Zalman passiv køler til Abit IC7-MAX3
Fra : Broder Thomsen

Dato : 25-03-04 13:31

Hej i gruppen

Min NB-køler til ovennævnte bundkort er stået af, og jeg skal finde en ny.

Jeg har kig på en passiv køler fra Zalman (zm-nb47J), men er i tvivl om den
passer på mit bundkort.

Den nuværende blæser sidder i 2 bøjler som stikker op af bundkortet, og der
er således ikke nogen huller til at sætte den fast i.

Har nogen et bud på om den passer, eller om der er andre (gerne passive)
kølere der passer.

Med venlig hilsen

/Thomsen

Fra : René Nielsen

Dato : 25-03-04 23:22

> Har nogen et bud på om den passer, eller om der er andre (gerne passive)
> kølere der passer.
> Med venlig hilsen
>
> /Thomsen

Hej,
Det eneste du kan gøre er, at gå ud på Zalmanns site og se målene. Herefter
kan du kontrollere om den FYSISK kan sidde på nordbroen - plads nok. Du kan
så i en elektronik forretning (fx. Brinck) købe en varmebestandig
og -ledende lim. Den type lim bruges i elektronik til fx. at lime
udgangstransistorer fast på køleplader i forstærkere. Følg instruktionerne
på pakningen MEGET omhyggeligt. Koster ca. 40.- for en to-komponent lim. Men
vær lige opmærksom på EN ting, benytter du den fremgangsmåde er der ingen
"fortrydelsesret" - du får ALDRIG cooleren af igen!! Og det er naturligvis
på eget ansvar, hvis du følger mit råd.
Good luck - hold os videre orienteret.
MVH: René
(A+)

Fra : iggibuh

Dato : 26-03-04 16:35

"Broder Thomsen" <Broder_Thomsen@hotmail.com> wrote in

> Jeg har kig på en passiv køler fra Zalman (zm-nb47J), men er i tvivl
> om den passer på mit bundkort.

den passer.

> Den nuværende blæser sidder i 2 bøjler som stikker op af bundkortet,
> og der er således ikke nogen huller til at sætte den fast i.

du kan bruge den metal"clips" som sidder på den gamle aktive køler mellem
ribberne på Zalman's køler, men sørg for den sidder lige på (køleren kommer
til at sidde i en smule skævt, men vandret vinkel dog).

MVH iggibuh