Konvertering af en float til String
Fra : Kurt Thorsen

Dato : 18-12-00 13:06

Hej NG
Jeg har et tal der er af typen Float, den vil jeg gerne have skrevet ud i
et JTextField, men den tager kun Strings. Hvordan får jeg konverteret dette?
Eller er der en anden mulighed en JTekstField?

Tak

Christian Dahm

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 18-12-00 13:15

bare kald value.toString() - den findes på alle klasser.

Hvis det er en float (ikke Float) så brug Float.toString(value);

-dennis

Fra : N/A

Dato : 18-12-00 18:46

Fra : Jens Grønborg Anders~

Dato : 18-12-00 18:46

Soren Staun Jorgensen wrote:

> Dennis Thrysøe <dt@netnord.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3A3DFFB4.4080301@netnord.dk...

> Eller bare:
>
> String str = String.valueOf( float);

Eller endnu kortere og nemmere, men måske en smule grimt:

float f = 1;
String s = "" + f;

- Jens

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-12-00 21:24

In <3A3E4D45.9B5A869C@pbk.dk> Jens =?iso-8859-1?Q?Gr=F8nborg?= Andersen <Jens@pbk.dk> writes:

>Eller endnu kortere og nemmere, men måske en smule grimt:

>float f = 1;
>String s = "" + f;

Hvilket generer for jdk vedkommende en laengere og langsommere bytecode.

/Martin

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 18-12-00 22:08

> Hvilket generer for jdk vedkommende en laengere og langsommere bytecode.

Ja, det skulle jeg også til at kommentere, indtil jeg fandt ud af at jdk 1.2.2 oversætter
det til det samme:

0 fconst_1
1 fstore_1
2 fload_1
3 invokestatic #5 <Method java.lang.String valueOf(float)>
6 astore_2

Ulrik Magnusson