kløe ved hund
Fra : Anne Mette

Dato : 26-03-04 14:22

Hejsa i gruppen.

Vi har et problem med vores snart 10 måneder gammel
schæfer/labrador/pittbull fra moderen side og en fader som vi ikke kender
*G* altså en stor rundkørelse.
han kløer meget, og hele tiden.. vi kan ikke se noget på hans skind og han
taber ikke hår af det, men vi syntes at det er synd at han hele tiden skal
klø sig sådan.

Hvad mon det kan være??
Er der nogen her inde som har et bud??

Det skal lige sige at han får sådan en pipette i nakken hver 2 måned for
lopper,lus og tæger, så det kan ikke være det, som er i vejen, da vi jo også
ville havde opdaget det på os selv...

Håber at i kan hjælpe mig

MvH
Anne Mette

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-04 14:33

> [...]
>
> Det skal lige sige at han får sådan en pipette i nakken hver 2 måned for
> lopper,lus og tæger, så det kan ikke være det, som er i vejen, da vi jo

Hvis i kigger på huden virker den så tør ???? Kemba var lidt tør i huden og
fældede end del (Ved godt at jeres ikke fælder), men det hjalp at give ham
lakseolie i hans tørkost.

MArtin

Fra : Anne Mette

Dato : 26-03-04 15:00

> [...]
og
> fældede end del (Ved godt at jeres ikke fælder), men det hjalp at give ham

Jo når du siger det, så kan det godt være at Qato fælder meget, vi støvsuger
hver dag, men vi troede bare at det var fordi han er langhåret.
jeg vil da fluks købe noget lakseolie, men hvor køber man lige sådan noget
hen??
jeg syntes ikke at hans hud virker tørt, og hans pels skinner, det er derfor
jeg ikke har tænkt på om det var tørt hud.. men vil da prøve at give ham
noget olie...

en anden ting er, at det for det meste kun er på maven, under forbene og på
halsen, ved struben han klør, ikke noget med ved halen eller på ryggen...
kan han havde tør hud nogen steder??? og ikke andre

et lille spørgsmål mere... hvor meget kommer en fuldvoksen schæferhund
egentlig til at veje, da jeg syntes at Qato er ved at ligne en halv kalv *G*
på 50 kg, uden at være tyk overhovedet.????

Mvh
Anne Mette

Fra : Heidi Jensen

Dato : 26-03-04 17:44

Prøv evt. med Hokamix, det koster nok lidt, men det er f... effektivt....
Har selv brugt det på min hanhund, som ved 1 års alderen kløede sig
ufatteligt meget... Hokamix kan du få hos skyscoot (de har reklame på
showdogs.dk)...

Hilsen Heidi

Fra : Ragna

Dato : 26-03-04 18:20

Anne Mette skrev:
>jeg vil da fluks købe noget lakseolie, men hvor køber man lige
>sådan noget hen??

Du kan også give din hund enten majsolie, vindruekerneolie eller
solsikkeolie (en barneskefuld pr 10 kg hund, mener jeg).
Det råd fandt vi i Politikens hundebog, og det hjalp hurtigt på vores
colliehvalps tørre hud med lidt skæl.
Det er de flerumættede fedtsyrer, der er gavnlige for pelsen og huden.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Anne Mette

Dato : 26-03-04 19:20

> [...]
> colliehvalps tørre hud med lidt skæl.
> Det er de flerumættede fedtsyrer, der er gavnlige for pelsen og huden.

Hmm hvad så med Rapsolie?? er det lige så godt eller??
da jeg har det til at stå inde i skabet nu og Qato skal snart havde
aftensmad *S*

MvH
Anne Mette

Fra : Ragna

Dato : 27-03-04 10:30

Anne Mette skrev:
>Hmm hvad så med Rapsolie?? er det lige så godt eller??
>da jeg har det til at stå inde i skabet nu og Qato skal snart
>havde aftensmad *S*

Hej Anne Mette!
Desværre ser jeg først dit spørgsmål nu, men jeg kan faktisk ikke svare helt
sikkert. Rapsolien var ikke nævnt mellem de anbefalede olier.
Der var kun nævnt de tre, jeg skrev om, men det kan måske skyldes, at
rapsolien ikke var så almindelig, da bogen med det gode råd blev skrevet.

--
Venlig hilsen, Ragna

Fra : Nana Sørensen

Dato : 24-05-04 15:28

Min chihuahua klør sig også en del. En barneskefuld per 10kg hund... Hmm...
Han vejer et kg? Hvor meget er det? Tre dråber?

Mvh. Nana

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-03-04 20:09

> [...]

*G*
> på 50 kg, uden at være tyk overhovedet.????

Jeg købte mit i Maxi Zoo, det er af mærket Henne Pet Food. MEd hensyn til
vægten er det meget svært at sige hvad Qato kommer til at ende på, da han jo
er noget af en blanding, især da i slet ikke kender faderen. Men ind til
videre lyder det da til at være en fin "lille" vuf i har jer

Mvh MArtin

-- Og Kemba på 12 mdr og 60 kg og 75 cm høj--

Fra : Benny Mortensen

Dato : 26-03-04 23:59

> [...]

