Et par spørsmål.......
Fra : kenneth

Dato : 25-03-04 19:29

Hejza.......
Jeg har et par spørsmål til jer og jeg håber i kan svare.
1. Min mor og far siger at jeg først skal vide hvor hunden skal være vis jeg
fik en, og så kommer mit spørsmål nr. 1 er en "hundesitter" godt at have??
2. Kender i nogewn der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal have
hvalpe??
håber i kan svare
Hilsen Heidi

Fra : Holm

Dato : 25-03-04 19:54

"kenneth" <sillent@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 2. Kender i nogewn der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal have

Hej Heidi.

Du skal vide endnu mere end bare hvor hunden skal være .
Det er et meget stort arbejde at have en hund , og du skal være klar til at
passe den de næste 10-14 år , er du det ?
Så skal du vide en masse om opdragelse , og du skal finde ud af hvilken race
der passer til dig !
Desuden skal alle i familien være enige om at få hund , det går ikke at det
kun er dig , det er et fælles ansvar , det kan du fortælle din mor og far !

Du skal ikke lede efter hvalpe før du ved hvilken hund der passer bedst til
dig/jer ..
Disse er mine bedste råd til dig og din familie .

Mange hilsener
Holm

Fra : kenneth

Dato : 25-03-04 20:21

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> dig/jer ..
> Disse er mine bedste råd til dig og din familie .

ved godt alt det der såå..... selvfølig ved jeg at jeg skal have den i mange
mange år og det glæder jeg mig til f.eks. nusse om den, rede den, opdrage
den, tører "uheldne" op. vi ved gogt hvilken race vi skal/vil have.
Hilsen Heidi

Fra : Anne Mette

Dato : 25-03-04 21:38

> [...]
> mange år og det glæder jeg mig til f.eks. nusse om den, rede den, opdrage
> den, tører "uheldne" op. vi ved gogt hvilken race vi skal/vil have.

hejsa Heidi..

Hvis I har det hele på plads med hvordan det skal være, så syntes jeg at du
skal uddybe dine spørgsmål lidt, da jeg personligt ikke forstår det første
spørgsmål.
det andet er at du bare spørge efter om der er en tæve som skal havde
hvalper eller en som har fået, men tror du ikke at det ville være en god ide
at skrive hvilken race, da du selv skrive at det har I fundet ud af og vi
kan svare på spørgsmåle, da der sikkert er mange hvalpe i danmark, men i
leder kun efter en bestemt race.

MvH
Anne Mette

Fra : Erik

Dato : 25-03-04 23:03

On Thu, 25 Mar 2004 19:29:25 +0100, "kenneth" <sillent@mail-online.dk>
wrote:

> [...]
>2. Kender i nogewn der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal have

Hej Heidi

I Danmark aflives mange tusinde hunde hver år fordi folk - i bedste
mening - køber hvalpe der sidenhen ikke svarer til deres
forventninger. Alt for mange vælger hund ud fra dens udseende eller
hvad der er moderne for tiden. Senere - når opdragelsen er kørt af
sporet - bliver de irriterede over at hunden ikke kan opføre sig som
de selv havde forventning om at den ville. Til sidst ringer de til
dyrlægen for at få den aflivet. Der må jo være noget galt med hunden -
og den skal i hvert fald ikke andre steder hen, for tænk nu hvis de
ikke behandler den ordentligt!... Sørgeligt!

Derfor håber jeg du lige vil tænke situationen grundigt igennem mange
gange. Det er et vildt stort ansvar at anskaffe sig en hund. Jeg ved
ikke hvor gammel du er, og hvilken race du havde tænkt dig, men det
kan du jo skrive lidt om. Hvad er dine forventninger til den hund du
vil have? Så kan vi meget bedre vejlede - for livet er fedt med en
hund!

mvh
Erik

<><><><><><><> The Worlds Uncensored News Source <><><><><><><><>

Fra : qfha

Dato : 26-03-04 07:54

"kenneth" skrev d. 25-03-04 19:29 dette indlæg :
> [...]
have??
> 2. Kender i nogewn der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal

-----
Hej Heidi,
Det er fint at du spørger om nogle ting. Men hvis vi taler om det for
alvor, og I ikke blot leger med tanken om at få hund, må du nok sige til
dine forældre, at det er dem som skal vise interessen og ansvaret for at
I skal have en hund. Selvom du er næsten voksen, må det ikke være din
pligt og ansvar.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/

Fra : BettinaP

Dato : 26-03-04 09:14

"kenneth" <sillent@mail-online.dk> wrote in message
> [...]
jeg
> fik en, og så kommer mit spørsmål nr. 1 er en "hundesitter" godt at have??

