Afgifter?
Fra : Jonas

Dato : 25-03-04 23:46

Ja, jeg er helt ny inden for biler, så ikke noget med at drille :P Jeg ville gerne
lige vide hvordan man får regnet afgifterne ud på div. biler.
Bare som et eksempel....denne bil her :
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=386082&page=1
Hvordan finder jeg ud af hvad afgiften er på den ?
Og når der står at en bil er med plader, er det så med afgift ? Altså, så kan man
bare forsikre den og så er det ellers ud og køre?
Og betaler man vægtafgift årligt ?

Håber i lige kan hjælpe en nybegynder ;)

Mvh Jonas

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:217.157.138.240)

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-04 09:15

"Jonas" <zed104@sol.dk> wrote in message
> [...]
> http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=386082&page=1
> Hvordan finder jeg ud af hvad afgiften er på den ?

http://modep.toldskat.dk her kan du se vurderinger af de biler der har været
igennem afgiftssystemet. Du kan få en "forløbig værdiansættelse" fra
Told&Skat på en uges tid - udfyld blanket 21.009 og send ind, så ved du hvad
afgiften omtrent bliver.

Hvis du er ude efter bilen i annoncen, så tænk over at der nok er en grund
til at den sælges uden afgift. Måske er den købt for dyrt i udlandet så det
ikke kan betale sig i forhold til at finde en indregistreret i DK, eller
måske mangler der en Tüv godkendelse af nogle af stumperne, så den ikke
umiddelbart kan synes. Måske er handelen ok - men du kan jo betinge handelen
med at bilen går igennem toldsyn & syn i slutsedlen, eller endnu bedre bede
sælger om at klare det før du lægger pengene.

> Og når der står at en bil er med plader, er det så med afgift ? Altså, så
kan man
> bare forsikre den og så er det ellers ud og køre?

Jeps, ring til dit forsikringsselskab med stelnummer årgang, bilmærke, type
osv. så sender de dig et forsikringsbevis. Derefter kan du omregistrere den
i dit navn (den skal evt. synes først - se www.bilsyn.dk) på motorkontoret,
det skal normalt ske inden 14 dage - få aftalen om dette med i slutsedlen.

> Og betaler man vægtafgift årligt ?

Ja, eller "grøn ejerafgift" som vistnok er den nye mundrette betegnelse.

> Håber i lige kan hjælpe en nybegynder ;)

God fornøjelse og kør fornuftigt.

vh
Torben

Fra : Aksel

Dato : 27-03-04 00:56

"Jonas" <zed104@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bare forsikre den og så er det ellers ud og køre?
> Og betaler man vægtafgift årligt ?
>
> Håber i lige kan hjælpe en nybegynder ;)

Hvordan tror du chancen er for at en GTI med sænkning har kørt under 5000 km
om året ?

Der er meget tit svindlet med km tal på tysk importerede biler.

Bilen i annoncen vil komme op over 20000 med afgifter, det er alt for meget
for en 23 år gammel bil som man ikke ved noget om, GTIer har normalt fået
tæsk hver dag og er tit i meget dårligere stand end standardmodellerne.

Prøv at søge i www.dba.dk der er 77 Golf mellem 8000 og 12000 kr. mange
holder syn et år.

Hilsen Aksel