*G*
> på 50 kg, uden at være tyk overhovedet.????

Hej Anne Mette

Det kunne jo være pipetterne han har svært ved at tåle, Ellers kunne du jo
prøve at fjerne halsbånd o.s.v. når han er inde.
I øvrigt forekommer både din og Martins hund mig at være for store og for
tunge når de kun er lige omkring et år gamle.

M.V.H.....Benny..

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-03-04 09:11

> I øvrigt forekommer både din og Martins hund mig at være for store og for
> tunge når de kun er lige omkring et år gamle.
>
> M.V.H.....Benny..

HEj Benny

JEg ved ikke om du er klar over hvilken hund jeg har ??? VEd godt at det
lyder meget voldsomt når man sige at han er 75 cm høj og vejer 60 kg. Men
det er nu engang den størrelse han har og vi har haft ham nøjeovervåget af
dyrelægen for at sikre os at han ikke blev for stor. Han er opvokset på
foder specielt til store racer. Tak for din bekymring men der er ingen grund
til bekymring her hos os. Ellers tak Det skal da lige siges at han er en
Broholmer/Malamut blanding.

Mvh MArtin

-- Og Kemba ... http://megapixel.dk/albums/visalbum.php?id=3811 --

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-03-04 14:13

"Martin Larsen" <martin0larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
grund
> til bekymring her hos os. Ellers tak Det skal da lige siges at han er

Hej Martin

Det bekymrer mig stadig. Det betyder intet hvilken blanding det er, eller om
det er en raceren hund. Størrelsen skal hunden nok nå, du kan gøre hvad du
vil, en hund som naturen har bestemt, skal blive 80 cm, bliver 80 cm. Det
eneste du kan gøre, er at sørge for, at det tager så lang tid som muligt for
den, at komme op på de 80 cm. Store, tunge, og stærke hunde, har brug for
et stærkt stativ at hæfte det hele fast på, og et sådan stativ laves ikke
som hastværk, så jeg syntes der er god grund til bekymring. Oversat til
mennesker, vil det jo være noget i retning af en konfirmand på godt et par
meter.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anne Mette

Dato : 27-03-04 09:35

> [...]
> I øvrigt forekommer både din og Martins hund mig at være for store og for
> tunge når de kun er lige omkring et år gamle.

Vi har tænkt over om det er de Pipetter, men det var det ikke, da det bare
blev meget værre da vi gik en periode uden.
Ang., Qato vægt, så skal du også være velkomme til at løfte min "lille"
hundehvalp op i dine arme og så veje ham *G* den er altså go nok....
hvorfor skulle man egentlig lyve om det???

Mvh
Anne Mette

Fra : Line

Dato : 27-03-04 10:11

Anne Mette wrote:

> Ang., Qato vægt, så skal du også være velkomme til at løfte min
> "lille" hundehvalp op i dine arme og så veje ham *G* den er altså go
> nok.... hvorfor skulle man egentlig lyve om det???

Hejsa Anne Mette.

Jeg tror nu ikke, at Benny mente, at du løj om din hunds vægt Han mente
nok nærmere, at det lyder som om, Qato måske er vokset liiiiiige rigeligt
hurtigt i forhold til, hvad der er sundt for skelettet.
Fx. med rottweilere er der en tommelfingerregel der siger, at de skal tage
ca. et kilo på om ugen, mens de er hvalpe, og efter 6-7 måneders alderen bør
væksthastigheden gå noget ned. Dette varierer selvfølgelig blandt de enkelte
racer, linier og individer, men det er imho vigtigt, at holde sine hvalpe og
unghunde (og voksne hunde, for den sags skyld) slanke og i god form -
specielt de store racer, der døjer med HD og andre elendigheder.

Mht. Qatos kløe så kan det, som andre også har nævnt, være en allergisk
reaktion på......et-eller-andet. Det kan dyrlægen hjælpe dig med at finde ud
af.

--
Mvh. Line

Fra : Anne Mette

Dato : 27-03-04 10:18

> [...]
>
> Mht. Qatos kløe så kan det, som andre også har nævnt, være en allergisk
> reaktion på......et-eller-andet. Det kan dyrlægen hjælpe dig med at finde

Hmm ja, det kan godt være at det var det Benny mente, men som jeg har
skrevet før, så er Qato ikke tyk, næsten omvend, og har været meget slank
hele hans opvækst, da jeg er utrolig bange for HD, da han jo er en
blanding..
men man kan altså ikke gøre for at hunden vokser så stærkt *G* vi har givet
ham mad, som skulle slå væksten ned, noget med at protein indhold ikke må
overstige 25 % og alle andre trick... *S*

Mvh
Anne Mette

Fra : Benny Mortensen

Dato : 27-03-04 14:33

> [...]
> hundehvalp op i dine arme og så veje ham *G* den er altså go nok....
> hvorfor skulle man egentlig lyve om det???

