Mere ram i Asus P4PE bundkort, hvordan?
Fra : LB

Dato : 25-03-04 22:21

Jeg har et Asus P4Pe bundkort, med 512Mb Kingston PC2700, og har prøvet at
installere en tilsvarende stick, men så kan jeg ikke boote min pc.

Jeg ved ikke om jeg skal investerer i et dual set, eller hvad jeg skal gøre,
så jeg håber at der er en/flere der har positive oplevelser med dette, og
kan hjælpe mig til at få opgraderet til 1024Mb ram.

Asus P4PE
P4 2.533@3116
Zalman CNPS 7000A-CU
512 Mb pc2700 Kingston
Seagate 7200.7 120GB (8Mb)
Maxtor 80GB ATA 133 Fluid
Sound Blaster Audigy Player
WinFast GeforceFX 5950Ultra
Zalman ZM80C-HP + ZM-OP1 (VGA Cooler)
NEC DVD RW ND-2500A
ASUS CRW 5224A
1x120 Papst
4x80Papst

Fra : Nic

Dato : 25-03-04 22:41

> Jeg har et Asus P4Pe bundkort, med 512Mb Kingston PC2700, og har prøvet at
> installere en tilsvarende stick, men så kan jeg ikke boote min pc.
Det skal den. Så må modulet være defekt. Kan du boote kun med det nye i slot
0?

> Jeg ved ikke om jeg skal investerer i et dual set, eller hvad jeg skal
gøre,
Jeg ville vente. Det er så nice det bundkort.

Fra : LB

Dato : 25-03-04 22:52

"Nic" <emailxyznifo@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Det skal den. Så må modulet være defekt. Kan du boote kun med det nye i
slot
> 0?
Jeg har testet det nye modul, og det sidder lige nu i min 2. pc, og fungerer
fint :)

> gøre,
> Jeg ville vente. Det er så nice det bundkort.

Jep, det er et virkeligt lækkert bundkort, og jeg kan ikke rigtigt se at jeg
kan få så stor en ydelses gevinst ved at skifte ud til et andet
bundkort/RAM/CPU, specielt ikke med tanke på alle de store ændringer der er
lige på trapperne, det er også derfor jeg meget gerne vil prøve at få mit
nuværende system til at fungerer med lidt mere ram.

Fra : Bo Olesen

Dato : 25-03-04 22:42

Jeg kan huske at der på et tidspunkt blev fremhævet, at visse chipsets enten
ikke kunne klare f.eks 3 ramblokke, eller ved 2 ramblokke skulle de sidde i
en bestemt orden på bundkortets - ofte 3 hukommelses slots.

Kingston plejer at køre fint på de fleste bundkort.

Mvh. Flemming

Fra : LB

Dato : 25-03-04 22:54

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en bestemt orden på bundkortets - ofte 3 hukommelses slots.
>
> Kingston plejer at køre fint på de fleste bundkort.

Jep, det er også korrekt, men i følge manualen, så skulle jeg kunne sætte en
ramstick magen til den jeg allerede har i dimm 2, men så vil min pc desvære
ikke boote :(

Fra : jra

Dato : 25-03-04 23:11

Hej,

Har selv samme Asus board med 2 x 512 MB PC3200 ram i dimm 1+2.

Har en 2,4 MHz Northwood der er overclocket til 150 FSB (dvs 2700 MHz) og
ram´en kører 200 MHz - altsammen 100% stabilt.

mvh
Jan

Fra : LB

Dato : 26-03-04 00:16

"jra" <jra@12move.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har en 2,4 MHz Northwood der er overclocket til 150 FSB (dvs 2700 MHz) og
> ram´en kører 200 MHz - altsammen 100% stabilt.

Hej Jan

Skulle du foretage dig noget specielt inden du kunne få dit bundkort til at
kører med begge ramstick?

Hvilket mærke er det du benytter?

Er det matchede ram?

Single eller dobbel sidet ram (jeg aner ikke hvordan jeg ser forskellen då
dette)

Jeg stiller disse spørgsmål, da jeg ikke vil spenderer et sted mellem kr.
1300.- og 2500.- for så at vinde ud af at jeg stadig ikke kan få mit
bundkort til at kører med dem...

Fra : jra

Dato : 26-03-04 21:27

Hej LB,

Næh, jeg satte dem bare i og så har de kørt lige siden.

Der sidder en lille label på hver af dem med navnet ARROW GREEN men jeg har
ikke tidligere kunnet finde noget data på dem. Købte dem brugt i den blå
avis.

Så udover at de er samme type/fabrikat så ved jeg ikke om de er specielt
matchede.

Ud fra hvad jeg har læst andetsteds så er ram´ene dual sided når der sidder
ram chips på begge sider af printet, hvilket er tilfældet på mine.

Prøv evt. at søge hjælp her:

http://www.abxzone.com/forums/forumdisplay.php?s=a579504a9b584507fd30b1f0219
4dd03&forumid=41

mvh
Jan

Fra : LB

Dato : 28-03-04 23:08

> [...]
sidder
> ram chips på begge sider af printet, hvilket er tilfældet på mine.

Sorry jeg ikke har vendt tilbage noget før (jeg har været totalt opslugt at
at spille Far Cry)

Tak for svaret, jeg får chancen for at teste om jeg evt. kan have et matched
sæt på mit bundkort i løbet af ugen :)
Håber sku' det fungerer.

Mvh
LB

Fra : LB

Dato : 28-03-04 23:11

> [...]
sidder
> ram chips på begge sider af printet, hvilket er tilfældet på mine.

Det ovenfor anførte link, giver følgende meddelelse.

"No forum specified. If you followed a valid link, please notify the
webmaster"

:(

Hvis du evt. læser dette, gider du så ikke lige at prøve igen med et "bedre"
link?
Takker mange gange :)

Fra : LB

Dato : 29-03-04 21:23

Så virker det sku' med en ekstra stang på 512Mb :)