Er Denne CPU Defekt / Brandt ??
Fra : michael hansen

Dato : 25-03-04 14:02

Jeg har lidt Broblemer med en AMD XP 1800 der ikke vil starte Den starter
kort på Ca. 3 sek og Biper 1 gang og slukker ! Så så jeg på cpuen da alt
andet var prøvet ! Jeg har smidt et billede i (dk.binaer ) af den og jeg
syntes at den ser noget svedet ud på nogle punkter !!

*/MH

Fra : Michael Pedersen

Dato : 25-03-04 15:25

Hej

"michael hansen" <michael@fiskeweb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> andet var prøvet ! Jeg har smidt et billede i (dk.binaer ) af den og jeg
> syntes at den ser noget svedet ud på nogle punkter !!

Sådan ser den ud lige der de punkter du kan se er laser skåret "broer" som
bruges til at "konfigurer" processeren se nedenstående link

http://fab51.fc2web.com/pc/index-e.html

Hvis du tørre alt thermal compound (kan lige ikke huske det danske ord) af
og tager et nyt billede (kanon godt billed) eller kigger godt efter, så skal
du se efter om der er knækket noget af kernen, eller der er sorte svedne
steder lige ved eller under kernen,

Det lyder som et varme problem, men nu skriver du ikke noget om din
konfiguration så det er gætte værk.

Hilsen Michael Pedersen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 15:33

In article <4062ebbb$0$282$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
michaelnospam@freudendal.com says...

> Hvis du tørre alt thermal compound (kan lige ikke huske det danske ord) af

Kølepasta...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Villy Jensen

Dato : 25-03-04 15:50

> [...]
> andet var prøvet ! Jeg har smidt et billede i (dk.binaer ) af den og jeg
> syntes at den ser noget svedet ud på nogle punkter !!

Nej, hvis der kommer BIP, så er CPU'en ikke futtet (helt) af! - Bip under
POST genereres af CPU via I/O.

Hvarffor bundkort (version)? BIOS (version)?
Hvarffor strømforsyning?
Har du lige haft skilt det hele/noget ad?
Har du prøvet at demontere og genmontere alle indstikskort?
Har du prøvet at demontere og genmontere din RAM?
Har du evt. prøvet at demontere og genmontere CPU + cooler?

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : michael hansen

Dato : 25-03-04 16:04

Har løst Problemet Clear Cmos ?? hvorfor det hjalp ved jeg ikke ??

*/MH

Men ellers tak for alle jeres svar !!

Fra : Brian Lund

Dato : 25-03-04 19:54

> Har løst Problemet Clear Cmos ?? hvorfor det hjalp ved jeg ikke ??
>
> */MH
>
> Men ellers tak for alle jeres svar !!

Du har vel været inde i BIOS og pille (F.eks. overclock) :)

Brian

Fra : michael hansen

Dato : 26-03-04 09:14

Nop det er ikke min PC Men jeg kan ikke se omdrejnonger på nogle FANs i HW
monitor både Chip og Cpu står til 0 rpm men de køre fint rundt ??

*/MH

Fra : Brian Lund

Dato : 26-03-04 17:42

> Nop det er ikke min PC Men jeg kan ikke se omdrejnonger på nogle FANs i HW
> monitor både Chip og Cpu står til 0 rpm men de køre fint rundt ??

Kan du ikke svare under det du svarer på, sådan gør man nemlig på usenet ;)

Det kan være fordi blæserne ikke understøtter aflæsning af
omdrejningshastighed...
Sidder de på bundkortet med 3-bens stik? - Og hvis de gør, er der 3
ledninger i stikket? - Hvis ikke begge kriterier er opfyldt kan du temmeligt
sikkert _ikke_ aflæse omdrejninger!

Brian