Kan 2 PDA'ere kommunikere via WLAN uden ro~
Fra : Torben R

Dato : 26-03-04 13:29

Hej NG,

Har stillet samme spørgsmål i dk.edb.system.lommepc, men desværre ingen
svar.

Kan 2 stk. PDA's med WLAN kort sættes til at "snakke sammen" uden adgang via
et accespoint eller en router ?

Altså direkte peer-to-peer, så kunne man jo fx. spille mod hinanden.
Begge har infarød, men kun den ene har BT så det ville være rart om de kunne
via WLAN ?

Nogen ideer til opsætning, eller er det helt umuligt.

Torben R

Fra : Mads Bahrt

Dato : 26-03-04 14:16

Torben R wrote:

> [...]
> via WLAN ?
>
> Nogen ideer til opsætning, eller er det helt umuligt.

Der er den hage ved ad-hoc mode (som peer to peer over WLAN kaldes) at
den ikke er standardiseret i en grad at det altid vil virke. Men hvis de
to netkort er ens eller bare er kompatible med hinanden,burde det virke
fint. I skal blot sætte ip'erne manuelt, sætte den ene til et SSID og
ad-hoc mode, og så lade den anden finde den.

MVH
Mads Bahrt

Fra : Torben R

Dato : 26-03-04 15:48

> [...]
> fint. I skal blot sætte ip'erne manuelt, sætte den ene til et SSID og
> ad-hoc mode, og så lade den anden finde den.

Hej Mads.

Tak for hjælpen. Det virker fint.

Nu skal jeg bare finde ud af og overføre filer etc. og også finde et spil
der virker over LAN - nogen forslag ?

Torben R

Fra : RpR

Dato : 30-03-04 14:32

> Nu skal jeg bare finde ud af og overføre filer etc. og også finde et spil
> der virker over LAN - nogen forslag ?

Doom?
Mener da bestemt jeg har set det til nogle PDA'er rundt omkring på nettet.
Er vist endda freeware svjh.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine