Board grafik - simpelt problem ?
Fra : _pkc_

Dato : 25-03-04 19:09

Jeg har et board K7SEM hvor jeg ikke kan få det til at starte op på min
Matrox grafikkort - det vælger hele tiden onboard grafik kort -

Hvad har jeg overset ? Skal der jumpes om ? eller hvad -

På forhånd tak -
per krabbe

Fra : Bo Olesen

Dato : 25-03-04 22:46

Kan man ikke slå det fra i bios???

Fra : _pkc_

Dato : 26-03-04 18:01

Bo Olesen wrote:
> Kan man ikke slå det fra i bios???

Er der andre der har mere "konkrete" forslag ? Som evt kender boardet ?

Fra : Olesen

Dato : 26-03-04 22:13

"_pkc_" <news@scanboat.com> skrev i en meddelelse

> Er der andre der har mere "konkrete" forslag ? Som evt kender boardet ?

Jeg synes det er et ekstremt dårligt board.
Alene af den grund, levetiden på visse af komponenterne
er ekstremt dårlige, og langsomt vil gi' ustabilitet mv.

Fra : _pkc_

Dato : 26-03-04 23:44

> Jeg synes det er et ekstremt dårligt board.
> Alene af den grund, levetiden på visse af komponenterne
> er ekstremt dårlige, og langsomt vil gi' ustabilitet mv.

Tak for din kommentar - det er altid rart men en kommentar - men det er nu
mest når den er relevant for spørgsmålet.

pkc

Fra : Olesen

Dato : 26-03-04 23:56

> Tak for din kommentar - det er altid rart men en kommentar - men det er nu
> mest når den er relevant for spørgsmålet.

-helt sikkert som dit board dør omkring sin 1 års fødselsdag +/- 3-4
måneder...

Fra : _pkc_

Dato : 27-03-04 00:19

Olesen wrote:
> -helt sikkert som dit board dør omkring sin 1 års fødselsdag +/- 3-4
> måneder...

Nu er det altså snart 2 år - måske enda 2½ - så jeg klager ikke. Det kostede
jo alligevel såvidt jeg husker mellem 4 og 500.

MEN det er ikke det tråden drejer sig om.

pkc

Fra : Bo Olesen

Dato : 27-03-04 10:57

Det er da "konkret" nok - hvis du selv gider at læse i din manuel, eller
såfremt hvis du selv gider at læse dit bundkorts manuel fra internettet, så
finder du da svaret i biossektionen.

Fra : Bo Olesen

Dato : 27-03-04 11:13

> Er der andre der har mere "konkrete" forslag ? Som evt kender boardet ?

Det er ærgeligt at du ikke selv gider at læse i din manuel, kan se at der er
flere gode bud på, hvorfor det ikke virker for dig.

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 27-03-04 12:50

> Jeg har et board K7SEM hvor jeg ikke kan få det til at starte op på min
> Matrox grafikkort - det vælger hele tiden onboard grafik kort -
>
> Hvad har jeg overset ? Skal der jumpes om ? eller hvad -

Hvis det er et PCI grafikkort plejer der at være en indstilling i BIOS'en
der hedder noget i retning af "Primary display". Den kan normalt sættes til
AGP/PCI eller PCI/AGP.

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)