Jar og gif filer
Fra : Jens Grønborg Anders~

Dato : 18-12-00 16:00

Hej allesammen.

Det pisser mig efterhånden lidt af, at skulle have data / billedfiler
liggende for sig selv, når det hele nu ellers var blevet pakket så fint.

Jeg har flere steder læst at;
url = ClassLoader.getSystemResource("billed.gif")
skulle kunne referere ind i en jar fil og dermed gøre tricket, men
fanden
ta' mig om det vil virke.

Nogen der har et råd, eller måske endnu bedre, et eksempel hvor det
virker.

- Jens, Bergsøe

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 18:42

Fra : Jens Grønborg Anders~

Dato : 18-12-00 18:42

Tak for svaret.

Der er dog et par ting, jeg ikke helt er med på.
Først og fremmest kan jeg ikke helt se, hvorfor det skulle være en
fordel at spørge efter ressourcen på Stream form. Jeg prøvede at smide
det her ind i en test klasse, dog med getClass() istedet for m_class,
som jeg ikke lige kunne se hvor kom fra.
Det virkede nu heller ikke, muligvis fordi at jeg ikke helt fik lagt
vægt nok på, at billedet _skal_ hentes fra en jar fil, alt andet
betragtes som snyd, og det er ligeledes snyd, at begynde at volde
billederne ved hente dem som jar-entries, selvom det meget vel kan ende
med at det bli'r nødvendigt.

- Jens

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 19-12-00 08:45

Rolig nu, rolig nu ;)

Jeg har haft gode erfaringer med denne form for resource loading.

Følgende kode virker for mig.

private static Icon loadIcon(String name)
{
URL url = MainFrame.class.getResource(name);
return (url == null) ? null : new ImageIcon(url);
}

private static Image loadImage(String name)
{
URL url = MainFrame.class.getResource(name);
ImageIcon icon = new ImageIcon(url);
return (icon == null) ? null : icon.getImage();
}

Det skal siges at metoderne er på MainFrame. Billederne ligger i samme
pakke som MainFrame. Et eksempel på et kald kunne være:

loadIcon("Preferences24.gif")

-dennis

Fra : Kristoffer Sørensen

Dato : 19-12-00 09:49

Hej Jens

Det skal lige siges at det ikke virker i alle browsere.. bare så du er
forberedt..

Mvh
Kristoffer

Fra : Jacob M. Jensen

Dato : 19-12-00 10:22

Eksempelvis har jeg kun set det virke i Internet Explorer og ikke Netscape.

-Jacob

Fra : Morten Nedertoft

Dato : 19-12-00 08:13

> [...]
> fanden
> ta' mig om det vil virke.
>
> Nogen der har et råd, eller måske endnu bedre, et eksempel hvor det

Hej Jens.
Jeg har ikke brugt metoden, men har foer hoert om problemer med dette,
saa jeg kiggede lige i API-dok.
Du burde kunne bruge metoden, hvis det er et program du starter lokalt
(altsaa ikke applets).
Bortset fra det, kan det vaere at det er en fejl i java-platformen.
Proev evt. at bruge -AsStream formen istedet, dette burde virke.
Ellers goer som Soeren S.J.: brug getResource[AsStream] paa et
Class-object.

mvh. Morten N

Fra : N/A

Dato : 20-12-00 00:01

Fra : Jens Grønborg Anders~

Dato : 20-12-00 00:01

Soren Staun Jorgensen wrote:

> Fuldstændig korrekt !
>
> For at det skal virke platformsuafhængigt ( eller browser uafhængigt ) skal
> gif'er streames ind fra jar-filer. Netscapes JRE vil kun tillade at man
> stream'er det ind. Uanset om det er applets eller apps. Desuden, hvorfor
> ikke - alt bliver stream'et i Java, både internt og externt

Jeg forstår ikke helt, hvorfor der er lavet sådan, men du har ret. Det
virker på den måde, og kun den. Men det virker så tilgengæld også
lidt... fjollet at man ikke kan loade en fil, når man nu fint kan lave
en stream mod den. Mon ikke det er en "feature".

Tusind tak for løsningen iøvrigt. Den var længe savnet!

- Jens