Hej Anne Mette

Jeg tror der var noget du misforstod. Det er der ingen grund til at lyve
om. Derfor benyttede jeg mig af chancen, til at advare dig.... Ikke for at
betvivle dine ord, men bare for at fortælle dig, at din hund har alt for
travlt med at blive stor, og er du glad for ham, så slå håndbremsen i, og
hold ham nede.
Når det blev meget værre i den periode, i sprang over, det giver jo stof til
eftertanke, så er chancen for utøj jo faktisk rimeligt stor, selv i de
perioder, hvor han har fået dem. Så hvis du ikke har konstateret lopper på
selve hunden, så giv hans soveplads, og området deromkring et grundigt pust.
Pipetterne har jo den ulempe, de virker kun på selve hunden, og da loppeæg
kan ligge i dvale i op til 30 år, så kan det være afkom fra dem, som havde
lejligheden eller huset for over 20 år siden. Husk også det med halsbåndet,
evt skifte det ud, med noget som ikke har nogen former for metal. Bare for
at udelukke nikkelallergi. Det er altid noget af det jeg mistænker først,
når det er hals og bryst der klør mest. Sådan bare for at afprøve de
udvendige påvirkninger først.

M.V.H......Benny..

Fra : Anne Mette

Dato : 27-03-04 15:34

> [...]

> at udelukke nikkelallergi. Det er altid noget af det jeg mistænker først,
> når det er hals og bryst der klør mest. Sådan bare for at afprøve de

hmm grunden til at det blev værre da vi holdte med pipetterne var fordi han
fik lopper, men tro mig, hvis vi har lopper her hjemme, så ved jeg det, da
jeg sådan en slags blod som lopper Elsker *G*
for det andet, har Qato ikke et halsbånd af metal men at sådan et i nylon,
med plastik lås, så han berør ikke metal med huden.
Ang. hans vægt, så er det da grænser for hvor meget man kan gøre for det, da
vi har taget alle forholdsregler med ham, da vi udmærket ved at han er i
risikogruppen, både med mad, aktivering og godbidder...
på et tidspunkt var han næsten mager, fordi vi var bange for at han skulle
gro for hurtig, men han ville noget andet.

MvH
Anne Mette

Fra : René Kofoed

Dato : 27-03-04 15:57

> [...]

*G*
> på 50 kg, uden at være tyk overhovedet.????

Hejsa.
Mit råd er, tag til dyrlægen og få ham/hende til at tage en blodprøve for
allergi. På denne måde kan du få et meget sikkert svar, og der vil blive
lavet en vaccine som passer 120 % til din hund, hvis den har positivt
udslag.
Kunne det måske være fodret han ikke kan tåle ??

Synes 50 kg, lyder af utroligt meget !! Har selv en schæferhan på 20 mdr.
han er ca. 70 cm over skulderen og vejer ca 40 kg.
Men det kan være at din, har et meget kraftigere skelet end min !?!
Mvh Susanne, som har haft endnu en "herrefed" træningslørdag !!!

Fra : Erik

Dato : 27-03-04 00:57

PS: Måske ikke så smart at udbasunere at du er indehaver af en
pittbull blanding. En sådan skal steriliseres/kastreres ved tvang, den
må kun luftes af personer over 18 år der bor på bopælen samt altid
bære mundkurv når den er ude. Det står altsammen i loven.

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : Anne Mette

Dato : 27-03-04 09:32

> [...]
>
> mvh
> Erik
>
> LOOOL og du vil komme og bevise at min hund er en blanding af den
pittbull, efter som at han ligner en schæfer 100% undtagen lige på farven
*GG*
det var morgens bedste kommentar!
vi går bare ud fra hvad sælgeren fortalte os, fordi vi kan heller ikke se
Pittbull i ham *G* ikke på størrelsen eller sindet *G* så du kan da bare
være velkommen *GG*

MvH
Anne Mette
http://www.uncensored-news.com
> <><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source
<><><><><><><><>

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 27-03-04 22:14

> [...]
måned for
> lopper,lus og tæger, så det kan ikke være det, som er i vejen, da

Der kan være mange årsager til kløe .. bl.a allergi .. evt.
foderallergi .. endelig kan den pipette i giver ham i nakken mod
lopper mv. være synderen der altså skaber allergien .. så find et
andet middel .. jeg holder min hund .. og har holdt alle mine hunde
loppe og tæge fri de sidste 20 år .. og kattene også da jeg havde
dem ... ved at benytte lop a metrophen spray der hindrer æg i at
udklækkes .. jeg sprayer en gang hver anden måned og giver så
hvidløg 3-4 gange om ugen .
Hejhils fra Ami

Fra : Pia Nave

Dato : 10-04-04 15:49

Anne Mette wrote:

> [...]
> lopper,lus og tæger, så det kan ikke være det, som er i vejen, da vi jo også

Hej Anne Mette

Kunne det mon tænkes at være skab?
Jeg ved godt, at der måske i den sammenhæng burde være udslæt eller skæl
at se, men da min brors schæfer havde det var der dog intet at se!
Hunden blev vasket med et middel opløst i vand - omkring 3-4 gange, med
en uges mellemrum (ca.).

God bedring med vuffen

--
Mvh. Pia og 4-kløveret