Kun en tåbe frygter ikke SHORTS,nej,Ubekve~
Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-04 11:31

Kun en tåbe frygter ikke SHORTS,nej,UbekvemmeLangeBukser

Ingen dansker vil fra nu af og til November fryse om benene ved at bruge
shorts udendørs.

Men vi er i lommen på kvinders og tøjkapitalisters tåbe-mode.

Kun en tåbe frygter ikke at være unødig tåbelig. Og det er man i lange
bukser i april-okt.

At være barfodet i al slags vejr, har jeg praktiseret siden jeg kom hjem fra
ulandene og har trådt en glassplint op i fodsålen hvert andet år, i snit.

Efter et par uger arbejder splinterne sig selv ud, og man er meget lidt
smertefølsom i fodsålerne.

"Sure tær" mobbede mine elever på et par Hellerup gymnasier, ret højlydt bag
min ryg, og jeg belærte dem om, hvordan smørsyre CH#(CH2)netop aldrig kan
udvikles, når der er ventilation. Fedtsyre-omdannelsen er en hydrolyse, og
uden høj temperatur og høj fugtighed (som fx i armhulen) gør talgsekretionen
kun gavn og ingen skade,

( for de sarte Vadmand-typer der ikke skelner mellem stank og fysisk
overlast.)

Har man sko på, får man sure tær, ellers aldrig.

Mine elevers kemistudentereksamensgennemsnit blev ved begge skoler
rekordhøjt - den der ler sidst ler bedst. Man skal klovne lidt for at gøre
elever interesserede i noget så dødsygt som kemi.

Jo, det er usexet ikke at være slave af gruppepres og konformitet. På kort
sigt. Lad folk lyve at er man unormal, er man ildelugtende og uetisk. De
bliver klogere.

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 25-03-04 12:36

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in

> [...]
> bruge shorts udendørs.
>
> Men vi er i lommen på kvinders og tøjkapitalisters tåbe-mode.

At jeg bruger lange bukser har noget at gøre med at jeg synes
temperaturen er for lav og IKKE at samfundet dikterer at jeg skal. At
udsætte bar hud for 4 graders varme samtidig med at det blæser er ikke
nogen god idé - i øjeblikket: +5 C, 4,9 m/s, windchill er så -2 grader
Celcius.

> Kun en tåbe frygter ikke at være unødig tåbelig. Og det er man i lange
> bukser i april-okt.

Andre folk klæder sig efter forhold - du klæder dig efter kalenderen.
Mærkelig idé...

> [...]
> Fedtsyre-omdannelsen er en hydrolyse, og uden høj temperatur og høj
> fugtighed (som fx i armhulen) gør talgsekretionen kun gavn og ingen

Ja, der fik du virkelig sat dem på plads...

"Sure tæer!"

"Må jeg lige gøre opmærksom på at smørsyre ikke kan dannes når korrekt
udluftning!"

"Vi bukker os i støvet for enorme viden, Bo"

> [...]
> rekordhøjt - den der ler sidst ler bedst. Man skal klovne lidt for at
> gøre elever interesserede i noget så dødsygt som kemi.

At du er i stand til at lære kemi fra dig har ingen indflydelse på om det
er korrekt adfærd at gå i shorts i april, barfodet året rundt eller skide
i potteplanterne.

> Jo, det er usexet ikke at være slave af gruppepres og konformitet. På
> kort sigt. Lad folk lyve at er man unormal, er man ildelugtende og
> uetisk. De bliver klogere.

Jeg tror at din tøjstil først bliver accepteret når vi får Global Warming
(altså temperaturstigning)

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-04 15:57

"Vinnie Boombatz" <spamspamspam@eggsandspam.spam> wrote in message
> [...]
> udsætte bar hud for 4 graders varme samtidig med at det blæser er ikke
> nogen god idé - i øjeblikket: +5 C, 4,9 m/s, windchill er så -2 grader

Hvorfor ikke en god ide???
..- . vi er piveskide og i tidlig stenalder ville samlerjægere kun pakke sig
ind i skind når de skulle stå på lur efter byttedyr i kulde længe
Nudisme er OK

> Andre folk klæder sig efter forhold - du klæder dig efter kalenderen.
> Mærkelig idé...

Forhold er hvad jeg går efter, formulering var sjusket.

> Ja, der fik du virkelig sat dem på plads...

Bortset fra formelfejl så jeg gentager hele indlægget allernederst
> "Sure tæer!"
>
> "Må jeg lige gøre opmærksom på at smørsyre ikke kan dannes når korrekt
> udluftning!"
>
> "Vi bukker os i støvet for enorme viden, Bo"

Gå efter bold ej mand

> At du er i stand til at lære kemi fra dig har ingen indflydelse på om det
> er korrekt adfærd at gå i shorts i april, barfodet året rundt eller skide
> i potteplanterne.