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål. Hvor hunden skal være?
Skal den ikke være hjemme hos jer når den skal være alene?
En hundesitter kan være en fantastisk god løsning, men det koster penge og
det kan bruges på mange måder.

Hvilken race har I besluttet jer for?

BettinaP

Fra : kenneth

Dato : 26-03-04 18:07

"BettinaP" <bep@bep.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Skal den ikke være hjemme hos jer når den skal være alene?
> En hundesitter kan være en fantastisk god løsning, men det koster penge og

selvfølig skal den være hjemme når den skal være alene hjemme men ikke vis
vi skal på ferie eller sånnen noget for det syntes jeg er dyreplageri ved
godt det koster penge men det gør selve hunden jo også såå........ Jeg har
vagt Golden retriver fordi den er børnevenlig o.s.v.....
Hilsen Heidi

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 26-03-04 23:15

Hej Heidi

"kenneth" <sillent@mail-online.dk> skrev i en meddelelse

Jeg kan rigtig godt forstå du gerne vil ha' en hund, og mit indlæg skal
heller ikke forstås negativi, emn hvor er dine forældre henne i al denne
herinteresse for at få hund? Jeg mener jeg kan huske du er 12-13 år (
stemmer det? ). Og jeg synes det er et al for stort ansvar at overlade til
dig. Hatten af for dig, for du sætter dig meget ind i mange ting omkring
hunden, men jeg er desværre ikke sikker på at en pige i din alder ved hvad
det vil sige 200% at have hund ( og igen, det er ikke ment negativt ).

>Jeg har
> vagt Golden retriver fordi den er børnevenlig o.s.v.....

Du har valgt?, hvad med reste af familien?

Forstår bare ikke at du skal stå med ansvaret helt alene....................
Ret mig hvis jeg er gal på den

Mange venlige hilsner fra

Bolette

Fra : kenneth

Dato : 27-03-04 10:53

"Bolette Nielsen" <bobo@nospam.bolettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du har valgt?, hvad med reste af familien?
>
> Forstår bare ikke at du skal stå med ansvaret helt

Hej Bolette
Selvfølig er mine forældre med i de besluttniger om hunden og jeg skal ikke
stå med ansvaret alene, mine forældre vil og skal også hjælpe mig
(Selvfølig).
jo det er rigtig jeg er 13 år men det skal osse siges at selvom den sidste
hund jeg opdraget ikke bliv helt en perfekt hund, så tror jeg godt at jeg
kan klare det at have en hund, jeg mener vis bare jeg opdrager den godt og
leger med den o.s.v. så kan det ikke blive så svært. men desuden er det også
dejligt at have en hund så til alle dem der hund vil jeg bare sige i er
heldige at have hund
Hilsen Heidi

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 27-03-04 15:15

hej igen Heidi

> [...]
ikke
> stå med ansvaret alene, mine forældre vil og skal også hjælpe mig

Ahhhh okay, så er det jo noget helt andet , har bare forstået på dine
indlæg, som om det var dit ansvar helt alene

> men desuden er det også
> dejligt at have en hund så til alle dem der hund vil jeg bare sige i er
> heldige at have hund

Det er RIGTIG dejligt at ha' hund ( har en Dansk/Svensk gårdhund på 3
år ),og jeg kan godt sætte mig ind i din drøm om at blive hundeejer. Og jeg
tvivler overhoved ikke på at du vil være god mod den .

held og lykke med hunden, og spørg endelig igen hvis du er itvivl om noget,
så er vi nok mange der gerne vil hjælpe dig.

mange hilsner fra

Bolette
www.bolettes.dk

Fra : kenneth

Dato : 27-03-04 15:59

> [...]
noget,
> så er vi nok mange der gerne vil hjælpe dig.

tak skal du have men der er stadig ikke nogen der har svaret på dette
"Kender i nogen der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal have
hvalpe??"
Hilsen Heidi

Fra : Jytte

Dato : 27-03-04 16:24

> tak skal du have men der er stadig ikke nogen der har svaret på dette
> "Kender i nogen der lige har fået hvalpe eller en tæve der skal have
> hvalpe??"
> Hilsen Heidi

Måske er det fordi, der ikke er nogen, der læser her,der har hvalpe.

Du kan gå ind på www.dansk-kennel-klub.dk og se på hvalpelisten.
Dansk Kennel Klub afholder også "Før du køber hund" kurser, det kan du også
finde på hjemmesiden. Det vil sikkert være en god ide for dig at deltage i
sådan et kursus.

