Port forwarding til Playstation 2 ?
Fra : SpookiePower

Dato : 26-03-04 16:38

Jeg spiller online på min PS2 via adsl forbindelse
som køre gennem en cisco 677 router. Jeg ved hvordan
man forwarder porte til min computer, men hvordan
gør man til sin PS2 ? Min computer hedder 10.0.0.3
men hvad hedder min PS2 ?

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 26-03-04 16:48

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> man forwarder porte til min computer, men hvordan
> gør man til sin PS2 ? Min computer hedder 10.0.0.3

Hvad siger DHCP listen i 677'eren eller indstillingerne på PS2'eren?

--
Bjarke Andersen

Fra : SpookiePower

Dato : 26-03-04 17:38

> Hvad siger DHCP listen i 677'eren

Den ved jeg ikke hvordan man ser.

>eller indstillingerne på PS2'eren?

Der er ummidelbart ikke noget at se eller indstille
nogle steder.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 26-03-04 17:29

On Fri, 26 Mar 2004 16:38:05 +0100, "SpookiePower"
<boxjunk2600@hotmail.com> wrote:

> [...]
>man forwarder porte til min computer, men hvordan
>gør man til sin PS2 ? Min computer hedder 10.0.0.3

PS2'en får ip-adresse fra cisco'en DHCP server - Et sted i cisco'en
opsætning kan du formentlig hvilke ip-adresser den har uddelt og til
hvem...

<mlr>

Fra : Morten Davidsen

Dato : 26-03-04 20:21

"SpookiePower" <boxjunk2600@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> man forwarder porte til min computer, men hvordan
> gør man til sin PS2 ? Min computer hedder 10.0.0.3
Log ind på din Cisco router >
http://www.cybercity.dk/privat/support/adsl/adsl_udstyr/cisco_677/login/
Og benyt kommandoen: sh arp

/MD

Fra : SpookiePower

Dato : 27-03-04 14:15

Jeg har fundet MAC adressen på min PS 2,
kan jeg bruge den til at forwarde porte til ?

Fra : Lars Kragh

Dato : 27-03-04 15:09

Nej, du skal finde ud af hvad IP ps2en har. Din cisco router har
formegentligt 10.0.0.1 og din stationære comp har sikkert 10.0.0.2. Hvis
ps2en er den sidste i dit LAN har den sikkert 10.0.0.3.
Som Morten davidsen sagde, skal du logge ind på din cisco router og køre
commandoen "sh arp". Herved kan du se hvilke IPer DHCP serveren har uddelt
og de dertilhørende MAC addresser.

/kragh

Fra : Martin Schultz

Dato : 27-03-04 19:56

On Fri, 26 Mar 2004 16:38:05 +0100, SpookiePower wrote:

> [...]
> man forwarder porte til min computer, men hvordan
> gør man til sin PS2 ? Min computer hedder 10.0.0.3

Sæt din ps2 til en fast ip adresse. (Sony har en fin guide til det på
playstation.dk) og forward portende der til.

Martin
ADSL og opsætning af Cisco/Zyxel routere.