MS Windows
briani 27239
xp pro fryser efter frisk installation
Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 21:31

Hejsa,

Jeg har just formatteret hele dynen - men efter at have opdateret norton og
er gået i gang med at hente xp-opdateringer, går maskinen i stå ... og et
par gange har jeg også fået "... lukker om 30 sekunder ... remote procedure
call". (er igang med at få de kloge hoveder i virus til at sige noget
klogt). Hvorfor fryser den? Der burde jo ikke være ting og sager, der laver
ged i den ... der er ikke andet end xp og norton på maskien ...

ras

Fra : swoop

Dato : 25-03-04 21:40

> ged i den ... der er ikke andet end xp og norton på maskien ...

Disse to programmer er dælme også nok til at lave ged i den...

Disable norton under xp opdateringen, så går det måske bedre?

/swoop

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 21:45

"swoop" <swoop@e-mail.bukser> skrev i en meddelelse

> Disse to programmer er dælme også nok til at lave ged i den...

- hehe ja sikkert ...

> Disable norton under xp opdateringen, så går det måske bedre?

- det prøver jeg ... i øvrigt vil den slet ikke slukke ... jeg skal tage
strømmen og batteriet for at genstarte den ...

ras

Fra : Dennis Olesen

Dato : 25-03-04 21:47

Du har fået virus. Man skal huske at installere et sikkerheds update før
man går på nettet med mindre man er bagved en router. Den sikkerheds update
lukker for et hul i Windows XP.

DEn kan hentes på microsoft hjemmeside.

MVH

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 21:51

"Dennis Olesen" <olesen_@_c.dk> skrev i en meddelelse
> Du har fået virus. Man skal huske at installere et sikkerheds update før
> man går på nettet med mindre man er bagved en router. Den sikkerheds
update
> lukker for et hul i Windows XP.

- det gjorde jeg også ... men den skal jo også opdateres ...

> DEn kan hentes på microsoft hjemmeside.

- i know ... men det er jo den, jeg ikke kan he´nte uden at gå på nettet ...
så skal jetg hente den på en af den andre maskiner og smide den på en cd
eller via netværket over denne her ... hvis men ellers kan det ...

ras

Fra : Søren Nielsen

Dato : 25-03-04 22:11

rasmus carlsen wrote:

> [...]
> nettet ... så skal jetg hente den på en af den andre maskiner og
> smide den på en cd eller via netværket over denne her ... hvis men

Så vidt jeg husker, skal du aktivere XP's indbyggede firewall og derefter
hente opdateringen og lukke hullet. Firewall'en skulle efter sigende
forhindre at du får denne type virus.

Søren

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-03-04 22:17

"Søren Nielsen" <kampfordeler_gbFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:40634ae5$0$261>
> Så vidt jeg husker, skal du aktivere XP's indbyggede firewall og derefter
> hente opdateringen og lukke hullet. Firewall'en skulle efter sigende
> forhindre at du får denne type virus.
>
> Søren

Jeg gentager lige mig selv Du husker forkert. Windows firewall har ikke
lukket de porte, som blaster, sobig m.fl. kommer ind ad. Hvis bare det var
så nemt.
Man skal installere patchen før man er sikret.

Kurt

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 22:20

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse
> [...]
> så nemt.
> Man skal installere patchen før man er sikret.

- jeg har så nu hentet alle win xp opdateringerne ... så er hullet vel
lukket, men er der stadig noget grums i maskineriet jeg skal have fjernet?
Og hvordan?

ras

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-03-04 23:29

> - jeg har så nu hentet alle win xp opdateringerne ... så er hullet vel
> lukket, men er der stadig noget grums i maskineriet jeg skal have fjernet?
> Og hvordan?
>
> ras

Nu plejer det ikke at være så frygteligt mange ting, som blaster lægger ind,
så hvis du har fjernet dem, burde der ikke være noget tilbage.
Hent evt.
http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.blaster.worm.rem
oval.tool.html

En lille utility til netop at fjerne blaster. Der kan du også læse lidt mere
om den.

