Barton og ECS K7VTA3
Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 15:58

Greetings!

Så fik jeg en Barton 2500+ - men jeg kan ikke finde ud af at sætte BIOS
op til den.

BIOS er ny nok.
Jeg sætter DRAM-frekvens til 166MHz og CPU til 165MHz (166 findes
ikke). BIOS finder processoren som 2500+ og AIDA32 viser 206MHz DRAM-
frekvens.

Midt i et nyhedsindlæg begynder maskinen at bippe i vildskab og Windows
lukker ned. Ind i BIOS. Henter "optimized values" (133 til DRAM og 133
til CPU) og vupti, et stk. 1900+ og 166MHz til RAM'en.

Why?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 17:16

In article <MPG.1acd11cbaa7fd04f989fa8@dtext.news.tele.dk>,
ms2mogens@ingensteder.dk.invalid says...

> Why?

Fordi CPU-clock'en stilles på bundkortet med JP3 og JP5. Alle
yderligere indstillinger i BIOS er OC-faciliteter.

Jeg kom selv i tanke om det efter 5 minutter...

Nu melder AIDA32 også de korrekte værdier.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-03-04 17:42

On 2004-03-25, Jesper G Poulsen <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:
> [...]
> yderligere indstillinger i BIOS er OC-faciliteter.
>
> Jeg kom selv i tanke om det efter 5 minutter...

1-0 til Jesper for at hjælpe sig selv

Thomas