Ellers kan jeg anbefale dig at få en collie, det er en dejlig og venlig
hund.

God fornøjelse

Hilsen
Jytte

Fra : kenneth

Dato : 27-03-04 20:01

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sådan et kursus.
>
> Ellers kan jeg anbefale dig at få en collie, det er en dejlig og venlig

jeg vil enorm gerne have en collie men det må jeg ikke for mine forældre
"den er for dyr" siger de. Før du køber hund kursus vil jeg også gerne men
det ligger for langt væk bor på Bogø). og til den hvalpeliste jeg kan
ikke finde ud af den.
Hilsen Heidi

Fra : Jytte

Dato : 27-03-04 21:23

kenneth wrote:
> [...]
> også gerne men det ligger for langt væk bor på Bogø). og til den
> hvalpeliste jeg kan ikke finde ud af den.

Hej Heidi.

Du kan også kigge på www.goldenretriever.dk der er også en hvalpeliste.

Men jeg tror nu ikke at en golden retriever er billigere end en collie. Jeg
synes det er vigtigt når man skal have hund at man får den helt rigtige.
Så må man jo spare sammen til man har penge nok.
Men en stor hund koster jo også mange penge i foder, det skal man jo også
regne med.

Her er linket til collieklubben www.collie.dk

Hilsen
Jytte

Fra : kenneth

Dato : 28-03-04 10:20

> [...]
> Så må man jo spare sammen til man har penge nok.
> Men en stor hund koster jo også mange penge i foder, det skal man jo også

ville bare spørger om: ved du hvor tit de opdater siden
(www.goldenretriever.dk)????
Hilsen Heidi

Fra : Heidi Jensen

Dato : 29-03-04 08:56

Hej

Du kan se på hvalpelisten hvornår de er blevet lagt ind- der ventes f.eks.
hvalpe den 1-4-04, så siden er opdateret, og bliver det nok ofte...

Du skal nok regne med at en golden vil ligge prismæssigt fra 5000-7000
(måske mere), det samme gælder indenfor collierne- jeg ved så ikke hvad dit
rådighedsbeløb ligger på, men den prisklasse skal du nok regne med, hvis du
skal have en hund af den størrelse...

Hilsen Heidi J.

Fra : kenneth

Dato : 29-03-04 16:01

Hej Heidi (sjovt nok
5000-7000?? Os vis det godt må være uden stambog???
Hilsen Heidi

Fra : BettinaP

Dato : 30-03-04 08:53

> Hej Heidi (sjovt nok
> 5000-7000?? Os vis det godt må være uden stambog???
> Hilsen Heidi

hmm
hvis det skal være uden stambog, så er det ikke hvalpelisten på DKK du
finder din nye hundehvalp. Så skal du nok nærmere kigge i den blå avis og
hvor man nu ellers kan sætte ting til salg
(der er et par dyre-salgs-sider på nettet, men jeg kan ikke lige huske
adresserne)

BettinaP

Fra : x Vuf x

Dato : 04-04-04 22:29

Sat, 27 Mar 2004 10:53:11 +0100, kenneth wrote:

>jo det er rigtig jeg er 13 år men det skal osse siges at selvom
>den sidste hund jeg opdraget ikke bliv helt en perfekt hund,

Hvad vil det sige? Du er kun 13 og har allerede opdraget 1 hund..?...
Hvordan blev den ikke perfekt?
Og hvad er der blevet af den?

--
Mvh Sonja http://www.sonpet.dk/nye_hvalpe.html sonpet***@pc.dk fjern salamien

Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.
De er nu 4 uger og begynder så småt at ku' li' maden.

Fra : kenneth

Dato : 05-04-04 18:23

"x Vuf x" <nospam@***sonpet.com> skrev i en meddelelse

> [...]
fjern salamien

> Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.
> De er nu 4 uger og begynder så småt at ku' li' maden.

ja har opdraget en hund men den bliv ikke rigtig en velopdraget hund (den
var ikke renlig efter et år) så efter et år sage mine forældre at jeg skulle
give den væk til min gamle nabo (hadet lige flyttet) desvære
Hilsen Heidi

Fra : Verner

Dato : 05-04-04 20:45

On Mon, 5 Apr 2004 19:22:33 +0200, "kenneth" <sillent@mail-online.dk>
wrote:

> [...]
>var ikke renlig efter et år) så efter et år sage mine forældre at jeg skulle
>give den væk til min gamle nabo (hadet lige flyttet) desvære

Vi har vel ikke at gøre med en lille MiniTroll her vel

Verner

Fra : x Vuf x

Dato : 05-04-04 23:30

Mon, 05 Apr 2004 21:45:25 +0200, Verner wrote:

>Vi har vel ikke at gøre med en lille MiniTroll her vel

Det er jeg altså ved at være sikker på!

