Hvad skal jeg vælge ?
Fra : CARSTEN DAMGAARD AND~

Dato : 27-04-01 13:11

Hej jeg har 2 computere, som er i netværk med et krydset kabel. Jeg
overvejer at få en adsl-, måske FWA-forbindelse. Har kigget lidt på world
Online tilbud til 298,- pr.måned, Er det nok, hvis jeg vil surfe fra begge
computere på 1 gang/spille over Internettet med 2 computere ? Og er det nemt
at dele forbindelsen fra den pakke, selvom det vist ikke er lovligt (eller
er det ?).
Jeg er studerende, så priserne skal nok ikke ret meget længere op en de
350,- pr. måned. Er der et andet tilbud jeg skal overveje i stedet for
"World Online" eller skal jeg vente på FWA ?
På forhånd tak

Mvh. Carsten Damgaard

Fra : Henning

Dato : 27-04-01 13:42

On Fri, 27 Apr 2001 14:10:31 +0200, "CARSTEN DAMGAARD ANDERSEN"
<elgcda@get2net.dk> wrote:

> [...]
>at dele forbindelsen fra den pakke, selvom det vist ikke er lovligt (eller

Pakken til 298,- indeholder et modem, og det er derfor ikke ligetil at
dele forbindelsen.
Du skal op i 395,- for at få en 256/256 med router.

Hvad med Mobilix? I deres pris får du fastnetabonnement til telefonen,
som er 150,- pr. måned.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Jesper Lehrmann

Dato : 27-04-01 14:53

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message

> [...]
> Du skal op i 395,- for at få en 256/256 med router.
>
> Hvad med Mobilix? I deres pris får du fastnetabonnement til telefonen,

Jeg ved nu ikke lige om Mobilix er det fedeste sted at bestille ADSL lige
nu:
http://www.berlingske.dk/it/artikel:aid=97312

Cybercity må være det eneste rigtige til dit behov med netværksmulighed til
lav pris.

> Henning
> hsb@image.dk

/ Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 13:57

"CARSTEN DAMGAARD ANDERSEN" <elgcda@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> 350,- pr. måned. Er der et andet tilbud jeg skal overveje i stedet for
> "World Online" eller skal jeg vente på FWA ?

Der er meget lidt erfaring med deling af USB modem, men det skulle kunne
lade sig gøre med de gængse internetdelingssoftware der er at finde.

En router ville være at foretrække, og den kan du få hos CyberCity der
leverer routere til alle deres forbindelser, inkl. den lille 256/128 linje.

WOL er de eneste hvor du må dele forbindelsen til andre juridiske uafhængige
personer, dvs. udenfor din bopæl fx. din nabo. Du må aldrig hos nogen sælge
ud af båndbredden.

Hvis du bare skal dele indenfor dit hjem, er dette tilladt hos alle
udbydere.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jesper Yde

Dato : 27-04-01 14:38

Hvad menes der med at sælge ud af båndbredden? Jeg deler en forbindelse med
3 andre naboer (også prisen) - det er vel iorden? Eller er det også at
"sælge ud af båndbredden"?

mvh
Jesper

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 27-04-01 14:42

"Jesper Yde" <jesper.hansen2@e-box.dk> wrote in message
> Hvad menes der med at sælge ud af båndbredden? Jeg deler en forbindelse
med
> 3 andre naboer (også prisen) - det er vel iorden? Eller er det også at
> "sælge ud af båndbredden"?

Ja det er så spørgsmålet, der kun kan besvares af ISP'erne, for det er sår'n
de lister det i betingelserne.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henning

Dato : 27-04-01 15:09

On Fri, 27 Apr 2001 15:37:46 +0200, "Jesper Yde"
> [...]

>3 andre naboer (også prisen) - det er vel iorden? Eller er det også at

Nej, det er at dele. At sælge ud er, hvis du tjener på at dele
båndbredden.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Tower

Dato : 30-04-01 13:37

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
uafhængige
> personer, dvs. udenfor din bopæl fx. din nabo. Du må aldrig hos nogen

Man må gerne videresælge internetadgangen med en WOL router-løsning. Ellers
skulle det modsatte stå i betingelserne.

> Hvis du bare skal dele indenfor dit hjem, er dette tilladt hos alle
> udbydere.

Ikke med WOLs usb-løsning. Fra betingelserne på
http://services.worldonline.dk/bestil/xdsl/betingelser.phtml

"Hvor abonnementsformen indbefatter tilslutning til Internettet via
DSL-modem, er der fri adgang til Internettet for abonnenten. Abonnenten må
kun tilslutte en computer til DSL-forbindelsen. Forbindelse via DSL-modem må
således ikke deles af flere computere via netværk, server, modem-delings
software, eller på anden måde give eller medvirke til at mere end en
computer har adgang til Internettet."

-Tower

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-01 13:51

"Tower" <tower@nospam.dk> wrote in message
> [...]

> således ikke deles af flere computere via netværk, server, modem-delings
> software, eller på anden måde give eller medvirke til at mere end en

Oki, sidst jeg læste WOLs betingelser var foråret '00.

--
Bjarke Andersen

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 27-04-01 14:12

"CARSTEN DAMGAARD ANDERSEN" <elgcda@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 350,- pr. måned. Er der et andet tilbud jeg skal overveje i stedet for
> "World Online" eller skal jeg vente på FWA ?

Teledanmarks Netexpress 2 kommer jo med en router - det kræver til gengæld
en switch (eller en hub, men prisforskellen er for lille IMHO). Den koster
349 pr. mnd for 256/128.

Så vidt jeg ved er betingelserne for det tilbud du kigger på sådan udformet
at du ikke må dele internetforbindelsen. Helt ærligt - for 50 kr. ekstra om
måneden får du en router med (og trust me det virker bedre end
software-tingene).

/Steen