Kurt

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 23:31

> [...]

ind,
> så hvis du har fjernet dem, burde der ikke være noget tilbage.

- ok tak, jeg forsøger ... har dog just sat skiven i for at genformattere.
Håber at jeg får bedre held her anden gang ... evt ved at lukke for alt hvad
jeg kan lukke for inden jeg slipper den løs på nettet for at hente
opdateringer ...

ras

Fra : Søren Nielsen

Dato : 26-03-04 14:19

Kurt B. Andersen wrote:
> [...]
> bare det var så nemt.
> Man skal installere patchen før man er sikret.

I stand corrected :)

Søren

Fra : pwa

Dato : 26-03-04 00:37

> [...]
laver
> ged i den ... der er ikke andet end xp og norton på maskien ...

endnu engang....her er den originale metode ifølge Microsoft.
der er sikkert en hel del "kloge" der kan noget andet.
men denne virker med garanti.

Trin 1: Aktiver Windows XP indbygget firewall:

1.. Klik på "Start", og vælg "kontrolpanel"
2.. Dobbeltklik med musen på ikonet "Netværksforbindelser"
3.. Højreklik på din internet forbindelse, og vælg "Egenskaber"
4.. Under fanebladet "Avanceret", skal du sætte en markering i firewall
5.. Klik på "ok"

Trin 2: Installer updatering

Det anbefales at alle programmer samt antivirus software er nedlukket under
denne installation!

Sikkerhedsopdatering til Windows XP dansk. (Beskytter imod at viruset
smitter din computer)

Tryk på det følgende link for at starte installationen:

http://download.microsoft.com/download/1/1/0/110aeb05-2e44-4b39-a68e-a0604d6193d6/WindowsXP-KB824146-x86-DAN.exe

Følg instruktionerne for at udføre installationen korrekt.

Computeren skal muligvis genstartes efter denne installation.

Trin 3: Inaktiver System gendannelse

1.. 1.Klik på "Start", højreklik på "Denne Computer", og vælg "Egenskaber"
2.. Under fanebladet "System Gendannelse", skal du sætte en markering i
"Deaktiver"
3.. Klik på "ok" (hvis der kommer en dialogboks op, skal du klikke på
"ja")
Trin 4: Fjernelse af original versionen af virusset Blaster:

1. Klik på det følgende link for at fjerne virusset fra din computer:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe

2. Hvis du bliver spurgt om du vil åbne eller gemme filen, så vælg at "Åbne"
filen.

3. I den efterfølgende dialogboks, klik på knappen "Start".

Nu vil værktøjet scanne din computer efter Blaster, og fjerne Blaster fra
computeren. Noter venligst at denne process kan tage op til 15-20 minutter
at gennemføre.

Trin 5: Fjernelse af nye versionen af virusset Blaster:

1. Klik på det følgende link for at fjerne virusset fra din computer:

http://www.symantec.com/avcenter/FixWelch.exe

[...]

Trin 6: Aktivere System Gendannelse

1.. Klik på "Start", højreklik på "Denne Computer", og vælg "Egenskaber"
b.. Under fanebladet "System Gendannelse", skal du fjerne markeringen i
"Deaktiver"
c.. Klik på "ok" (hvis der kommer en dialogboks op, skal du klikke på
"ja")
Med venlig hilsen / Best regards

Microsoft Security Team
Microsoft Personal Support
Email : microsoftsecuritysupport@exlnt.dk

venlig hilsen pwa (Pf/Dj)

Fra : rasmus carlsen

Dato : 26-03-04 11:00

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> endnu engang....her er den originale metode ifølge Microsoft.
> der er sikkert en hel del "kloge" der kan noget andet.
> men denne virker med garanti.

- ok tak ... den burde jeg vist selv have fundet. Nuvel - jeg gør et forsøg.

ras

Fra : hcma

Dato : 26-03-04 12:17

> [...]
laver
> ged i den ... der er ikke andet end xp og norton på maskien ...

hvis alt andet kikser:
http://www.hcma.dk/blaster.htm
m v h
hc