Fra : René Kofoed

Dato : 06-04-04 10:30

> [...]
salamien

> Dejlige Papillonhvalpe. 2 piger hvid/zobel.
> De er nu 4 uger og begynder så småt at ku' li' maden.
Hejsa.
Spørger lige lidt dumt, Hvad er en Mini Troll???
Mvh Susanne.

Fra : Verner

Dato : 06-04-04 20:44

On Tue, 6 Apr 2004 11:30:17 +0200, "René Kofoed" <r-kofoed@image.dk>
wrote:

>Spørger lige lidt dumt, Hvad er en Mini Troll???
>Mvh Susanne.

En skuespiller, en der tager pis på hele gruppen !

Verner

Fra : René Kofoed

Dato : 07-04-04 10:14

"Verner" <Verner@post.dk> skrev i en meddelelse

> En skuespiller, en der tager pis på hele gruppen !
>
> Verner

Ok, tak Verner.
Mvh Susanne, som synes, at det lyder rigtigt !!

Fra : kenneth

Dato : 06-04-04 12:17

> Vi har vel ikke at gøre med en lille MiniTroll her vel
>
> Verner
> Det ved jeg ikke for det var/er en blandig og jeg kendte/kender ikke
faderen eller modren
Heidi

Fra : René Kofoed

Dato : 27-03-04 16:07

> Jeg har
> vagt Golden retriver fordi den er børnevenlig o.s.v.....
> Hilsen Heidi

Hej Heidi.
Forstå mit indlæg korrekt. Men en Golden Retriver, er faktisk denne
hunderace der har flest bid, på statistikken. Nok fordi der er mange
familier der vælger denne race, men den er måske ikke så venlig som folk gør
den til !!
Det er en dejlig hund, at arbejde med, men der er altså grænser får hvad man
kan/skal og må byde en hund.
Held og lykke med din hund. Har du fundet ud af hvornår du får den ??

Mvh Susanne.

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-03-04 18:34

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> kan/skal og må byde en hund.
> Held og lykke med din hund. Har du fundet ud af hvornår du får den ??

Hej
Ja, og glem ikke at en Golden Retriever er en jagthund og derfor kræver en
del træning og motion.
Og så vil jeg da lige tilføje at jeg fik "min helt egen" Labrador da jeg
heller ikke var så gammel, den trænede jeg en del med, men selvfølgelig var
det alligevel hele familens hund.
Vi havde haft hunde tidligere, men denne var mit ønske.
Hilsen Vibeke

---

Fra : kenneth

Dato : 27-03-04 20:04

> [...]
man
> kan/skal og må byde en hund.
> Held og lykke med din hund. Har du fundet ud af hvornår du får den ??

nej ikke helt men jeg mener at det skal være om 2 månder
Hilsen Heidi

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 28-03-04 08:12

> selvfølig skal den være hjemme når den skal være alene hjemme men
ikke vis
> vi skal på ferie eller sånnen noget

I situationer med ferier .. eller andre situationer hvor man skal
hjemmefra .. synes jeg at en rigtig god hundepension som man har
tjekket/været på besøg inden man afleverer hun første gang og
sikret sig at der er rent og pænt, udendørsløbegård til hver boks,
varme i gulvet, mindst 2 daglige traveture ... kontakt med hundene
og har sikret sig at pensionsejeren og evt medarbejdere kører de
bløde træningsmetoder ..samt har ladet hund og pensionejer møde
hinanden , er at foretrække .. og så er det bare om allerede mens
hvalpen er unghund at lade pensionsophold være en del af
socialiseringen .. altså pensionsophold i små bidder og som noget
spændende og rart ... men undersøg i god tid inden om pensionen du
vælger er et sted du på alle måder er tryg ved at sende din hund hen
... er der blot en ting du ikke er tilfreds med så gå på jagt efter
en anden .. og foretag denne jagt inden hunden skal på sit første
pensionsophold .. det er vigtigt at hunden ikke skifter pension men
sendes i samme pension hvergang ...
Hejhils fra Ami

Fra : kenneth

Dato : 28-03-04 10:14

"Anne-Marie Prange" <ampm@ribe.bynet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en anden .. og foretag denne jagt inden hunden skal på sit første
> pensionsophold .. det er vigtigt at hunden ikke skifter pension men

jeg syntes det er syndt at sende sin hund på et hundepension jeg ved ikke
hvorfor men det syntes jeg bare
Hilsen Heidi