On Fri, 27 Apr 2001 16:34:39 +0200, "Brian Matzon" <brian@matzon.dk>
wrote:
>> >Alt. kan man force en paint her og nu ved følgende "trick":
>> >ting.paint(ting.getGraphics());
>>
>> Det er selvfølgeligt rigtigt. Men svjv, så er getGraphics() en dyr sag
>> at kalde, så det er ikke noget man gør for tit. Men selvfølgligt, så
>> kan det være nødvendigt :)
>
>Hmm det har jeg aldrig hørt. Men det kommer an på hvor krævende
>peer.getGraphics() eller parent.getGraphics() er.
>Er der nogen der ved noget om det?
>
>/Brian Matzon
>
>kode til getGraphics (1.1.x)
>--8<--8<
> /**
> * Creates a graphics context for this component. This method will
--------^^^^^^^
Det er det jeg er bange for. Anyway, det kan også være at det er min
gamle hukommelse der roder rundt, og jeg tænker på device contects
ifm. windows - hvilket _skulle_ være en dyr sag (noget med at der kun
var et begrænset antal til rådighed som blev delt af alle processer -
men det er jo nogle år siden).
Anyway nysgerrig som jeg er søgte jeg lidt på getGraphics() hos sun,
og det afslørede noget spændende:
At kalder man getGraphics(), er man også ansvarlig for at dispose()
det!
led efter "disposing of a Graphics" på flg. url:
http://developer.java.sun.com/developer/Books/Graphics/index.html
Der står også lidt om hvordan Graphics contexts bliver lavet ved kald
til getGraphics() metoder.
vh. ld
--
"Time is the fire in which we burn"