller hvis der er en uplink-porto på hub'en, så brug den til et
lige-igennem kabel - det giver samme virkning som et krydset kabel i en alm.
port.

Men problemet er helt sikkert, at der mangler en krydsning.

> Men hub'en er en nødløsning som vil gøre dit netværk langsomt. Køb i
> stedet en 8-ports switch, de koster ikke alverden.

Helt enig - især hvis der er meget trafik mellem PC'erne - men hvis de
"bare" skal køre internet, så gør det ikke den store forskel.

--
Mvh Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Mail: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk