Indregistrering af bil?
Fra : John Sahl

Dato : 25-03-04 22:23

I morgen skal jeg hente min kammerats nye bil, med mig har jeg
en check til forhandleren, og et forsikringsbevis.

Der efter skal jeg hente nummerplader til den på motorkontoret,
for at hente plader til potten...

Nu sidder vi så lige og kommer i tvivl, men der burde vel ikke
være noget problem i at jeg ordner det for ham og indregistrerer
den i hans navn, vel?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-03-04 22:23

John Sahl wrote:
> [...]
>
> Nu sidder vi så lige og kommer i tvivl, men der burde vel ikke
> være noget problem i at jeg ordner det for ham og indregistrerer

Jo, det er ham der skal underskrive registreringsblanketten, så hvis ikke
han har gjort det inden du kører på motorkontoret, så får du ingen plader

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 25-03-04 22:34

Per Beer Hansen wrote:
> Jo, det er ham der skal underskrive registreringsblanketten, så hvis
> ikke han har gjort det inden du kører på motorkontoret, så får du
> ingen plader

Fint, så bliver det intet problem

Fra : Cosworth POWER

Dato : 25-03-04 22:33

> Fint, så bliver det intet problem

Eeen undrer sig over hvorfor i selv skal gøre det? Når bilen er købt hos
forhandler gør han det normalt!

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Anders Møller

Dato : 25-03-04 22:37

"Cosworth POWER" <tkrath@SLEThotmail.com> skrev i en meddelelse

> Eeen undrer sig over hvorfor i selv skal gøre det? Når bilen er købt hos
> forhandler gør han det normalt!

Købt som "ta-bilen-med-hjem", og skal selv sørge for det hele..

/Anders

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 28-03-04 10:20

Per Beer Hansen wrote:

> Jo, det er ham der skal underskrive registreringsblanketten, så hvis ikke
> han har gjort det inden du kører på motorkontoret, så får du ingen plader

Er det anderledes fordi man skal have nummerplader udleveret? Et
ejerskifte kan jo godt laves af andre end ejeren..

--
Hygge..
Thomas

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 12:03

Thomas Strandtoft wrote:
> Er det anderledes fordi man skal have nummerplader udleveret? Et
> ejerskifte kan jo godt laves af andre end ejeren..

Det er stadig den nye ejers underskrift der skal på papirerne..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 15:56

Thomas Strandtoft wrote:

> Er det anderledes fordi man skal have nummerplader udleveret?

Nope, der kræves det samme ved ejerskifte/registrering.

> Et
> ejerskifte kan jo godt laves af andre end ejeren..

Jeps (også det jeg skrev, eller i hvert fald det jeg mente , men det er
bare den nye ejer der skal skrive under på registreringsblanketten, men det
kan man jo sagtens ordne "hjemme fra".

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Leonard

Dato : 28-03-04 17:13

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Jeps (også det jeg skrev, eller i hvert fald det jeg mente , men det er
>bare den nye ejer der skal skrive under på registreringsblanketten, men det
>kan man jo sagtens ordne "hjemme fra".

Jeg har i dag købt en trailer der bliver synet i mit navn. Sælger fik
mit navn osv. pr. tlf. og skriver selv under og klasker et stempel på,
så siger han det er i orden.

--
Leonard
http://leonard.dk/foredrag/uheld.php

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 18:32

Leonard wrote:

> Jeg har i dag købt en trailer der bliver synet i mit navn. Sælger fik
> mit navn osv. pr. tlf. og skriver selv under og klasker et stempel på,
> så siger han det er i orden.

Svjv er det "strafbart" at underskrive med "falsk" navn på den slags.
Der står jo udtrykkeligt hvem det er, der skal skrive under.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 19:05

Per Beer Hansen wrote:
> Svjv er det "strafbart" at underskrive med "falsk" navn på den slags.
> Der står jo udtrykkeligt hvem det er, der skal skrive under.

Korrekt...

Dog står der i vejledningen:
"Blanketten skal være underskrevet enten personligt af
køretøjets ejer (bruger) eller af en anden på dennes vegne
ifølge skriftlig fuldmagt. Fuldmagten skal vedlægges."

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 20:17

John Sahl wrote:

> [...]
> køretøjets ejer (bruger) eller af en anden på dennes vegne
> ifølge skriftlig fuldmagt. Fuldmagten skal vedlægges."

OK, det har jeg så ikke lige set, men det er jo heller ikke normalt at man
læser det med småt

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : John Sahl

Dato : 28-03-04 20:46

Per Beer Hansen wrote:
> OK, det har jeg så ikke lige set, men det er jo heller ikke normalt
> at man læser det med småt

Kun når man har brug for det

Fra : Leonard

Dato : 28-03-04 19:09

>Svjv er det "strafbart" at underskrive med "falsk" navn på den slags.
>Der står jo udtrykkeligt hvem det er, der skal skrive under.

Jeg forstod ham sådan, at han skriver under med eget navn.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 28-03-04 20:17

Leonard wrote:

> Jeg forstod ham sådan, at han skriver under med eget navn.

Bliver den så ikke indregistreret i hans (sælgerens) eget navn ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Leonard

Dato : 29-03-04 09:20

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Bliver den så ikke indregistreret i hans (sælgerens) eget navn ?

Det håber jeg da ikke ... han har skrevet mine data på blanketten, det
er kun underskriften der ikke er min.
Men jeg må hellere lige spørge ham når han ringer og fortæller hvornår
han har fået tid til det syn.

Fra : Hans Paulin

Dato : 25-03-04 22:29

John Sahl skrev:

> der burde vel ikke
> være noget problem i at jeg ordner det for ham og indregistrerer
> den i hans navn, vel?

....dét gør bilforhandlere osse...
Hans

Fra : Lars

Dato : 26-03-04 09:30

Hejsa,

"John Sahl" <spamtrap6@mandezonen.dk> wrote in message
> [...]
> Nu sidder vi så lige og kommer i tvivl, men der burde vel ikke
> være noget problem i at jeg ordner det for ham og indregistrerer

Heheh... Min kæreste præsterede da for et par år siden at omregistere den
bil jeg havde købt af min tidligere arbejdsgiver fra deres til mit navn. Det
eneste hun havde med var den originale registeringsattest og sig selv.

Så nogengange kan man åbenbart godt...

Og nej - vi er ikke gift, men har samme bopæl.

** Lars

Fra : Torben Scheel

Dato : 26-03-04 09:51

"Lars" <news41dot@landligt.dk> wrote in message

> [...]
Det
> eneste hun havde med var den originale registeringsattest og sig selv.

Jeg gætter på at hun fandt køen med den mandlige ekspedient, og spillede
lidt dum?

Det virker desværre ikke på de koner der sidder i Rødovre, selvom jeg
stiller med mit allerdummeste charmerende jeg. Sidste oplevelse var i går da
jeg ikke kunne få prøveplade fra den 31/3 -

Kone : "man kan ikke hente den før 5 dage før"
Smilende jeg : "jamen jeg troede det var arbejdsdage, kan du ikke lave den
alligevel, jeg har stået i kø i en halv time"
Kone m. stoneface : "nej, så må du tage den fra d. 30/3"

Det er et klistermærke med datostempel, helt ærligt..

Torben

Fra : Lars

Dato : 26-03-04 11:40

Hej Torben,

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Jeg gætter på at hun fandt køen med den mandlige ekspedient, og spillede
> lidt dum?

Så vidt jeg husker det var det faktisk en kvinde, der ekspederede hende -
jeg spurgte nemlig om præcist det samme da det var lykkedes hende.

> Det virker desværre ikke på de koner der sidder i Rødovre,

Ah! Det her var så i Ringsted - måske det udgør hele forskellen?

> [...]
> Kone m. stoneface : "nej, så må du tage den fra d. 30/3"
> Det er et klistermærke med datostempel, helt ærligt..

*suk* Var der nogen der sagde skrankepave? Det minder lidt om Parkering
Københavns ekspeditionskontor...

** Lars