Jo, hvis man går efter DET SKAL KUNNE BRUGES, kan man motivere elever

-------------------

Kun en tåbe frygter ikke shorts/ubekvemmeLangeBukser

[...]

min ryg, og jeg belærte dem om, hvordan smørsyre CH2(CH2)2COOHnetop aldrig
[...]

Da jeg meldte mig til Politikens Kina-rejse mailede jeg STRAKS , "om det var
OK at bære shorts?". Jeg fik svar at "SELVFØLGELIG fandt de det OK". I et
halvt år var de advaret om at jeg ikke gider være normal, når der intet
socialt er ved at være normal. Men de jødestjerne-boycottede mig brutalt
efter de var sikker på, at jeg havde spildt penge på at få nyt pas og
andet - for de kan kun sadistisk aggression, i godhedsindsutri-avisen. Nå nu
gør jeg dem vist LIDT uret.

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 25-03-04 17:22

> Hvorfor ikke en god ide???
> .- . vi er piveskide og i tidlig stenalder ville samlerjægere kun
> pakke sig ind i skind når de skulle stå på lur efter byttedyr i kulde
> længe Nudisme er OK

Hypotermi indtræffer når kroppens temperatur er to grader under normalen.
Udsætter man store dele af kroppen for kolde temperaturer, vil kroppen
forsøge at beskytte sig ved at begrænse blodtilførslen til
ekstremiteterne (ben, arme mm.), men er den proces først gået igang vil
temperaturen fortsætte med at falde. Har man hypotermi bliver man døsig,
fraværende og med tiden dør man. Derfor: føler man det er koldt bør man
tage mere tøj på eller bevæge sig mere får at undgå hypotermi.

Det er dog nok sandt at man kan optræne en vis immunitet over for kulde.
Min tante rejste hertil fra Peru om sommeren og oplevede den som værende
meget kold på trods af vores modsatte opfattelse. Vi oplever det også når
foråret kommer og 15 grader føles dejligt varmt, mens 15 grader efter en
varm sommer føles mindre varm. Mon ikke du har optrænet denne immunitet?

Med hensyn til stenaldermennesker tror jeg ikke det er hele sandheden.
Klimaet har sandsynligvis været anderledes, og mennesker dengang har
været mere behårede.

> Gå efter bold ej mand

Det var ment som illustration på at en gruppe teenagere ikke ville
reagere med accept på en videnskabelig forklaring om fodlugt.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-04 22:00

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in

> Hypotermi indtræffer når kroppens temperatur er to grader under normalen.

Nogle af mine fætre med strandvejsvillaer er vinterbadere Hurtigt i og
hurtigt op.

Mine bare knæ der aldrig har fået mig til at fryse, nærmer sig heller ikke
hypothermi. Jeg bevæger mig. Og har kun kort vej til busstop, bibliotek,
supermarked osv Bor lige ved Nørrebros Runddel.

> [...]
> fraværende og med tiden dør man. Derfor: føler man det er koldt bør man
> tage mere tøj på eller bevæge sig mere får at undgå hypotermi.

Idag var temperaturen altid under 10 grader men i min have er der læ og
solen skinnede intenst og i timevis var jeg nøgen solbadende læsende, og
frøs ikke.

> [...]
> foråret kommer og 15 grader føles dejligt varmt, mens 15 grader efter en
> varm sommer føles mindre varm. Mon ikke du har optrænet denne immunitet?

Vedr fødder så tror jeg at blodomløb forbedres når man ikke pakker sig
kunstigt ind.
Jeg frøs i støvler og dobbelte sokker indendørs før jeg var i ulandene -
fodkulde var vinterproblem. Men har aldrig haft sådant ubehag siden -
(derimod lidt trækfølsomhed.)

> Med hensyn til stenaldermennesker tror jeg ikke det er hele sandheden.
> Klimaet har sandsynligvis været anderledes, og mennesker dengang har
> været mere behårede.

chimpansebehåring har vist ikke megen isolationsværdi

> Det var ment som illustration på at en gruppe teenagere ikke ville
> reagere med accept på en videnskabelig forklaring om fodlugt.

Gymnasieeleverne accepterede min undervisning, for det var indlysende
logisk og enkelt.
Men kemi undervisningen havde ikke fået det uplanlagte drej mod
virkeligheden, hvis ikke jeg havde provokeret ved at være naturlig og mig
selv.

Fra : Johnny Andersen

Dato : 30-03-04 00:55

Ufattelig at et mennske kan være så dum Bo. kan ikke forstå, at du kan gå
oprejst, da det kræver et minimum af inteligens (som du bestemt ikke er i
besidelse af)

Johnny

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 30-03-04 08:21

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse

Sure.

Her til morgen var udendørstemperatur ved mit hjem ca. 0 grader C, da jeg
forlod det for at tage på arbejde.

--
Kristian Damm Jensen damm (at) ofir (dot) dk
'When I use a word,' said Humpty Dumpty, 'it means what I choose it to