MS Windows
briani 27239
boot med win xp cd
Fra : bjørn

Dato : 25-03-04 20:19

er der nogen måde at boote en pc op så man kommer til dosprompten uden at
have en bootdisk men bare en bootbar win xp cd?
en bekendts pc er gået ned(i norge)og er nødt til at formattere c:
jeg kan selvfølgelig sende ham en bootdisk men er der andre muligheder?
har prøvet alle muligheder for at reparere den eksisterende windows men
kommer ikke videre.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 25-03-04 20:27

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan selvfølgelig sende ham en bootdisk men er der andre muligheder?
> har prøvet alle muligheder for at reparere den eksisterende windows men

- ikke helt forstået ... hvad sker der, når win xp cd'en ligger i drevet og
maskinen startes?

ras

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 25-03-04 20:29

"bjørn" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev :

>er der nogen måde at boote en pc op så man kommer til dosprompten uden at
>have en bootdisk men bare en bootbar win xp cd?

Der er ikke dos i XP, så du vil adrig kunne komme til en
dosprompt.

>har prøvet alle muligheder for at reparere den eksisterende windows men
>kommer ikke videre.

Vælg en ny installation, et lige stykke inde i indstallationen,
bliver du spurgt, hvor Windows skal være og du får mulighed for
at formatere og lave en hel ny installation bagefter,
--
Knud

Fra : bjørn

Dato : 25-03-04 20:39

> [...]
> --
> så langt kommer jeg ikke med installationen før maskinen går i stå,så jeg
tror der er en fejl på harddisken.derfor vil jeg formattere.

Fra : Leony

Dato : 26-03-04 11:12

In news:4063343c$0$180$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
bjørn typed:

> tror der er en fejl på harddisken.derfor vil jeg formattere.

På producenten's hjemmeside kan man hente software til check af disken.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 25-03-04 20:35

> [...]
> jeg kan selvfølgelig sende ham en bootdisk men er der andre muligheder?
> har prøvet alle muligheder for at reparere den eksisterende windows men

Han skal bare boote på cd.en. Når han kommer til sidste billede inden selve
installationen starter, kan han se sine drev forneden. Marker det drev der
skal formatteres. Han skal herefter fjerne partitionen. Vejledning står
foroven. Opret herefter partitionen igen jfr. vejledning.
Installer Windows. Formattering sker så automatisk inden windows
installeres.

Kurt

Fra : bjørn

Dato : 25-03-04 21:21

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> installeres.
>
>så langt kommer han ikke.efter at meddelelsen om at hardwarekonfiguration
undersøges eller noget lignende låser maskinen og må omstartes.så starter
den forfra igen med samme meddelelser.der er her at jeg ikke kan følge med
længere for hos mig er fremgangsmåden som beskrevet ovenfor men ikke hos ham
..

Fra : Lyrik

Dato : 26-03-04 05:13

> [...]
> længere for hos mig er fremgangsmåden som beskrevet ovenfor men ikke hos
++++++++++++++++++++++++++++++++
Jamen så er der vel noget galt med hardwaren?! Ellers er beskeden jo
meningsløs!
Han må checke sin hardware! Sidder alle kortene på plads? Har grafikkortet
løftet sig i den ene ende? Er Rammene iorden? Prøv et modul ad gangen. Strip
eventuelt PC-en for hardware og sæt en minimal smule hardware i. Tilføj så
de andre ting en ad gangen.
Er harddisken i stykker?

Hilsen
Jens

Fra : Leony

Dato : 26-03-04 11:12

In news:40632f75$0$150$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
bjørn typed:

> [...]
> muligheder? har prøvet alle muligheder for at reparere den
> eksisterende windows men kommer ikke videre.

Kan han ikke bare downloade en startdiskette via MS' hjemmeside.
Han er vel næppe den eneste i Norge der er i besiddelse af en computer,
så han kan vel låne en.