porte (DMZ)
Fra : Steen Wrem

Dato : 25-03-04 12:52

Er det sådan, at hvis man åbner alle porte (DMZ) i en router, er det
præcist, som når man ikke har en router og kører direkte ind i et ADSL
modem?????

vh SteenW

Fra : Jan

Dato : 25-03-04 15:42

Hej Steen,

Ja! Alle porte fra WAN bliver åbnet ind på den IPadr. som du ligger i DMZ.
Der bliver stadigvæk lavet en NAT igennem routeren - Men den har ingen
blokeringer eller yder nogen form for sikkerhed på LAN.

www.birkeholms.dk - Hjælp til netværket.

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-03-04 15:58

Tak for dit svar.
Jeg stiller spørsmålet, fordi: hvis jeg f.eks. benytter stemmesamtale i
messenger eller laver en "server" på internettet i et spil, som f.eks
Vietcong, kan jeg simpelthen kun få det til at virke, hvis jeg enabler DMZ.
Selvom at jeg mener at have åbnet de rigtige porte på routeren.
Det er vel ikke så risikabelt at køre med åbne porte, til een bestemt
IPadresse på lan-et, når jeg har tilsluttet Firewallen på routeren og
deaktiveret firewallen på computeren.

vh SteenW

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 25-03-04 16:48

"Steen Wrem" <steen.wrem@mail.dk> wrote:

>Det er vel ikke så risikabelt at køre med åbne porte, til een bestemt
>IPadresse på lan-et, når jeg har tilsluttet Firewallen på routeren og
>deaktiveret firewallen på computeren.

Jo det er risikabelt...

Maskinen i DMZ er ikke beskyttet af router.

<mlr>

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-03-04 16:58

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse >

> Jo det er risikabelt...
> Maskinen i DMZ er ikke beskyttet af router.

Er den heller ikke beskyttet af firewallen på routeren, når den er slået
til?

Hvad nu hvis jeg slår min Norton firewall på computeren til?

vh SteenW

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 17:18

In article <40630189$0$181$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
steen.wrem@mail.dk says...

> Er den heller ikke beskyttet af firewallen på routeren, når den er slået
> til?

Nej.

> Hvad nu hvis jeg slår min Norton firewall på computeren til?

På maskinen i DMZ eller?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-03-04 17:30

> På maskinen i DMZ eller?

Ja, i routeren, skal jeg under DMZ, angive en lokal IP adresse og enable!

vh SteenW

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-03-04 18:46

In article <4063092b$0$174$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
steen.wrem@mail.dk says...

> Ja, i routeren, skal jeg under DMZ, angive en lokal IP adresse og enable!

Ja, men hvad med Norton Firewall - hvad mente du med det?

Fra : Steen Wrem

Dato : 25-03-04 21:32

> Ja, men hvad med Norton Firewall - hvad mente du med det?

Jeg mente, at hvis jeg nu aktiverede min Norton Firewall,(som jeg normalt
har deaktiveret), er det så ikke nok sikkerhed.

vh SteenW

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 26-03-04 10:38

In article <406341d1$0$147$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
steen.wrem@mail.dk says...

> Jeg mente, at hvis jeg nu aktiverede min Norton Firewall,(som jeg normalt
> har deaktiveret), er det så ikke nok sikkerhed.

Det afhænger af ham der har sat firewall'en op. Prøv at spørge til
sikkerhed i dk.edb.sikkerhed.

Med en korrekt opsat firewall få du en mere sikker løsning i DMZ, med
en forkert opsat firewall er det spild af resourcer.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-03-04 23:26

On Thu, 25 Mar 2004 12:52:11 +0100, "Steen Wrem"
<steen.wrem@mail.dk> wrote:

> Er det sådan, at hvis man åbner alle porte (DMZ) i en router, er det
> præcist, som når man ikke har en router og kører direkte ind i et ADSL
> modem?????

Nej, for man kører stadig NAT, men sikkerheden er nu lige så
dårlig.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/